2,476

Re: prestaties van de dag

Ik ben ook beginner in de triathlon en dan ook nog dit jaar 50 geworden. Ik kom uit het hardlopen, ik liep voornamelijk marathons, maar was vaak geblesseerd en bij mijn laatste blessure besloot ik te gaan zwemmen. Omdat ik daar steeds fanatieker in werd ben ik bij een triathlonvereniging terecht gekomen en heb ook een racefiets gekocht.

Onlangs mijn eerste sprint triathlon gedaan, 7 weken later dan gepland, er kwam een gebroken arm tussendoor. En ik was ook vooral bang om achterin te eindigen, had vantevoren al de uitslagen van voorgaande jaren uitgeplozen. Uiteindelijk is het goed gekomen, ik was 134e van de 178. Kan slechter. Het grappige is dat mijn zwemtijd relatief nog het beste was (111e), terwijl ik een jaar geleden niet eens kon borstcrawlen. Fietsen is bij mij ook minder, daarmee zat ik rond de 150e plek.

Over het algemeen vind ik het niveau op de triathlon best hoog. Zat ik bij het hardlooen bij bijv. een 10 km wedstrijd rond de 30e plek van de 200 (dames), nu kan ik van onderen beginnen met scrollen.

Maar zolang ik geen allerlaatste word, en ik progressie maak, vind ik het best. Volgend jaar wil ik voor de OD / kwart gaan en daar ligt het niveau zo te zien nog een stukje hoger.

2,477

Re: prestaties van de dag

Erica schreef:

Maar zolang ik geen allerlaatste word, en ik progressie maak, vind ik het best. Volgend jaar wil ik voor de OD / kwart gaan en daar ligt het niveau zo te zien nog een stukje hoger.

Ja, des te langer de afstand, des te hoger het gemiddelde niveau, gemiddeld. Verder verschilt het heel erg per triathlon, en ook wel per editie.

Ik heb gister mijn jaarlijkse rondje Limburg gedaan: 104 km gefietst over de bekende heuvels, 1500 hm in totaal. Perfecte omstandigheden, en wat is het dan toch fijn en mooi daar.

Lekker om te weten dat ik nog steeds de Keutenberg opkom - zelfs makkelijker dan vorig jaar smile Blijft toch altijd een beetje spannend, en dan dat intimiderende moment als je daar die hoek om gaat en die 'muur' voor je ziet... Maar ervoor was gelukkig de Eyserbosweg al verrassend meegevallen, dat gaf moed.

Eén ding was alleen wel heel anders dan voorzien: mijn vaste maatje voor dat tochtje belde 's ochtends af: door haar rug gegaan. Even lopen dubben, en toen alleen gegaan. Misschien niet zo gezellig als anders, maar toch ook wel prima.

Louise

2,478

Re: prestaties van de dag

@ Erica , ik vind het hardlopen in een triathlon ook nog best zwaar t.o.v een “ losse “ loop .

Een mooie afstand gefietst Louise !

Ik heb  vandaag mijn seizoens doel voor dit jaar gehaald .
Na 7 starts (1/8) vorig jaar heb ik me voor dit jaar als doel een olympische in Xanten te doen .
Een uitdaging , vooral het zwemmen . Aangezien ik bij mijn eerste zwemtraining in 2016 met tranen in mijn ogen in het zwembad heb gestaan .

Waar ik vorig jaar nog dacht dat het zwemmen het lastigste zou zijn , was het het hardlopen wat me onwijs zwaar is gevallen .
Maar zeer tevreden , het zwemmen ging super . Alles in BC gedaan in 35 min . Geen paniek , voelde me super .
Fietsen 42 km in 1:18:49
Hardlopen ; krampen , echt mega zware benen ... 1:02:59 .
Gefinisht in 2:57:30 .
Resulteerde in een derde plek AG 50/55 .

2,479

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd Jeanette!!

2,480

Re: prestaties van de dag

Lekker Jeanette, gefeliciteerd! Altijd fijn om te debuteren met een podiumplek wink

2,481

Re: prestaties van de dag

Mooie prestatie Jeanette!

Wat fijn ook dat t zwemmen nu zo super ging!

2,482

Re: prestaties van de dag

Gisteren weer begonnen met hardlopen (na bevalling): 4x (2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen) en het was mooi! Geweldig dat op 500 meter van ons 'nieuwe' huis een bos ligt, ben ik echt heel blij mee big_smile

2,483 Laatst bewerkt door @Jeanette (03-09-18 18:03:15)

Re: prestaties van de dag

Thanks allemaal ...qua zwemmen echt stappen gemaakt de afgelopen tijd .
De angst /paniek is geheel verdwenen ...
Het zwemmen gaat niet echt super snel , maar heb gewoon lekker in mijn ritme gezwommen .
Mijn sterkste discipline is sowieso het fietsen .
Moest 5 rondes fietsen met twee keerpunten per ronde , alsnog bijna 35 km gemiddeld ...
Had de vierde fietstijd van 46 vrouwen alle leeftijden .

Mijn seizoen doel behaald , een podiumplek en nog een mooie medaille ook nog .

Voor volgend jaar zal mijn focus meer gaan liggen op de olympische afstand , om evt in Sassenberg
de Grand prix te gaan doen .( 1,7-67-15 )
Wellicht in 2020 dan mijn eerste halve ....

2,484

Re: prestaties van de dag

Heerlijk hoor Sandra , lopen in het bos ....
Fijn dat je nu weer kunt opbouwen qua training .

2,485

Re: prestaties van de dag

@@Jeanette (pun intended): Gefeliciteerd met je podiumplaats, nog een fraaie medaille ook smile

2,486

Re: prestaties van de dag

Top hoor Jeanette!

En Sandra lekker wezen lopen, goed bezig!

Ik had vanavond bijzonder weinig zin, maar heb toch een uurtje op de fiets gezeten (lage weerstand/hoge cadans).

2,487

Re: prestaties van de dag

Mooi Jeanette (geweldig dat je die waterangst hebt 'getemd'!) en Sandra!

Louise

2,488

Re: prestaties van de dag

16 km op rustig tempo, maar na 10 km begon mijn hartslag toch wel boven de 85% van mijn drempel te komen bij 10 km/h.
Twijfel of ik niet te vroeg ben gaan lopen, maar voel me verder prima.

2,489

Re: prestaties van de dag

Thanks Louise en Doubtless .
Op het zwemmen ben ik idd nog het meest trots .

2,490

Re: prestaties van de dag

Alvast 1 foto van zondag , krijg ze nog in een hogere resolutie .

2,491

Re: prestaties van de dag

Ik heb nu eindelijk echt m'n eerste koersje gereden, zat daar al het hele seizoen tegenaan te hikken.
Had verwacht totaal niet mee te kunnen komen, maar moest als een-na-laatste vrouw uit het peloton lossen, en dan ook alleen maar omdat ik me aan de kant liet zetten. Dat overkomt me niet nog eens! wink

Vond het bovendien door het prachtige parcours ook helemaal niet eng. Hebben regelmatig boven de 50 km/h gereden en was vooral gefocust om goed middenin de groep te blijven zitten, zonder ergens aan te denken.

Echt een aanrader om eens te doen. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar andere funklasse wedstrijdjes, maar helaas is het al bijna einde seizoen.

Ook maar een fotootje dan:

http://harfoto.nl/SV%20Zuiderpark%20Den%20Haag%20Fun%2002-09-18/images/_HRF0939.JPG

2,492

Re: prestaties van de dag

Wat leuk Linda!
Lijkt mij ook wel eens leuk om te doen.
Wellicht een topic openen waarin we diverse koersen kunnen verzamelen?

2,493

Re: prestaties van de dag

Leuke foto Linda .

2,494

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Wat leuk Linda!
Lijkt mij ook wel eens leuk om te doen.
Wellicht een topic openen waarin we diverse koersen kunnen verzamelen?

https://www.knwu.nl/magazine/funklasse- … rjaar-2018
Let er wel op dat funklasse vaak vooral voor mensen uit de buurt is.

Daarnaast zijn er bij veel wielerverenigingen trainingskoersen.

2,495

Re: prestaties van de dag

Tnx!
Ga er eens naar kijken.

2,496

Re: prestaties van de dag

Gave foto's!!

Ik heb vanavond weer voor de 1e keer hardgelopen big_smile
Na 10 weken fysio heb ik vandaag 5 sets van 2 min lopen/2 min hardlopen mogen doen!

2,497

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:

Gave foto's!!

Ik heb vanavond weer voor de 1e keer hardgelopen big_smile
Na 10 weken fysio heb ik vandaag 5 sets van 2 min lopen/2 min hardlopen mogen doen!

En ging dat goed?

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,498 Laatst bewerkt door Doubtless (05-09-18 21:57:22)

Re: prestaties van de dag

Daar ben ik nog niet over uit. Lopen an sich ging goed. Maar het was niet pijnloos. Fysio direct gemaild of dat oké is. Ik heb geen idee.

Het was wel heel fijn om weer te mogen!

2,499

Re: prestaties van de dag

Hoe voelen je benen vandaag Doubtless? Starten na een blessure is zo lastig, je wilt zo graag, maar soms gaat het nog niet. Helaas zelf ook ondervonden een tijd terug.

2,500

Re: prestaties van de dag

Ja, eens, herkenbaar - ik zit er ook middenin met die achillespees. Hoe veel kan ik doen, hoe ver kan ik gaan - en dan accepteren dat het de ene dag weer slechter is dan ervoor... Bij mij stagneerde het herstel, dus k ben weer gestopt met verder opbouwen, hoop m'n loopconditie net een klein beetje te onderhouden. En inmiddels ook 'opgeschaald' qua medische deskundigheid.

Zeker leuke foto, Linda! Ik houd me ook wel aanbevolen voor koersmogelijkheden, maar er is volgens mij heel weinig, althans, weinig waar ik op mijn niveau aan mee kan doen.

Louise