1

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo Allemaal,

Ik surf al een tijdje regelmatig langs triathlonweb/forum en heb veel gehad aan de berichten en artikelen op de website.

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst deelgenomen aan een 1/4 triathlon (Triathlon Friesland).
Allemachtig...wat een stel helden zijn jullie. Ik heb het echt onderschat. Een jaar lang getraind (vanuit 0,0 begonnen precies een jaar geleden) en in het afgelopen jaar veel gezwommen, gelopen en gefietst.... maar onvoldoende (zeg maar niet) de overgangen en combinaties van sporten getraind. Ik ben nooit een hele snelle geweest... maar 10 kilometer lopen lukt me normaal gesproken echt wel onder de 55 minuten. Maar met een stuk zwemmen in de benen en na me kapot gefietst te hebben heb ik op mijn tandvlees de 10 kilometer in 1 uur en 15 minuten gedaan...

Ben ik trouwens de enige die duizelig is na het zwemmen?

Ik ben helemaal stukgegaan. Maar ik had 2 doelstellingen:

1: Finishen
2: over de streep met een glimlach

Beide is me gelukt en ik heb genoten. Volgend jaar absoluut weer!
Maar wel flink doortrainen en vooral de overgangen.

Hmm...voorstellen? Man, 32 jaar, projectleider ICT... woonachtig in Amsterdam/Harlingen, liefhebber van stukgaan smile

Met groet,

Merlijn

2

Re: Even voorstellen

Hallo ik ben Aad, 50 jaar jong en woonachtig in Nieuweegein. 12 juli doe ik de Olympysche triathlon in Utrecht. Het wordt de eerste keer (sinds 19 jaar).
Ben wel gespannen gezien de limieten voor zwemmen (40 min) en fietsen (totaal incl zwemmen 2:20 min)
Zijn deze limieten niet erg scherp: het is een recreatieve triathlon

3

Re: Even voorstellen

Asman schreef:

Ben wel gespannen gezien de limieten voor zwemmen (40 min) en fietsen (totaal incl zwemmen 2:20 min)
Zijn deze limieten niet erg scherp: het is een recreatieve triathlon

Ja en nee. Vrijwel iedereen die aan triathlons meedoet haalt dat wel. Toen ik in januari de kalender bekeek om te beslissen welke triathlons ik zou gaan doen durfde ik me niet in te schrijven voor triathlons met een dergelijk limiet. Nu, een half jaar verder en na in totaal 1 jaar serieus zwemmen zwem ik met gemak 1.5km binnen de 40min.

Maar ik vind het een rare limiet, in Amsterdam is ie vlak voor de wedstrijd verhoogd tot 50 minuten. Persoonlijk zou ik wedstrijden met dergelijke limieten zoveel mogelijk boycotten, juist omdat het recreative deelnemers afschrikt.

4

Re: Even voorstellen

Gwyrrdin schreef:

Ik ben nooit een hele snelle geweest... maar 10 kilometer lopen lukt me normaal gesproken echt wel onder de 55 minuten. Maar met een stuk zwemmen in de benen en na me kapot gefietst te hebben heb ik op mijn tandvlees de 10 kilometer in 1 uur en 15 minuten gedaan...

Zwemmen doe je dus liever niet met je benen, want die heb je later nog nodig. En je armen niet meer.

Maar belangrijker: het heeft geen zin om je kapot te fietsen en daardoor een paar minuten te winnen als je daarna veel meer tijd verliest doordat je slecht loopt.

Af en toe een koppel training is inderdaad geen gek idee. Maar ik zou ook hardloopwedstrijden over langere afstanden gaan lopen, halve marathon, en liefst een 30km. Dan kan je de 10km van een triathlon vergelijken met de laatste 10km van een 30km.

5

Re: Even voorstellen

Zwemmen niet met je benen ? waar en van wie heb jij zwemmen geleerd ??????
Limiten zijn er omdat de vrijwillergs  en de organisatie ook naar huis wil .
Kan je een OD niet onder  3uur  fiishen , niet meedoen .
Suc^6 met trainen en de triathlonsport .

triathlon is 3 x beter

6

Re: Even voorstellen

phicoh schreef:

Maar belangrijker: het heeft geen zin om je kapot te fietsen en daardoor een paar minuten te winnen als je daarna veel meer tijd verliest doordat je slecht loopt.

Dat is een van de dingen die je (ik in ieder geval) moet leren door te ervaren... de ervaring was pijnlijk, maar reken maar dat ik daar volgende keer echt rekening mee houd smile

phicoh schreef:

Af en toe een koppel training is inderdaad geen gek idee. Maar ik zou ook hardloopwedstrijden over langere afstanden gaan lopen, halve marathon, en liefst een 30km. Dan kan je de 10km van een triathlon vergelijken met de laatste 10km van een 30km.

De volgende geplande activiteiten zijn de dam tot damloop en de halve marathon van Amsterdam. Maar bedankt voor de tip om er nog 10 kilometer achter aan te plakken. Verder overweeg ik om nog een leuke 1/8 triathlon uit te zoeken en vooral verder te trainen voor een 1/4.

Mijn benen zijn nog steeds moe van zaterdag. Gisteren wel op halve kracht gefietst... spieren moeten toch weer in beweging komen smile

Grtz
Merlijn

7

Re: Even voorstellen

Rapido schreef:

Zwemmen niet met je benen ? waar en van wie heb jij zwemmen geleerd ??????
Limiten zijn er omdat de vrijwillergs  en de organisatie ook naar huis wil .
Kan je een OD niet onder  3uur  fiishen , niet meedoen .
Suc^6 met trainen en de triathlonsport .

Het heeft voor recreant helemaal geen zin om bij crawl kracht te gaan zetten met je benen. Natuurlijk beweeg je je benen voor stabiliteit, maar als je je benen al voelt als je uit het water komt, dan doe je als beginner iets fout.

Het is heel goed mogelijk om een OD te finishen in 3uur en toch niet onder de 40min te zwemmen. Als ik vorig jaar een OD gedaan had, dan zou dat bij mij het geval geweest zijn.

Er is voor de tragere zwemmers een groot verschil tussen 40min en 50min op 1.5km.

Maar goed blijkbaar willen sommige organisatie beginners buiten de deur wil houden.

8

Re: Even voorstellen

Welkom om te beginnen!!!!

40 min vind ik ook snel mag wel 5 of 10 min langer. Zeker omdat het een recreatieve triathlon is en geen wedstrijdserie zoals in Veenendaal of Didam bijvoorbeeld..

2 uur 20 vind ik wel reeel voor zwemmen en fietsen. Dat leidt tot 3 uur 20 a 3 uur 30 en dat is toch wel een beetje de scheidslijn tussen een fiets en wandeltocht en een wielren en hardloop wedstrijd.

Rapido gaat te kort door de bocht in mijn ogen. Als vrijwilliger/organisatie hoef je niet te wachten op mensen die er een gezellig dagje uit van maken, maar mensen die niet zo hard kunnen zwemmen/wielrennen/hardlopen maar wel wielrennen en hardlopen moeten voldoende tijd krijgen hun prestatie te volbrengen. Daar komt tenslotte de groei vandaan, niet van fanaten die de OD binnen twee uur doen, daar zijn er maar 30 in NL.

Anyhow!!!
Veel plezier en succes en wie weet tot in Utrecht op de OD (ik ben er in elk geval)...

9

Re: Even voorstellen

Gezelligdagje uit !
Je moet op een gegeven limiet stellen .
Een marathon lopen in 6 uur bv  waar is het einde ?
Heb wel respect  voor de wat minder getalenteerde atleet .
Maar 3 uur op een OD  of 1/4 is toch wel rieel , lijkt mij .
Ik kom ook niet onder de 2 uur op een OD maar blijf wel riant
onder de 2.30  ,,,Ben dan ook veteraan ++++++++++++++..

triathlon is 3 x beter

10

Re: Even voorstellen

30km lopen om te trainen voor een OD triathlon lijkt mij niet verstandig. Kost veel tijd energie en is blessure gevoelig. Voor mij is de laatste 10 van een 20km wedstrijd veel zwaarder als de 10km in een triathlon. Ligt ook wel aan mijn loop kwalitieten. Een 30km begin ik al niet eens aan. Wel loop ik de 10km in een OD rond de 40' als ik niet geblesseerd ben sad.
Ik ben wel een groot voorstander van koppel trainingen. In het seizoen doe ik 1 a 2 koppel trainingen in de week. dat is de helft van mijn fiets/looptrainingen. Daardoor heb ik eigenlijk weinig tot geen problemen met de overgang. Ik heb ook gemerkt dat ik redelijk kapot kan gaan op de fiets en toch nog redelijk kan lopen.

Benen gebruiken met zwemmen lijkt me wel verstandig. Verbeterd je ligging en stabiliteit in het water. Misschien dat de 40min dan ook beter te doen is.

11

Re: Even voorstellen

Rapido schreef:

Gezelligdagje uit !
Je moet op een gegeven limiet stellen .
Een marathon lopen in 6 uur bv  waar is het einde ?
Heb wel respect  voor de wat minder getalenteerde atleet .
Maar 3 uur op een OD  of 1/4 is toch wel rieel , lijkt mij .
Ik kom ook niet onder de 2 uur op een OD maar blijf wel riant
onder de 2.30  ,,,Ben dan ook veteraan ++++++++++++++..

Op eens of andere manier heb ik altijd het gevoel dat de net iets snellere deelnemers zijn die zich druk maken om dergelijke limieten. Vrijwilligers lijken helemaal niet zo veel moeite te hebben met trage deelnemers, en dat zijn toch degenen die al die tijd moeten staan.

De enige reden dat 3 uur voor een OD redelijk lijkt is omdat de gemiddelde recreant geen triathlon gaat doen. De mediaan op de marathon van Amsterdam van vorig jaar (om maar eens een voorbeeld te noemen) is 4 uur. Als je met die snelheid een triathlon gaat doen dan kom je aardig in de richting van de 3 uur. En dan is de helft van de mensen die aan die marathon meededen nog trager.

12

Re: Even voorstellen

Lekker subjectief allemaal. Het lijkt alsof iets snellere atleten en het lijkt alsof vrijwilligers.

Heldhaftige vergelijking ook weer. Heerlijk voorbeeld van de maatschappelijke ontwikkeling van nivellering en relativisme. Er is geen beter en iedereen is gelijk.


De marathon is niet een goed voorbeeld en mensen die een marathon in 6 uur + finishen have no business being there. O, jee wat zeg ik nou.

Triathlon( of hardlopen) is een sport en een levensstijl en wordt door teveel mensen gezien als een vinkje op een levens-to-do-list.  Er is niets mis met standaarden en hoge latten. Daag jezelf uit.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: Even voorstellen

Jacob schreef:

Triathlon( of hardlopen) is een sport en een levensstijl en wordt door teveel mensen gezien als een vinkje op een levens-to-do-list.

Gelukkig worden veel sport evenementen georganiseerd door mensen met een meer relaxte visie. Je heb mensen die helemaal toeleven naar bijv. de dam-tot-damloop. Prima toch. Maar nee, volgens zuurpruimen zoals jij moeten ze maar gewoon op de bank bijven zitten.

14

Re: Even voorstellen

Ik zat te wachten op de ad hominem, en tadaaaaa.

Ik ben geen zuurpruim, slechts realist. Die mensen met een "relaxte visie" zijn (vaak) niets anders dan commercieel ingestelde mensen die een zo groot mogelijk publiek willen trekken. Niets mis mee an sich.

En ik vraag niet van ze dat die mensen op de bank blijven zitten. Maar hard trainen en zich inzetten zodat ze echt trots op hun prestatie kunnen zijn, omdat het moeite heeft gekost! Want de prestatie van het volbrengen van een marathon of triathlon ligt niet in de ene dag, maar in het hele traject daarnaartoe.

Kun je mij uitleggen waar de subjectieve grens dan wel moet liggen. Want het zijn de mensen die net op of boven de grens zitten(even net zo'n generalisatie als jij deed in #11) die vragen om een aanpassing van de standaard. En vervolgens zijn er andere mensen die weer net op/boven/onder de grens zitten die de standaard omlaag willen. Enz,enz,enz.

Maar ik kan dus opmaken dat jij niet gelooft in het concept van de lat hoog leggen?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

15

Re: Even voorstellen

Jacob schreef:

Ik ben geen zuurpruim, slechts realist. Die mensen met een "relaxte visie" zijn (vaak) niets anders dan commercieel ingestelde mensen die een zo groot mogelijk publiek willen trekken. Niets mis mee an sich.

En ik vraag niet van ze dat die mensen op de bank blijven zitten. Maar hard trainen en zich inzetten zodat ze echt trots op hun prestatie kunnen zijn, omdat het moeite heeft gekost! Want de prestatie van het volbrengen van een marathon of triathlon ligt niet in de ene dag, maar in het hele traject daarnaartoe.

Kun je mij uitleggen waar de subjectieve grens dan wel moet liggen. Want het zijn de mensen die net op of boven de grens zitten(even net zo'n generalisatie als jij deed in #11) die vragen om een aanpassing van de standaard. En vervolgens zijn er andere mensen die weer net op/boven/onder de grens zitten die de standaard omlaag willen. Enz,enz,enz.

Maar ik kan dus opmaken dat jij niet gelooft in het concept van de lat hoog leggen?

Technische gesproken was dat geen geen ad hominem.

Jij wilt blijkbaar jouw normen opleggen aan anderen. Jij zal blijkbaar even bepalen wat 'hard trainen is' en of mensen 'echt trots op hun prestatie kunnen zijn'. Sorry, maar dat ga ik niet voor een ander bepalen. Als iemand er trots op is dat ie 1km gelopen heeft, dan is dat gewoon zo. Dat zijn kleine dingen tussen mensen en hun familie en vrienden. Je daar  negatief over uitlaten vind ik gewoon respectloos.

Er is helemaal geen standaard tijdslimiet nodig. Dat kan iedere organisatie best zelf bepalen op basis van wat haalbaar is. De dam-tot-damloop formuleert het zo: "
Bij een organisatie als die van de Dam tot Damloop moeten vele straten en wegen worden afgesloten voor het verkeer. Om het verkeer in de toekomst niet langer dan noodzakelijk op te houden, worden bij de Dam tot Damloop de tijdslimieten streng gehandhaafd, hetgeen is vastgelegd in de vergunning om de Dam tot Damloop te mogen organiseren. Uit veiligheids- en gezondheidsredenen is het van belang voor alle deelnemers zich aan deze limieten te houden. Het parcours wordt, na het passeren van de bezemwagen, weer vrijgegeven voor al het wegverkeer."

"De limiet voor de 10 Engelse Mijl bedraagt 2 uur. "

Daar spreekt geen waarde oordeel uit over degenen die niet redden om gemiddeld 5 mijl per uur te lopen.

Nee, ik geloof niet in de lat hoog leggen. Je kan niet in z'n algemeenheid even bepalen waar de lat moet liggen. Ja, als je wedstrijd atleten traint. Dan is het: eerste worden in de wedstrijden waarin uitkomt. Een duidelijk doel. Maar voor de recreatieve sporters. Hoe ga je daar doelstellingen formuleren zonder dat je die persoon echt kent?

Neem bijv. de marathon van Boston. Daar heb je kwalificatie eisen om te mogen starten. Voor snelle lopers stellen die limieten niets voor (3:10 voor heren senioren). Een andere groep zal die limiet gewoon nooit halen hoe hard ze ook trainen. En dan blijft een kleine groep over waarvoor het echt interessant is om die limiet te gaan halen.

En dan heb je nog de groep die helemaal niet bezig is met prestaties, tijden, klasseringen, etc. Die gewoon een dagje willen bewegen. Helemaal geen lat. Gewoon genieten van wat lichaambeweging. Maar dat mag blijkbaar niet van sommige sporters.

16

Re: Even voorstellen

phicoh schreef:

Technische gesproken was dat geen geen ad hominem.

---------------------------------------------------------------------------
Hmmm, mij afserveren omdat ik een zuurpruim en je niet leuk vind wat ik zeg ("wat ben jij een nare man!") ben maar niet ingaan op mijn argumenten is geen ad hominem. Ok.
-----------------------------------------------------------------------------

phicoh schreef:

Jij wilt blijkbaar jouw normen opleggen aan anderen. Jij zal blijkbaar even bepalen wat 'hard trainen is' en of mensen 'echt trots op hun prestatie kunnen zijn'. Sorry, maar dat ga ik niet voor een ander bepalen. Als iemand er trots op is dat ie 1km gelopen heeft, dan is dat gewoon zo. Dat zijn kleine dingen tussen mensen en hun familie en vrienden. Je daar  negatief over uitlaten vind ik gewoon respectloos.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil MIJN normen helemaal niet mijn normen aan iedereen opleggen, noch wil ik dat mensen niet trots zijn op kleine vooruitgang. Als je niet zo druk was met politiek correct zijn dan had je gezien dat dat niet is wie ik ben en dat heb ik ook nooit gezegd. Ik heb door de jaren heen 100-en mensen begeleid op weg naar hun kleine sprong vooruit op fysiek,sportief en gezondheidstechnisch gebied. Wat jij allemaal zegt is juist een voorbeeld van wat ik eerder zei; nivellering en relativering. Natuurlijk mag iemand trots zijn op het feit dat hij of zij 1km gelopen heeft. Maar daarna moet je weer door en mag de lat weer wat hoger worden gelegd. Anders zijn we vrij snel tevreden met zijn allen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

phicoh schreef:

Er is helemaal geen standaard tijdslimiet nodig. Dat kan iedere organisatie best zelf bepalen op basis van wat haalbaar is. De dam-tot-damloop formuleert het zo: "
Bij een organisatie als die van de Dam tot Damloop moeten vele straten en wegen worden afgesloten voor het verkeer. Om het verkeer in de toekomst niet langer dan noodzakelijk op te houden, worden bij de Dam tot Damloop de tijdslimieten streng gehandhaafd, hetgeen is vastgelegd in de vergunning om de Dam tot Damloop te mogen organiseren. Uit veiligheids- en gezondheidsredenen is het van belang voor alle deelnemers zich aan deze limieten te houden. Het parcours wordt, na het passeren van de bezemwagen, weer vrijgegeven voor al het wegverkeer."

"De limiet voor de 10 Engelse Mijl bedraagt 2 uur. "

--------------------------------------------------------------------
Dat is precies wat ik heb gezegd. Er worden vanwege andere oorzaken limieten opgelegd en daar moet je niet over zeuren. Dat doen mensen in dit topic wel.
-------------------------------------------------------------------

phicoh schreef:

Daar spreekt geen waarde oordeel uit over degenen die niet redden om gemiddeld 5 mijl per uur te lopen.

--------------------------------------------------------------------
Nee, Flying Spaghetti Monster-verhoedde dat we een WAARDEOORDEEL over iets uitspreken. Dat kan echt niet.
-------------------------------------------------------------------

phicoh schreef:

Nee, ik geloof niet in de lat hoog leggen. Je kan niet in z'n algemeenheid even bepalen waar de lat moet liggen. Ja, als je wedstrijd atleten traint. Dan is het: eerste worden in de wedstrijden waarin uitkomt. Een duidelijk doel. Maar voor de recreatieve sporters. Hoe ga je daar doelstellingen formuleren zonder dat je die persoon echt kent?

------------------------------------------------
Faal. Onbegrijpelijk dat jij niet wilt zien dat ik doel op iemands eigen verantwoordelijkheid om zijn eigen lat zo hoog te stellen dat hij kan deelnemen aan een evenement. Dat tijdseisen heeft.
-------------------------------------------------

phicoh schreef:

Neem bijv. de marathon van Boston. Daar heb je kwalificatie eisen om te mogen starten. Voor snelle lopers stellen die limieten niets voor (3:10 voor heren senioren). Een andere groep zal die limiet gewoon nooit halen hoe hard ze ook trainen. En dan blijft een kleine groep over waarvoor het echt interessant is om die limiet te gaan halen.

--------------------------------------------------
De BQ tijden verschillen imo ook nog per leeftijdscategorie. Logisch want daarop kun je ook filteren. Maar ik vraag je om eens naar de BQ tijden in de jaren tachtig te kijken en naar die van nu. Leer, vorm een mening en kom dan terug met een goede uitleg.
-------------------------------------------------

phicoh schreef:

En dan heb je nog de groep die helemaal niet bezig is met prestaties, tijden, klasseringen, etc. Die gewoon een dagje willen bewegen. Helemaal geen lat. Gewoon genieten van wat lichaambeweging. Maar dat mag blijkbaar niet van sommige sporters.

-----------------------------------------------------
Natuurlijk mag je genieten van lichaamsbeweging. Ik zie echter niet in waarom zo iemand aan een triathlon zou moeten deelnemen. Waarom moet alles voor iedereen zijn? Waarom moet alles toegankelijk zijn voor iedereen? En als je dat niet lukt dan is het altijd de schuld van anderen (maatschappij of in dit geval de organisatie). Het is trouwens vrij sneu dat je dit soort stromannen steeds aan het opzetten bent. Weet je wel; extreme uitleg geven aan datgene wat ik zeg om dat punt vervolgens aan te vallen.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

17

Re: Even voorstellen

En dan heb je nog de groep die helemaal niet bezig is met prestaties, tijden, klasseringen, etc. Die gewoon een dagje willen bewegen. Helemaal geen lat. Gewoon genieten van wat lichaambeweging. Maar dat mag blijkbaar niet van sommige sporters.

Vegelijk een hardloop wedstrijdje niet met triathlon
Hardlopen is voor het volk .
Triathlon voor elite .
Ga je fijn in het bos wandelen ,gezellig winkelen of weet ik veel  ,beweeg je ook .

Je snapt het niet zo  Phico .
Rapido

triathlon is 3 x beter

18

Re: Even voorstellen

Rapido schreef:

Vegelijk een hardloop wedstrijdje niet met triathlon
Hardlopen is voor het volk .
Triathlon voor elite .
Ga je fijn in het bos wandelen ,gezellig winkelen of weet ik veel  ,beweeg je ook .

Je snapt het niet zo  Phico .
Rapido

Hahahaha.

Meen je dit serieus?

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

19

Re: Even voorstellen

Ha Ha tuuuuuuurrrrrrrrrrrlijkkkkk    HapHap    gnagna gniffelgniffel ..
Ik wordt zo moe van dat onzinnige gezeur het gaat tehard enzo blabla limieten .
Als ik zo is kijk bij grote wedstrijden wat er soms komt aangestrompeld zijn ze nog niet
eens begonnen en al lam en moe .
Lap je ze een rondje of wat blijven ze nog gezellig in de weg zwemmen- rijden -lopen als je roept kan ik er eff langs.
Oja en waar ik me vooral mateloos aan iriteer voor aan aan  leggen als je 16+++  op de km zwemt,
Ik ga er keihard overheen wegwezen met je gespartel ...ga ergens leggen waar je hoort......
Ech een leuke sport wacht op de volgende zeur reaktie   Wha Whiw Hwooo   leg nog ef in een deuk .....
Rapido

triathlon is 3 x beter

20

Re: Even voorstellen

misschien kan jij beter aan hardloopwedstrijd mee doen dan heb je geen last van die irritaties wink

21

Re: Even voorstellen

Ik kan mij voorstellen dat er limieten worden gesteld: is bij hardloopwedstrijden ook. En ook daar kan ik mij irriteren aan lopers die met 3/4 naast elkaar lekker aan het keuvelen zijn.
Vraag is alleen wat is een redelijke limiet voor een kwart of olympische triathlon?
Nog een vraag: is 1500 meter schoolslagzwemmen binnen 40 minuten mogelijk?

22

Re: Even voorstellen

voor de een wel voor de ander niet.. kunnen wij jou zo niet vertellen.

Tip van de Week!

Ga eens lekker naar het zwembad of in buitenwater zwemmen, neem je tijd op over een afstand van 1500 meter en je weet het!

23

Re: Even voorstellen

nu vind ik zelf schoolslag zwemmen tijdens een triathlon net zo iets als wandelen tijdens een hardloopwedstrijd....

24

Re: Even voorstellen

Op 1/8 promo tri kan het nog net  in buiten water !!!!  ,, zwembad aparte schoolslag baan .
Afgelopen weekend in Oud Gastel was er iemand die heeft 1000 of 1500 mtr rugslag gedaan ,wel knap trouwens.
Die hadden ze gelijk de kant op moeten trekken .

Rapido   {Gooit nog even den knuppel in het hoederhok }

triathlon is 3 x beter

25

Re: Even voorstellen

Wilde het onderwerp gaan verplaatsen....maar eigenlijk leer je elkaar tijdens dit soort discussie's best goed kennen...ik laat het dus maar even staan bij: "Stel je voor!" wink