1

Onderwerp: Hoi

Ik ben Danielle, 32 jaar, (alleenstaande) moeder van een zoon van vier. Mijn doel is de hele triathlon van Almere te gaan doen, ooit. Ik heb vroeger op atletiek gezeten, kon aardig lopen als kind zijnde, nu ben ik niet meer vooruit te branden. Ik ben een beetje gaan fietsen toen ik een jaar of 20 was, dat vind ik heel leuk en kan ik ook wel aardig. Maar mijn sterkste punt in vergelijking met anderen is w.s. toch het zwemmen. Daar ben ik mee begonnen toen ik een jaar of 20 was, 3 keer in de week en binnen een half jaar zwom ik 16.30 min op de kilometer (25 meter bad). Mijn vader heeft 'Almere gedaan' in 1985, ik was toen 10 en vond het prachtig. Ik riep toen dat ik Almere zou gaan doen op mijn 23e, maar helaas raakte ik geblesseerd in 1993, tijdens het lopen. Ik heb toen jarenlang fysio- en manuele therapie gehad en bij een sportarts gelopen, maar helaas gaat die blessure nooit meer helemaal over. Mijn onderste spronggewricht heeft de neiging vast te gaan zitten en dan ga je heel raar lopen en krijg je overal pijn. Maar die droom van ooit Almere doen blijft knagen. Het gaat daarbij ook niet om de tijd, maar om de prestatie op zich. Het grootste probleem is dat ik een hekel heb aan hardlopen, dat zal dus heel zwaar worden. O ja, en ik ben als de dood voor open water!! Ik heb een keer 6 kilometer gezwommen in zee, maar ik durfde echt geen borstcrawl te doen, doodeng vond ik het. Zelfs in een (onbekend) zwembad kan ik al heel bang worden. Daar zal ik me dus echt overheen moeten zetten.