1

Onderwerp: Carline Schaad

Hoi,

Ik ben Carline Schaad (33) en ik heb me voor deze zomer opgegeven voor een triathlon. Mijn achtergrond is marathons rennen en door mijn toenemende behoefte aan afwisseling leek me dit wel een leuke uitdaging. Heb zwemmen ook altijd leuk gevonden, maar fietsen is nog een onbekend terein voor me. Zeker als ik zie hoeveel fietsen er op de markt zijn en alle andere dingen die te koop zijn... Een nieuwe wereld voor mij dus. Dus als iemand nog tips heeft voor hoe ik een fiets moet kopen dan hoor/zie ik dat graag!

Groetjes, Carline

2

Re: Carline Schaad

Welkom hier Carlini. Fiets: Ga eens kijken/informeren bij een goede fietswinkel bij jou in de buurt, met ervaring/kennis op het gebied van race- en tijdritfietsen. Veel pklezier tongue

3

Re: Carline Schaad

Dank Paul. Inmiddels mijn zaterdag in de wereld van fietsen begeven en om eerlijk te zijn heb ik nu alleen nog maar meer vragen. Omdat het mijn eerste race (1/4) gaat worden, denk ik dat ik het maar bij een race fiets hou ipv een tri bike. En omdat ik nog geen verstand van iets heb, ben ik eerder geneigd naar een nieuwe (en dat de fietsenmaker me helpt met de juiste instellingen) dan dat ik mijn geld uitgeef aan een tweede hands die ik niet kan ruilen als ik niet helemaal tevreden mee ben... Grr, wat een dure sport! ;-)

4

Re: Carline Schaad

Maar wel een fantastische sport.
Gewone racefiets kan inderdaad prima voldoen, en je kunt er altijd nog een ligstuur op (laten) zetten.

5

Re: Carline Schaad

HI carlini het is denk ik ook verstandig dat je eens met andere triatleten meetraind en zo wat tips en ervaringen opdoet over het fietsen, dus informeer eens bij je in de buurt.
gr