1

Onderwerp: Raad gevraagd !!

Hallo, ik ben 17 jaar en ik doe duatlon. Dus de afstanden zijn voor my nog maar max 5-30-3, wat op zich eigelijk niet zo ver is !!
Toch heb ik keer op keer na zo'n wedstrijd zééér stramme en stijve benen zelf 2 dagen nadien kan ik nog niet normaal lopen dus doe ik dat ook niet meer !!
Maar nu zijn er hier miss wel mensen, miss zelfs duatleten die mij raad kunnen geven. Miss train ik  niet voldoende kilometers, ik weet het niet ??
Kan iemand mij helpen ?,

Alvast heel hard bedankt

2

Re: Raad gevraagd !!

train op de combi. stukje fietsen, meteen weer lopen, weer fietsen, weer lopen. enz Ik doe altijd. 2km fietsen, 400 meter lopen en dat 5 keer ofzo. Hoeft niet het hele jaar hoor. vanaf april tot je erste wedstrijdfen

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: Raad gevraagd !!

Mogelijk je trainingsschema een plaatsen.
Idd wisseltrainingen doen. De laatste week voor een wedstrijd wat gas terug nemen

4

Re: Raad gevraagd !!

Sammeke,
Gebruik bijv van BORN warm up voor je spieren en smeer ze ook goed in na afloop met verkoelende sportcreme (Biofreeze). Helpt me goed.

Genoeg drinken 30 min voor aanvang en erna. Misschien vocht te kort, kan ook krampachtig gevoel geven. Succes.

5

Re: Raad gevraagd !!

Je kunt ook Magnesium slikken van Born.
Helpt tegen kramp, maar bevordert ook het herstel.

Concorde

6

Re: Raad gevraagd !!

Het beste is te gaan kijken naar je trainingen. je kan te veel trainen maar ook te weinig. Ga eens overleggen met je trainer of laat eens een weekschema van je zien hier op het forum.
Poedertjes, cremes en sapjes kunnen je wellicht helpen maar lossen geen problemen op.

7

Re: Raad gevraagd !!

Geef eens wat meer info over je trainingen. Nu is het zo maar wat vragen waar eigenlijk geen zinnig antwoord op is te geven.
Kramp en styve benen/spieren kan van zoveel komen.
Zo loop ik tegenwoordig met lange-steun kousen. Ik heb het gevoel dat mijn kuiten minder verzuren en minder hard/gespannen gaan staan.

8

Re: Raad gevraagd !!

Dankuwel allemaal voor de snelle en goede antwoorden !!
Ik heb inmiddels al een aantal wedstrijden gedaan en na afloop was de spierpijn al een pak minder ,
Ik neem nu ook elke week minstens 1 koppeltraining op in mijn schema , smeer men benen in met warm-up zalf van born, en draag vanaf nu bijna altyd steunkousen !!
Maar ik heb van andere atleten gehoord dat het niet abnormaal is dat je een beetje stijf bent !!

Maar toch heel hard bedankt !! smile