2,301

Re: prestaties van de dag

Wat een toffe training zeg, dat ga ik ook zo eens plannen.

Mijn fietstraining van vandaag eindigde op de motorkap van een auto.
Gelukkig valt alles reuze mee, natuurlijk wel beurs hier en daar, en gekneusde hand, maar t had veel slechter kunnen zijn.
Schade ad fiets wordt vd week bekeken door een expert.
Blij dat ik mn helm droeg en een goede beschermengel heb blijkbaar.

2,302

Re: prestaties van de dag

Klinkt zeker als een mooie dag, helemaal in dat weer, ja. Wanneer is je Ironman, dus hoe lang van tevoren doe je zo'n dag?

Louise

2,303

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Wat een toffe training zeg, dat ga ik ook zo eens plannen.

Mijn fietstraining van vandaag eindigde op de motorkap van een auto.
Gelukkig valt alles reuze mee, natuurlijk wel beurs hier en daar, en gekneusde hand, maar t had veel slechter kunnen zijn.
Schade ad fiets wordt vd week bekeken door een expert.
Blij dat ik mn helm droeg en een goede beschermengel heb blijkbaar.

Ai! Hopelijk blijft alle lichamelijke schade bij kneuzingen en komt er niet nog iets bovendrijven nadat je een poosje stil hebt gezeten en de adrenaline uitgewerkt is. Balen dat het gebeurd is. Ik hoop dat de schade aan de fiets ook snel en makkelijk opgelost wordt, sterkte iig.

2,304

Re: prestaties van de dag

Tnx! Zal morgen nog wel wat stijver zijn dan nu...  ik ga maar lekker wandelen en genieten van het mooie weer.

2,305 Laatst bewerkt door HansH (05-05-18 20:25:59)

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Mijn fietstraining van vandaag eindigde op de motorkap van een auto.
Gelukkig valt alles reuze mee, natuurlijk wel beurs hier en daar, en gekneusde hand, maar t had veel slechter kunnen zijn.
Schade ad fiets wordt vd week bekeken door een expert.
Blij dat ik mn helm droeg en een goede beschermengel heb blijkbaar.

Wat een pech! Hoe kwam dat zo? Ik wens je een snel herstel (duurt bij mij helaas altijd langer dan ik hoop... roll

triathlon is 3x leuker!

2,306 Laatst bewerkt door HansH (05-05-18 21:44:45)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Klinkt zeker als een mooie dag, helemaal in dat weer, ja. Wanneer is je Ironman, dus hoe lang van tevoren doe je zo'n dag?

Louise

Is op 1 juli, Louise. Dus dit is de eerste, over 4 weken nog een keer!

triathlon is 3x leuker!

2,307

Re: prestaties van de dag

HansH schreef:

Wat een pech! Hoe kwam dat zo? Ik wens je een snel herstel (duurt bij mij helaas altijd langer dan ik hoop... roll

Auto kruisde het fietspad, ik had voorrang.
Hij remde wel af, ik dacht dus dat hij stopte. Maar het was enkel voor de drempel, hij bekende niet te hebben gekeken.
Ik remde nog maar besefte dat ik t niet ging redden en klapte er vol op.

2,308

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:
HansH schreef:

Wat een pech! Hoe kwam dat zo? Ik wens je een snel herstel (duurt bij mij helaas altijd langer dan ik hoop... roll

Auto kruisde het fietspad, ik had voorrang.
Hij remde wel af, ik dacht dus dat hij stopte. Maar het was enkel voor de drempel, hij bekende niet te hebben gekeken.
Ik remde nog maar besefte dat ik t niet ging redden en klapte er vol op.

Balen! Dat gaat natuurlijk in een flits... Het besef en de pijn komen pas achteraf.. Nog mazzel gehad. Ik wens je een snel herstel!

triathlon is 3x leuker!

2,309

Re: prestaties van de dag

Oef, dat klinkt naar, Hedcandy, beterschap gewenst!

Mijn training van vandaag was de 8HW Tourcyclo, een achtje in de Hoeksche Waard, die er prachtig bijlag vandaag. Samen met manlief, aangepikt bij wat snelle groepjes, pittig, maar ging lekker.

Louise

2,310

Re: prestaties van de dag

Pff, balen Hedcandy, hopelijk valt de schade mee. Wel prettig dat de automobilist meteen schuld erkende.

2,311

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

Pff, balen Hedcandy, hopelijk valt de schade mee. Wel prettig dat de automobilist meteen schuld erkende.

Ja hij voelde zich enorm rot.
Morgen fiets laten nakijken.
Zelf ben ik nog wat stijf merkte ik vandaag bij de looptraining. Maar verder eigenlijk prima.

Dan zie je die foto van de fiets van die triathleet die zaterdag onder een trekker is gekomen (en overleed), dat maakt je wel heel stilletjes...pfff.

2,312

Re: prestaties van de dag

Lekker weekend gehad. Gisteren met een (voor mij) redelijk lage hartslag van gem 158, 11.15 km gelopen in een uur (drempel is 178). Een half jaar geleden, toen ik op hartslag begon te trainen, liep ik met die hartslag 10 km in een uur.
Vandaag voor het eerst een flinke afst gefietst. 100 km met 350 hoogtemeters. Begint ergens op te lijken

2,313

Re: prestaties van de dag

Lekker weekend gehad. Gisteren met een (voor mij) redelijk lage hartslag van gem 158, 11.15 km gelopen in een uur (drempel is 178). Een half jaar geleden, toen ik op hartslag begon te trainen, liep ik met die hartslag 10 km in een uur.
Vandaag voor het eerst een flinke afst gefietst. 100 km met 350 hoogtemeters. Begint ergens op te lijken

2,314

Re: prestaties van de dag

Lekker weekend gehad. Gisteren met een (voor mij) redelijk lage hartslag van gem 158, 11.15 km gelopen in een uur (drempel is 178). Een half jaar geleden, toen ik op hartslag begon te trainen, liep ik met die hartslag 10 km in een uur.
Vandaag voor het eerst een flinke afst gefietst. 100 km met 350 hoogtemeters. Begint ergens op te lijken

2,315 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (13-05-18 21:04:21)

Re: prestaties van de dag

Lekker weekend gehad. Gisteren met een (voor mij) redelijk lage hartslag van gem 158, 11.15 km gelopen in een uur (drempel is 178). Een half jaar geleden, toen ik op hartslag begon te trainen, liep ik met die hartslag 10 km in een uur.
Vandaag voor het eerst een flinke afstand gefietst. 100 km met 350 hoogtemeters. Begint ergens op te lijken big_smile

2,316

Re: prestaties van de dag

Was je wat ongeduldig? smile

2,317 Laatst bewerkt door Tri-John (13-05-18 23:21:14)

Re: prestaties van de dag

Zozo, ruim 44 km hardlopen 400 fietsen, das een flinke training geweest.

2,318

Re: prestaties van de dag

big_smile 4x!
Dat is een aardige vooruitgang wat betreft hartslag en pace. Ik heb ongeveer eenzelfde drempel hartslag, maar 158 bij is tegen een tempoloop aan (dan houd ik meestal 160-165 aan), terwijl rustig <145 is.

Dit weekend ook lekker getraind, zaterdag een test gedaan voor een halve volgende week. Eerst anderhalf uur rustig gefietst, daarna 2u15m op wedstrijdintensiteit gefietst, direct erna een uur gelopen op wedstrijd intensiteit. Op de fiets eten (energie repen) en drinken (electrolyten en water) testen tijdens het lopen elke 5k een gel en water. Ging lekker, ribben ook ok, dus ik start komende zondag smile

2,319

Re: prestaties van de dag

Ik denk dat ik inderdaad wat ongeduldig was. Was ook zo tevreden tongue
Oh, ik doe mijn tempoduur eigenlijk gewoon dik in de 170....

Pff, dat zijn mooi afstanden.

Eten op de fiets van het weekend ook voor het eerst gedaan, is idd ook wel ff wennen!

2,320

Re: prestaties van de dag

Ik zou toch de gewone duurlopen met een wat lagere HF lopen.
Nu doe je al je trainingen in zone 3 of hoger.
Zone 1 + 2 zijn heel belangrijk om duurvermogen op te bouwen.

Een tempo duurloop zou ik omzetten in intervallen, lage intensiteit afwisselen met hoge intensiteit.

2,321

Re: prestaties van de dag

Tempoduur doe ik maar een keer per 3 weken.

Ik probeer een keer per week met 148 te lopen, een keer met 158 en een keer intensief. Daar heb ik een drie wekelijks patroon van int. interval, ext. interval en tempoduur. Int. interval en tempoduur eigenlijk vooral omdat ik dat de leukste trainingen vindt!

Met hartslag 148 probeer ik 1 of 2 keer per maand 20+ km te maken.

2,322

Re: prestaties van de dag

Is die loop met HR 158 dan een tempoduur loop? Hierboven noem je het een 'redelijk lage hartslag'.
Veel trainingsmethodes zijn gebaseerd op polariseren, dat will zeggen veel trainingen in Z1 en Z2, dit maakt ongeveer 80% van de trainingen uit. De overige 20% is in Z4 en Z5, waarvan dan weer het meeste in Z4 is. Maar eigenlijk dus heel weinig in Z3. Met een threshold HR van 178 zal 158 op de grens van Z2 en Z3. Afhankelijk van hoe vaak je in totaal loopt en andere trainingen doet in een week zou je of die loop met 158 in een loop van langere duur met lagere hartslag (Z1-2) kunnen doen, of een interval/VO2Max loop.

2,323

Re: prestaties van de dag

Nee, dat zie ik niet als duurloop.

Mijn fysio/trainer heeft mijn zones als volgt ingedeeld:

D1:  143-153
D2:  153-163
D3:  163-173
D4:  173-183

Ik zou volgens hem één keer per week D4 mogen trainen en de rest in D1 en D2. Dat ben ik dus braaf gaan doen wink
Er zijn volgens mij ook best wel wat verschillende visies op de verschillende zones. Maar ik voel me hier ook goed bij en merk vooruitgang.

2,324

Re: prestaties van de dag

Ik zie in allerlei tools toch een iets andere verdeling:
Z1 Herstel training
Z2 Extensieve duurraining
Z3 Intensieve duurtraining
Z4 Extensieve interval
Z5 Intensieve interval

Z1: 106-132 (60%-75%)
Z2: 132-150 (75%-85%)
Z3: 150-167 (85%-95%)
Z4: 167-176 (95%-100%)
Z5: 176+ (100%)

2,325

Re: prestaties van de dag

Volgens die verdeling zou ik 1x per week Z2 en een keer per week Z3 trainen. Met een intensieve 3e training in de week lijkt me dat ook prima, toch?