1

Onderwerp: Schouders tijdens zwemmen

Hallo,
Ik zit ook ergens mee, en nu ik de onderwerpen doorkijk zie ik mijn blessure er nog niet tussenstaan. Sinds kort tijdens het zwemmen last van mijn schouder(s). Nu al wel een poosje rust genomen(2 weken) maar het voelt niet echt goed.
Hebben meer mensen last van deze (volgens mij overbelastings)blessure bij het zwemmen?
Zo ja, zijn er misschien tips?

Groetjes,

2

Re: Schouders tijdens zwemmen

Last van je spieren, of zit het meer in de gewrichten?

3

Re: Schouders tijdens zwemmen

Hoi Paul,
Volgens mij zit het vooral in mijn spieren. Voel steken, net zoals ik had/heb bij mijn shin splints. Na een paar banen begin in hem te voelen. Later gaat het wel weer weg.
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

Groetjes,

4

Re: Schouders tijdens zwemmen

Oef ja Athlet6! Ik herrinner me het meteen weer. Heb het ook gehad, vooral toen ik net begon met zwemmen. Ik kon bijna mijn arm niet meer heffen. Schouders moet je er voorzichtig mee zijn. Echt rust nemen. Als er een ontsteking ontstaat omdat je je schouder toch (over)belast terwijl je pijn voelt, ben je verder van huis. Bij mij was het ineens over na een week of 4, 5. Geen lalst meer gehad naderhand.

Sterkte! Je gevoel zegt vast ' ik wil zwemmen...ik wil zwemmen...!!'

5

Re: Schouders tijdens zwemmen

Hey,

Ik heb ook een overbelasting van mijn schouder,... denk ik,... tijdens het zwemmen plots een steek in mijn schouder gehad, en nu reeds enkele maanden out,... Ja, wreed!!!!

Ben al een paar keer opnieuw gaan proberen, maar voel het steeds meteen weer, en dan stop ik onmiddellijk!

Doe nu krachtoefeningen voor de spieren errond te ontwikkelen!

Iemand nog andere raad?

6

Re: Schouders tijdens zwemmen

Een klacht is altijd een uiting van overbelasting, verstoring belasting-belastbaarheid. Om daar op in te spelen moet je eerst weten welke structuur er is aangedaan. Dat kan dus nog een heleboel zijn, spier- peesweefsel, kapsel, banden, het labrum. Misschien is, afhankelijk van of je in NL of Belgie woont, naar een fysiotherapeut dan wel kynesist te gaan die je schouder iets verder kan onderzoeken. Dat gaat wat lastig via internet, zeker als je je klachten alleen omschrijft zoals hierboven.

Succes!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

7

Re: Schouders tijdens zwemmen

Ik heb paar maanden geleden tendinitis gehad aan mijn schouders. Bij elke slag tijdens de trek- en uithaalfase voelde ik een steek. Naar de dokter gegaan en hij zei dat het een ontsteking was. 2 weken niet gezwommen en ontstekkingsremmers genomen en nadien geen last meer gehad.