2,326

Re: prestaties van de dag

Er zijn inderdaad nogal wat verschillende methodes om zones te berekenen. D1-D4, Z1-5, Z1-4 +Z5a-c.
Vaak wordt trainen in Z3 afgeraden omdat het niet veel bijdraagt. Het is redelijk intensief (en dus meer kans op blessures), je moet er lang van herstellen en je maakt er weinig progressie mee. Polariserend trainen wordt dat genoemd, of je traint rustig, Z1-2 (>80% van de tijd) of intensief, Z4-5(<20% van de tijd).
Als ik de D1-4 methode aan zou houden zijn mijn meeste loopjes in D0 (en heb ongeveer dezelfde drempel als jij bij 177).
Maar...voor iedereen is dat natuurlijk anders. Na een paar jaar trainen merk ik dat mijn hersteltijd een stuk minder is geworden, ook van intensievere trainingen. Twee jaar geleden voor het eerst 10u in een week getraind en daar was ik toen echt moe van in mijn lijf, nu is 10u een rustig weekje. Maar ik merk wel heel erg dat hersteltijd van een intensieve fiets training veel korter is dan van een intensieve looptraining. Op zich wel jammer, want lopen is relatief mijn zwakste onderdeel.

2,327

Re: prestaties van de dag

Ik heb voor het eerst gekoerst!

Trainingskoersje op de club hoor, maar toch. Doodeng en kon net een rondje meekomen, maar niets dat ik met wat oefening niet zou kunnen. Ik ga dus stug elke week proberen. Vooral de bochten zijn een probleem, dat krijg je als je altijd in je eentje hard rechtdoor kunt trappen wink

Gaat me waarschijnlijk in stayerwedstrijden ook veel opleveren.

2,328

Re: prestaties van de dag

Ben redelijk gesloopt... werd meegevraagd voor een koppeltraining van 3x 34km fietsen en 5km lopen.
Er werd gezegd fietsen 30-32km/u en ik dacht nog...dat hou ik nooit bij. Maar hee, kan altijd kijken hoe lang ik eraan kan hangen.

De eerste ronde fietsen ging in 34 gemiddeld, pfoeh, maar het ging!
Lopen op eigen tempo gedaan en iets korter.
De 2e ronde gingen er hele stukken boven de 40...ik kon erbij blijven, yes! Weer in een uur terug.
Lopen was juist lekker, het ging beter dan het eerste rondje.
De 3e ronde kraakte mn benen... de groep zorgde dat ik in het midden bleef, ik op mn tandvlees want ja daar word je sterk van en weer met 34 gem terug.
Lopen weer sneller dan de eerdere 2 rondjes.
Trots dat ik het volhield, nu k.o. op de bank na 4,5uur.

2,329

Re: prestaties van de dag

Een pittige training Hedcandy !!
Top gedaan .