2,751

Re: prestaties van de dag

Laris schreef:
marcell schreef:

Ondanks het verzetten van de klok vanochtend toch weer gewoon om 05:00 (04:00 gevoelstijd) mijn hardloopschoenen aangetrokken.

En nog 45 minuten getraind ook.. :-D

Hoe vroeg ga jij dan wel niet naar bed? Daar is ook discipline voor nodig!

Probeer er uiterlijk rond 22.00 in te liggen. Dan kom ik mooi aan de 7 uur slaap wat voor mij voldoende is, ook in combinatie met het trainen.

Vorige week nog een blogje geschreven over discipline :-)
www.marcellagerwerf.com/hoe-trainen-zonder-motivatie/

2,752

Re: prestaties van de dag

Ik vind het knap hoor. Als er iets is dat ik demotiverend vind is het wel heel vroeg op moeten ergens voor. Helpt ook niet dat ik van nature een avondmens ben en nogal veel slaap nodig heb. Na een week met slechts 7 uur per nacht kan je mij net zo goed meteen bij het grofvuil zetten. Ben soms wel knetterjaloers op mensen die zoveel energie hebben.:)

2,753

Re: prestaties van de dag

Hier nog één, bij uitzondering lig ik vrijdagochtend om 07:00 in het zwembad. En dan nog rolt mijn vrouw van verbazing, met mij, uit bed omdat ik er zo vroeg uit ga. Geef mij de avond maar!

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,754

Re: prestaties van de dag

Ik ben een avondmens, maar ik vind vroeg wakker zijn wel fijn, maar vroeg wakker worden een drama. Maar als ik dan uit bed ben, en buiten ben en de zon zie opkomen, vind ik het fantastisch. Maar dat gebeurd niet vaak, want dat uit bed komen he.

2,755

Re: prestaties van de dag

Hier nog een vroege vogel. Sta iedere ochtend uiterlijk 6 uur op en daar hoef ik geen wekker voor te zetten. Ook niet als ik pas om 12 uur savonds naar bed ga. Ben dan ook regelmatig vroeg buiten te vinden voor een rondje lopen of in het zwembad. In het weekend een kort slaapje op de bank smiddags vind ik dan wel weer lekker :-)

2,756

Re: prestaties van de dag

TumTumTum schreef:

Ik vind het knap hoor. Als er iets is dat ik demotiverend vind is het wel heel vroeg op moeten ergens voor. Helpt ook niet dat ik van nature een avondmens ben en nogal veel slaap nodig heb. Na een week met slechts 7 uur per nacht kan je mij net zo goed meteen bij het grofvuil zetten. Ben soms wel knetterjaloers op mensen die zoveel energie hebben.:)

Met 7 uur per nacht ga ik het ook niet redden. Echt jaloers ben ik op mensen die weinig slaap nodig hebben!

2,757

Re: prestaties van de dag

Ik heb aan 7 uur ook niet genoeg, hoor, en bovendien: als ik om 10 uur naar bed ga, heb ik om 6 uur echt geen 8 uur geslapen, zo'n goede slaper ben ik niet. Plus ook meer avondmens, altijd om 10 uur naar bed zou ik als straf ervaren. Dus ik train alleen bij hoge uitzondering 's ochtends vroeg. Vind ik verder helemaal prima trouwens. Ieder z'n meug, hè?

Louise

2,758

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ik heb aan 7 uur ook niet genoeg, hoor, en bovendien: als ik om 10 uur naar bed ga, heb ik om 6 uur echt geen 8 uur geslapen, zo'n goede slaper ben ik niet. Plus ook meer avondmens, altijd om 10 uur naar bed zou ik als straf ervaren. Dus ik train alleen bij hoge uitzondering 's ochtends vroeg. Vind ik verder helemaal prima trouwens. Ieder z'n meug, hè?

Louise

Ik kom er planningstechnisch niet uit als ik alleen savonds zou trainen. Zeker s'morgens zwemmen is wel een uitkomst, dan kan het onderweg naar werk en kan je prima nog eens lopen of fietsen in de avond.

Ik val dan toch tegen 10en in slaap op de bank, dus dat is een prima tijd om naar bed te verhuizen en voelt zeker niet als een straf. big_smile

2,759

Re: prestaties van de dag

Wat dat betreft heb ik wel geluk. Ik begin pas om een uur of 9 met mijn werk, maar dat is heel flexibel, als ik er eens een half uurtje later ben maakt dat weinig uit. Ik woon ook dicht bij mijn werk, 10-15min fietsen. Dus ik doe veel rustige loopjes 's ochtends, en dan 's middags/'s avonds zwemmen, fietsen of pittigere looptrainingen. Hierdoor kan ik vaak 2 keer per dag trainen, wat fijn is, en hoef ik ook niet heel vroeg op te staan, wat ook fijn is.

2,760 Laatst bewerkt door Laris (04-04-19 21:39:19)

Re: prestaties van de dag

Werk is niet het grootste probleem qua tijd, dat is redelijk flexibel al kost het tsja wel veel tijd :-) 3 basisschoolkinderen die nog wel de nodige sturing nodig hebben en ook zo hun bezigheden maakt het leven planningstechnisch wel uitdagend :-)

2,761

Re: prestaties van de dag

Voor mij vandaag lekker een dagje vrij. Voor dag en dauw uit de veren: begonnen met 12 km lopen en geeindigd met een fietstocht van 50 km. Zwemmen zat er voor mij vandaag echt niet meer in. Hopelijk lukt mij dat morgen. Voor de rest van de dag voor mij platte rust (en eventjes op het forum om de prestaties van collega triathlonners te zien tongue)

2,762

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag een zwemanalyse gedaan, van Zwemanalyse: techniekles en videoanalyse van 2,5 uur, in Delft, door Roy, in een groepje van zes. Doe ik in principe elk jaar aan het begin van het seizoen. Het is sowieso altijd erg leuk, Roy doet het heel fijn met veel humor. Het valt me ook altijd op hoe ontspannend het is om zo lang alleen maar met zwemtechniek bezig te zijn, alle andere gedachten verdwijnen dan uit mijn hoofd.

Ik was dit keer heel benieuwd of het me inderdaad eindelijk gelukt zou zijn om af te komen van wat hij de Lee-Towers-elleboog noemt, dus de neiging om mijn arm met m'n elleboog naar achter te trekken, in plaats van te stuwen  met onderarm en hand. Daar heb ik de afgelopen jaren  keer op keer feedback op gehad, en vorig jaar frustreerde het me dat het ondanks oefenen nog steeds niet goed was. Afgelopen winter ben ik zo'n beetje alleen maar daarmee bezig geweest, zowel in het zwembad als 'droog' trainend, vooral in de sportschool, aan zo'n katrol, waardoor je kan zien wat je doet, dat hielp veel.

Ik had het idee dat het eindelijk beter was, maar dat had ik eerder ook al gedacht. Dus best wel spannend, naar mijn eigen video kijken en horen wat hij erover te zeggen had...

En ja, hoera! Ik ben geen Lee Towers meer! Oefening heeft uiteindelijk toch kunst gebaard! Sowieso vond Roy dat ik een grote stap vooruit had gemaakt. Hij heeft nog altijd wat op te merken natuurlijk, en daar ga ik de komende tijd mee aan de slag.

Dus: leuke ochtend gehad, en ik ben vooral heel blij dat het oefenen van de afgelopen maanden zo goed heeft uitgepakt!

Louise

2,763

Re: prestaties van de dag

Ik ben dit weekend ook op ´zwemles´ geweest; 2 trainingen meegedaan met het zwemtechniekweekend van sport-active. Goede voortuigang sinds oktober geboekt en ook weer goede tips waar ik op moet letten.

2,764

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag de marathon van Rotterdam gelopen. Het mooie van deze marathon is de laatste jaren steeds dat er één zekerheid is: het is (te) warm...! Ik had ingezet op een tijd van 3:45. Hoewel ik vanaf de start al merkte dat het wel eens zwaar zou kunnen worden qua temperatuur, voelde ik me erg sterk en wist ik mijn tempo tot zo'n 31 km prima vol te houden. Daarna was het helaas over, de laatste 11 km heb ik moeten vechten tegen de kramp. Mijn eindtijd heb ik toen los gelaten, ik wou alleen nog wel binnen de 4:00 finishen. Dit is uiteindelijk nipt gelukt, met 3:59:55.

Over 4 weken volgt een herkansing, dan loop ik de marathon van Belfast. Waarschijnlijk ga ik die niet proberen in een bepaalde tijd te lopen, maar ga ik daar vooral genieten van alles om me heen.

2,765

Re: prestaties van de dag

Vandaag ook gelopen in Rotterdam, m'n eerste hele marathon. Was goed uitgerust na alle trainingen en had er zin in. Alleen die weersverwachting maakte ik me zorgen over. Ik loop namelijk het liefst als het vriest, dus zo'n vroege zomerdag zat ik niet op te wachten.

De eerste helft was ik rustig weggegaan, om in het tweede deel wat over te hebben. Omdat m'n doorkomsttijd halverwege toch wat tegen viel iets versneld, maar dat was van korte duur. Bij kilometer 30 had ik wel door dat ik blij mocht zijn 'm fatsoenlijk uit te lopen. Uiteindelijk in 4:05 over de finish meer zat er vandaag niet in.

Het was m'n eerste marathon, dus een echte richttijd had ik niet. Ergens tussen 3:30 en 4:00. Vanwege de warmte had ik een snelle tijd bij de start al uit m'n hoofd gezet.

O ja, genoten heb ik wel. Sfeer in de stad is fantastisch en organisatie goed.

2,766 Laatst bewerkt door Perry87 (08-04-19 07:34:56)

Re: prestaties van de dag

Jörgen schreef:

Vandaag ook gelopen in Rotterdam, m'n eerste hele marathon. Was goed uitgerust na alle trainingen en had er zin in. Alleen die weersverwachting maakte ik me zorgen over. Ik loop namelijk het liefst als het vriest, dus zo'n vroege zomerdag zat ik niet op te wachten.

De eerste helft was ik rustig weggegaan, om in het tweede deel wat over te hebben. Omdat m'n doorkomsttijd halverwege toch wat tegen viel iets versneld, maar dat was van korte duur. Bij kilometer 30 had ik wel door dat ik blij mocht zijn 'm fatsoenlijk uit te lopen. Uiteindelijk in 4:05 over de finish meer zat er vandaag niet in.

Het was m'n eerste marathon, dus een echte richttijd had ik niet. Ergens tussen 3:30 en 4:00. Vanwege de warmte had ik een snelle tijd bij de start al uit m'n hoofd gezet.

O ja, genoten heb ik wel. Sfeer in de stad is fantastisch en organisatie goed.

Gefeliciteerd met het lopen van je eerste marathon! Nu hoor je toch bij een select gezelschap mensen. Jij ook een mooie prestatie Mart! Ik heb de kwart marathon (10,5km) gelopen in een tijd van 45:01. Ondanks dat ik redelijk vooraan mocht starten stonden er toch behoorlijk wat mensen voor me die geen tijd onder de 50 minuten gingen lopen. Ik begrijp niet waarom die mensen zo vooraan gaan staan. Verder vond ik het een vrij lastig parcours, veel klinkers en een lang pad met bolling. Gelukkig was het tussen 09:30 en 10:15 nog niet zo heel erg warm. Nu op naar de marathon van Enschede dit weekend! Weersverwachting is 12 graden en bewolking smile. Ik hoop een tijd onder de 3:30 neer te kunnen zetten.

2,767 Laatst bewerkt door dik2tri (08-04-19 08:33:51)

Re: prestaties van de dag

Mooie tijd Perry! Dat klinkerpad is vervelend inderdaad....
En goed gedaan Jörgen en Mart! Ondanks het weer toch prima tijden?

Zelf ook gelopen in Rotterdam, mijn tweede marathon (maar er tussen in wel 2x 50km). Ik vind het altijd lastig inschatten hoe ik er voor sta, wat ik kan verwachten. Wilde tussen de 3:40 en 3:50, maar was gezien de voorspelling al wel blij met een tijd onder de 4:00.

Gestart achter de pacers van 3:50, maar omdat het zo lekker ging die al na een paar km voorbij gegaan. Eerste 30-35km gingen heel strak op het tempo van 3:40, daarna werd het zwaar. Een beetje toegegeven, uiteindelijk werd het 3:44:20. Een heel ruim PR, dus dat is mooi. Oorspronkelijke plan ondanks de warmte kunnen uitvoeren.

Vond het wel wéér heftig, zoveel mensen langs de kant met kramp of erger. Ambulances af en aan. Brrrr.  Maar de sfeer is geweldig, het is een groot volksfeest. Niet voor niets #demooiste smile

2,768

Re: prestaties van de dag

Hier nog iemand die zijn eerste marathon ooit heeft gelopen. Tot 6 maanden geleden was mn langste afstand ooit 11km en met maar 3 trainingen per week zonder begeleiding had ik wel een uitdaging. De voorbereiding ging op zich goed tot anderhalve week geleden. Toen schoot de pijn in mijn linkerknie en sindsdien heb ik tot aan de marathon absolute rust gehouden. Toen ik gisteren begon voelde ik al snel dat het niet mijn dag was, knie begon na 10km al op te spelen en ook de warmte speelde me parten. Ik had toen ik enkele maanden geleden begon een tijd van iets meer dan 4 uur in gedachten maar heb dat direct losgelaten. Uitlopen werd het doel en dat is me gelukt in 4.45. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wel erg genoten van de sfeer en smaakt naar meer. Beetje laat begonnen alleen zo op mijn 45e :-)

2,769

Re: prestaties van de dag

Mooie prestaties allemaal!

dik2tri, ik hoor eigenlijk van iedereen dat ze ruim een half uur langzamer gelopen hebben dan gepland. Is het bij jou ervaring (op langere afstanden) waardoor je grotendeels wel aan je plan kon vasthouden of de mate van getraindheid? Of kan je gewoon beter tegen warmte, dat kan natuurlijk ook. Vind dat wel interessant.

Ik loop gewoon nooit meer in Rotterdam, of althans niet voor een snelle tijd big_smile

2,770

Re: prestaties van de dag

Mooie verhalen, en in elk geval allemaal gefinished! Ik heb een tijd bij het 32km punt gestaan. Leuk om al die verschillende loopstijlen te zien, ook aan de voorkant van het veld. De warmte heeft veel dromen doen sneuvelen, bij een halve marathon kan je nog wel door blijven knallen maar een hele marathon is daar gewoon te lang voor. En Rotterdam lijkt hier wel een patent op te hebben, ik was in elk geval blij dat ik voor Amstelveen had gekozen.

2,771

Re: prestaties van de dag

Knappe prestaties allemaal!
Ik ga waarschijnlijk over 5 weken voor het eerst een marathon lopen. Maar wel 2 dagen na 3.8km zwemmen en een dag na 180km fietsen. Ook voor mij wordt uitlopen dus het devies

2,772

Re: prestaties van de dag

Een weekend triathlon?

Gefeliciteerd allemaal? Rotterdam lijkt er de laatste jaren patent op te hebben om in een van de eerste warme weekenden van het jaar te vallen. Hier in Engeland was het gister ideaal loopweer, grijs en grauw en mistig en een graad of 10-15.
Ooit wil ik nog wel eens een marathon lopen en Rotterdam staat hoog op de lijst (Londen ook, maar dat is loten) maar voorlopig moet ik weer eens een loopbasis opbouwen.

2,773

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd alle marathon finishers ! Mooie prestaties !

Zelf in een heerlijk lentezonnetje de Volta Classic (120km) in Limburg gereden. Was geweldig !

2,774

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Mooie prestaties allemaal!

dik2tri, ik hoor eigenlijk van iedereen dat ze ruim een half uur langzamer gelopen hebben dan gepland. Is het bij jou ervaring (op langere afstanden) waardoor je grotendeels wel aan je plan kon vasthouden of de mate van getraindheid? Of kan je gewoon beter tegen warmte, dat kan natuurlijk ook. Vind dat wel interessant.

Ik loop gewoon nooit meer in Rotterdam, of althans niet voor een snelle tijd big_smile

Dat vraag ik me ook af! Ik denk een combinatie van beiden. Tot een graad of 20 gaat het nog heel aardig. En met diverse trainingsmarathons en de 2x 50km in de benen vind ik een marathon toch ook een overzichtelijkere afstand dan vorig jaar toen ik nooit verder dan 32km had gelopen. Maar het blijft altijd een ding natuurlijk, het is nooit makkelijk.

Maar misschien was mijn oorspronkelijke plan niet ambitieus genoeg, dat kan ook nog heel goed....

2,775

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Een weekend triathlon?

Gefeliciteerd allemaal? Rotterdam lijkt er de laatste jaren patent op te hebben om in een van de eerste warme weekenden van het jaar te vallen. Hier in Engeland was het gister ideaal loopweer, grijs en grauw en mistig en een graad of 10-15.
Ooit wil ik nog wel eens een marathon lopen en Rotterdam staat hoog op de lijst (Londen ook, maar dat is loten) maar voorlopig moet ik weer eens een loopbasis opbouwen.

Nja, het heet een longcourse weekend en ik vind het ook niet echt triathlon. Maar als trainingsweekend lijkt het me ideaal.