2,176 Laatst bewerkt door thomass (02-10-16 16:53:06)

Re: prestaties van de dag

HAZEN schreef:

Rustig hardgelopen gedurende een uur in zone 1 voor 67% en zone 2 voor 23%. Voel me weer helemaal fit.


En de ovegebleven 10%? wink

2,177

Re: prestaties van de dag

thomass schreef:
HAZEN schreef:

Rustig hardgelopen gedurende een uur in zone 1 voor 67% en zone 2 voor 23%. Voel me weer helemaal fit.


En de ovegebleven 10%? wink



2% zone 0
3% zone 3
5% zone 4

2,178

Re: prestaties van de dag

sinds het plan om in april 2017 de marathon te gaan doen het lopen serieus aan het aanpakken.

Zondag een duurloop van 19,5km  zone 1 gedaan

En vandaag was de interval aan de beurt

2km inlopen

1000m zone1, 700m zone 2, 300m zone 3 ( dit 6 keer gedaan )

2km uitlopen

Uiteindelijk was dit gemiddeld 4:55 min/km alles bij elkaar

16km in totaal, in heerlijk weer...

2,179

Re: prestaties van de dag

Mooie training Marcel!

2,180

Re: prestaties van de dag

Niet te vroeg aan je voorbereiding beginnen marcelca het is nog maar begin Oktober, de meeste zijn zelfs nog aan het rusten nu.

2,181

Re: prestaties van de dag

klopt, leg alleen maar een basis, de echte marathontraining begint pas tussen de 12 en 16 weken van te voren...

Met lopen heb ik helaas nog een inhaalslag te halen, in verhouding met zwemmen en fietsen.....

2,182

Re: prestaties van de dag

Zwemmen en fietsen dragen ook bij aan je algemene fitheid. Volgend jaar heb ik geen marathon gepland maar in 2018 hoop ik terug deze van Porto te lopen. Die sfeer en omgeving daar..... niet te beschrijven.

2,183 Laatst bewerkt door onthecountof23 (30-10-16 05:33:52)

Re: prestaties van de dag

De Diepe Hel Holterbergloop (20km) gelopen in 2:39:49 min. Dat was voor mij een PR op die afstand, ook al liep ik helemaal achterin. Mijn doel voor de dag was proberen rustig en gedoseerd de wedstrijd uit te lopen en testen of het me lukt die afstand te lopen zonder helemaal uitgewoond binnen te komen. Bij mijn 1e twee HM's was voeding een probleem, typische sportvoeding viel heel slecht! Nu ben ik op stap gegaan met een appelsap/watermix met klein snufje himalayazout erin en energierepen op basis van noten en fruit. Dit lijkt wel voor me te werken. En niet de enorme nahonger. Dus missie geslaagd

2,184

Re: prestaties van de dag

@onthecountof23, welke sportvoeding gebruikte je? Ik weet van mezelf dat ik in ieder geval geen energy bar repen hoef te proberen. Was een soort muesli en chocola mix geloof ik.. Zelfs als ik eerst drink krijg ik ze gewoon niet weg, zo droog (voor de volgende keer ga ik gels proberen).

Vandaag de eerste training voor de marathon van Rotterdam gedaan, 17km in 2 uur met stukjes wandelen tussendoor. Heel gezellig, lekker weer, lekker rustig en meteen een beetje sightseeing gedaan op plekken waar ik anders al hardlopend niet kom. Verliep prima!

2,185

Re: prestaties van de dag

Nouja, prestatie... maar wel heel leuk: ik ben net terug van een paar dagen Gent, o.a. zaterdag naar het afscheid van Cancellara geweest. Maar vandaag daar ook gezwommen, in het enige zwembad van Olympische allure in Vlaanderen (50 meter, 10 banen), SR Rozebroeken. 10 banen van 50 meter, ik realiseerde me dat dat 5 keer zo groot is als mijn eigen zwembadje hier in de buurt!

Louise

2,186

Re: prestaties van de dag

Heu en het Wezenberg zwembad in Antwerpen dan? Ik denk zelfs dat dat het enige officiële olympisch is want daar worden toch wel de meeste grote evenementen georganiseerd.

2,187

Re: prestaties van de dag

Waarom is de weg tot de deur zo zwaar met dit weer terwijl je eens je op je fiets zit of in je loopsloffen staat alles zo goed en vertrouwd aanvoelt?

2,188

Re: prestaties van de dag

Met lopen ben ik het wel met je eens, maar voor de fiets niet helemaal. Met dit weer ga ik echt niet buiten fietsen als het donker is, en als het overdag is dan rij ik zeker veel voorzichtiger.
Maar de drempel van de voordeur is dan weer wel (onterecht) heel hoog deze dagen, dat ben ik zeker met je eens.

2,189

Re: prestaties van de dag

Bij mij was het fietsen dus gisteren maar ik zeg het eens je dan een paar km weg bent heb je het niet koud meer en doe je gewoon je ding.

2,190

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Heu en het Wezenberg zwembad in Antwerpen dan? Ik denk zelfs dat dat het enige officiële olympisch is want daar worden toch wel de meeste grote evenementen georganiseerd.

Geen idee, hoor, maar  ergens op hun website of op die van de gemeente staat/stond dat, van dat enige in Vlaanderen.

Louise

2,191

Re: prestaties van de dag

Vandaag de Asselronde gelopen 25km met 190 hm in 2 uur 21
Pittig parcours, daarom meer dan tevreden met mijn tijd ;-)

D.

2,192

Re: prestaties van de dag

Vandaag maar even een uurtje gefietst. Vorige week zijn er bij mij een paar leidingen doorgeknipt, en daar heb je na een week toch nog wel wat last van. Volgende week maar weer een echte training.

2,193

Re: prestaties van de dag

Ik ben woensdagnacht met de griep gevallen dus pff al veel afgezien maar al 4 dagen niet getraind :-(

2,194

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Ik ben woensdagnacht met de griep gevallen dus pff al veel afgezien maar al 4 dagen niet getraind :-(

Precent! Mijn prestatie van de dag is toch wel bedlegerig zijn ivm griep. M'n hele trainingschema naar z'n mallemoer.

2,195

Re: prestaties van de dag

Idd en het ergste is ben nu bijna een week verder en nog steeds kort van adem en weinig fut/kracht in mijn lichaam. Ik dacht er na een paar dagen rust vanaf te zijn. Ga straks wel eens een uurtje fietsen mischien kikker ik er wel mee op want al dat binnenzitten is natuurlijk ook niet zo goed als je het niet gewoon bent. Ach de winter is nog lang dus heb nog tijd zat voor het seizoen begint.

2,196

Re: prestaties van de dag

Voor het eerst de 1000m bc aangetikt vandaag! Wel in 26:38 minuten, dus er valt zeker nog te schaven, maar ik wist helemaal niet dat ik dat al in me had smile

2,197

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd! Mooie mijlpaal!

2,198

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd! Ik bewonder je doorzettingsvermogen, en de snelle progressie!

2,199

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd! Zeker een mijlpaal!

Ik heb vandaag qua prestatie niks bijzonders gedaan, maar ik vond het wel heel leuk om door de sneeuw te banjeren!

Louise

2,200

Re: prestaties van de dag

Bedankt allemaal! Helaas ging het vandaag niet lekker. Kreeg de slag maar niet te pakken, zat alleen maar te ploeteren met ligging en m'n armen leken na 50m al lood. Wel een 1400m gemaakt in totaal, maar een goede en lekkere training is anders. Hoort er ook bij? Nouja, volgende keer beter