1 Laatst bewerkt door Hansie (11-08-08 22:05:40)

Onderwerp: Hansie meldt zich

Hee allemaal.

Omdat ik van plan ben om jullie met een boel vragen te bestoken, leek het me wel netjes om eerst maar eens te vertellen wie ik ben. big_smile
Ik ben dus Hans uit Zutphen. Getrouwd, twee dochtertjes, 37.

Vroeger, toen ik nog een kleine Hansie was, zag ik wel eens beelden van de triathlon (Bij de Tros geloof ik, mooie sfeerbeelden van afzien, heroiek, zonsondergang, je kent het wel). Dat leek me machtig om eens te doen. Geweldig om te kunnen. Klein nadeel was alleen dat ik niet echt sportief was. Naar school fietsen lukte nog net, maar het moest niet gekker worden. Ik ben ook pas gaan sporten toen ik begin twintig was. Badminton, squash, dat werk. Gewoon voor de lol, en voor de biertijd na afloop. Tja, je bent student of je bent het niet......

Hardlopen ging alleen niet. Vaak geprobeerd, en altijd een drama. Na een paar honderd meter ging alles me pijn doen. Zere knieen, zere schenen. Een jaar of tien geleden heb ik me dan ook plechtig voorgenomen nooit meer te gaan hardlopen. Ik vond het niet leuk, het deed zeer, en het kostte nog tijd ook. Die triathlon zou er dus wel nooit van komen.

Nou ja, een paar maand geleden heb ik het toch maar weer eens geprobeerd. Eigenlijk tegen mijn plechtige belofte, maar ja, dat buikje verdwijnt niet zomaar. Heb op internet een geweldig leuk beginners hardloopschema op mp3 gevonden. Een leuke Vlaamse dame die me vertelt wanneer ik moet wandelen, wanneer ik moet rennen, die leuke plaatjes draait en ondertussen ook nog vertelt hoe goed ik wel niet ben...... Hardlopen werd ineens leuk!

En op een goede dag kwam ineens de gedachte aan die triathlon weer boven. Ik raakte in gesprek met een triathlondame uit de buurt die me weer wakker maakte, een vriendin schreef zich ineens in voor de 1/8 in Apeldoorn en ik dacht: Dat ga ik ook doen! LEUK!

Dus maar even op marktplaats een puik tweedehands racefietsje gescoord, en een keertje het zwembad ingedoken (pfff... dat valt nog best tegen roll)

Ik durf mezelf nog geen triathleet te noemen, maar ik ga dus op 6 september mijn 1e 1/8 doen, in Apeldoorn. Ik heb een streeftijd van 1:30 staan, en dat gaat nog pittig worden. Mijn vrouw denkt dat ik dat nooit in die tijd ga halen, dus dat motiveert wel extra. big_smile
Komt dat zien!

2

Re: Hansie meldt zich

Hoi Hansie,
Welkom hier.
Als je je zwemtechniek / conditie wilt verbeteren, kun je met onze training-groep meezwemmen, in Laren GLD.
Voor de beginner tot de gevorderde.
Onder leiding van een hele goede trainster.
Kom gerust een keertje meezwemmen....

Gr, Concorde

3

Re: Hansie meldt zich

Hee, dankjewel voor je aanbod.
Ik zal me toch ergens gaan aansluiten denk ik. Ik kom zeker een keertje langs.

4

Re: Hansie meldt zich

Iedere woensdagavond, 19:45 beginnen met warmdraaien, 20:00 tot 21:00 trainen.
Kom gerust langs.

Gr, Concorde

5

Re: Hansie meldt zich

Ok, afgelopen weekend dus mijn vuurdoop gehad. Mijn gehoopte 1:30 was te hoog gegrepen, het werd 1:35:42. Ben er wel tevreden mee, dat wel. Ik vond het nog flink zwaar, vooral het lopen. Ik voelde me daarna wel heel erg lekker!