1

Onderwerp: Wat doen we in de winter?

Zoals gezegd bij deze een nieuw topic over dit onderwerp....

Ik fiets redelijk veel in de winter.
Doe graag een veldtoertochtje op de zondagochtend met de cyclocrosser. Soms op de ATB, als het parcours érg heftig is. Steile afdalingen enzo gaan nu eenmaal beter met een ATB...
Verder een keertje spinnen, en een keertje lopen.
Zwemmen doe ik niet wekelijks, zo af en toe. (ja, ook ik word geen snelle zwemmer...) :-)

Gr, Concorde

2

Re: Wat doen we in de winter?

ik ga deze winter vooral aan mijn snelheid bij het lopen werken en daarbij een paar winterduathlons en loopwedstrijdjes doen. Tevens af en toe op zondag een veldtoertoch dus ik zal me wel ammuzeren deze winter ;-)

3

Re: Wat doen we in de winter?

Van de winter was ik van plan veel te gaan zwemmen, en met regelmaat op de atb of racefiets, daarnaast wil ik mijn loopsnelheid omhoog hebben, dus daar zal ik ook wat tijd insteken

4

Re: Wat doen we in de winter?

Nouja, onlangs mijn vraag. Toch ook maar mijn reactie wat mijn winterplanning is.
Ik heb nog een aantal loopwedstrijdjes staan. En m'n doelstelling met hardlopen is om het voor het einde jaar nog onder de 40min te krijgen op de 10KM.
Voor de rest veel zwemmen. Ben daar echt nog zo slecht in, dus dat moet getraind worden deze winter.
Fietsen, nog geen id, heb namelijk geen ATB/MTB dus moet nog ff kijken hoe ik dat ga doen. Anders maar telkens 20/30 min op de hometrainer in de fitness. Zal toch wat moeten.

Gegroet,

Patrick

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

5

Re: Wat doen we in de winter?

Deze winter heb ik geen plan... Voorhet eerst in een jaar of 6.

De afgelopen paar jaar heb ik de doelen bereikt die ik voor ogen had. Marmotte goed uitfietsen, LBL rijden, marathon lopen, de 10km goed lopen (binnen 37), de Mescherbergloop binnen het uur.  En binnen de triathlon. De recreatieve kwart ontgroeien (ofterwijl je thuis voelen in een wedstrijd OD veld)  Halve triathlon doen, lange afstand in Stein en zelfs min of meer onverwachts de hele plus overal in de bovenste 30-40% finishen.

Deze winter wordt een winter van sporten zonder druk en van vader worden (ook een leuke uitdaging hoor ik smile) Dus lekker lopen als ik zin heb, lekker op de ATB als het modderig is of de zon juist schijnt en 1 keer in de week zwemmen om het niet te verleren. De enige wedstrijden die ik zeker weet zijn de sprint in Herstal zondag en de run bike run in Valkenburg.

6

Re: Wat doen we in de winter?

Winter is voor mij de basis leggen voor het komend jaar. Dus 2 keer per week zwemmen, zolang er geen pekel ligt de racefiets rond blijven sturen en daarbij met de MTB in het bos spelen, en blijven lopen. Regelmatig een wegwedstrijdje/cross, en het plan om in Apeldoorn mijn eerste hele marathon te gaan lopen, in februari (midwintermarathon). Rotterdam zie ik niet zo zitten, dat is me te massaal. Verder in mei al beginnen met een kwart of OD, dan in juni Nieuwkoop, misschien de LD in Stein weer. Juli zie ik nog wel, ergens een of twee kwartjes uitzoeken.
Verder wil ik Kamperland weer gaan doen, leuk wedstrijdje. Daarna, als generale repetitie Veenendaal, en dan Almere. Wordt dus een lang en zwaar seizoen.

7

Re: Wat doen we in de winter?

De winter is de periode waar ik de basisconditie opbouw..
(2x de week zwemmen, 3x de week lopen, en 1 a 2x in de week fietsen.
maar ik verkies in de winter toch wel MTB, omdat het eens iets anders is, en het soms wel erg gevaarlijk kan zijn om in de winter met je race fiets op de baan te komen.
In de winter is het ook leuk om af en toe eens iets alternatiefs te gaan doen.. (deze winter zou ik graag eens gaan langlaufen bijvoorbeeld..)     ;-)

grts.

8

Re: Wat doen we in de winter?

Of schaatsen....
Ook lekker!

Gr, C

9

Re: Wat doen we in de winter?

Schaatsen, ja, maar afgelopen winter heb ik op natuurijs geschaatst en ben in een scheur gereden. Gevolg: Punt afgebroken. En nog geen tijd/geld gehad om er iets aan te laten doen.

10

Re: Wat doen we in de winter?

Hoe kan je nu een punt afbreken in een scheur?
Als je "achterop zit" kan je door elke scheur rijden zonder dat er iets gebeurt!
Maar ja da's achteraf.

Overigens, als je een schaats hebt met verstelbaar onderstel of een klapschaats kan je er zo en nieuwe buis onder laten zetten. Marathon 1 buis kost je € 99 per stuk (alleen buis)
Bij een vaste schaats weet ik de prijs niet.

Ik zou hem lekker snel laten repareren en heerlijk op de kunstijsbaan gaan rijden. Als ik iets mis hier......

A+
Arthur

11

Re: Wat doen we in de winter?

Zit is aardig achterop, ik heb iets van 6 jaar aan hardrijden gedaan. Het ijs waar ik op aan 't schaatsen was was in de buurt van Zevenhuizen. Rottemeren als ik me niet vergis. Een maat van me, oud-marathonschaatser, woont in 7huizen, en die wist me te vertellen dat het na een paar dagen schaatswaardis ijs gedooid had, en er zo'n 5 cm water op het ijs stond. Toen begon het weer te vriezen, en dan heb je altijd van die slimmerde die denken dat je dan binnen 2 dagen weer kunt gaan schaatsen. Dus: water-ijs-3 cm water-2 cm ijs. Slecht zichtbare scheuren in de lengterichting, en daar kwam ik dus in. Knak, voorste punt eraf. Morgen ofzo maar eens gaan informeren bij de winkel op de ijsbaan wat een buis vervangen kost.

12

Re: Wat doen we in de winter?

In de winter 4 weken in NL, hopelijk redelijke temperaturen. Veel fietsen en kijken hoe ik 'kou' kan verwerken.
Maar eens zoeken naar wat termisch ondergoed o.i.d. had vorig jaar wel erg kouwe je-weet-wel. Zou leuk zijn begin januari een loopwedstrijd uit te zoeken. Iemand een link?
Eerste wedstrijd is al op 14 maart in China, de 70.3.

Could be worse, could be raining

13

Re: Wat doen we in de winter?

Hoi Paul

Dan he ik niets gezegd als het zo is gegaan. Maar eh.......ik, of eigenlijk onze hele ijsclub, hebben geen goede ervaringen met winkels op een ijsbaan hoor. Is er niemand uit het A of Veteranen peloton die een winkel heeft?

Je hebt het over R'dam, dan is Ter Aar toch wel te doen? Daar zit (Rik) Van der Hoorn, een topwinkel en oud maratonner.

Succes in ieder geval. Overigens...............heb je ook wedstrijden gereden? Sta je bijvoorbeeld op OSTA?

A+
Arthur

14 Laatst bewerkt door Paul851 (23-11-09 22:08:30)

Re: Wat doen we in de winter?

Wedstrijden rijden was ruim voor het internettijdperk, mijn aktieve schaatstijd was begin jaren ´80

15 Laatst bewerkt door Scighera (15-12-09 11:51:01)

Re: Wat doen we in de winter?

om dit topic ook even omhoog te kicken. Zover ik buiten kan trainen train ik buiten, maar er zijn grenzen (je moet wel grippen hebben met de fiets en er niet van af vriezen)

Afgelopen zondag 2u gereden, 2 graad boven nul, was goed te doen. Waar de grens ligt? geen idee , denk -1 / -2 , aangezien je op een gegeven moment jezelf niet meer warm kan houden. Of zie ik dat verkeerd?
Tacxen doe ik zo min mogelijk (alleen bij veel vorst of sneeuw of zware regenval/storm)

Zo hardlopen, duurloop, kwik staat op -7 ~ -5 graad. Of het wat gaat worden? Ik weet het niet. Goed aankleden en let's give it a try and finf out. Geen idee hoe ik voorgaande jaren liep met dit soort temperaturen.

EDIT:
te koud bleek na 40 minuten, 20 minuten verder naar huis gewandeld kou trok pijnlijk de boven benen in, voel het nu nog; zal wel spierpijn worden, volgende keer een lange Craft Zero broek eronder

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

16

Re: Wat doen we in de winter?

Scighera schreef:

om dit topic ook even omhoog te kicken. Zover ik buiten kan trainen train ik buiten, maar er zijn grenzen (je moet wel grippen hebben met de fiets en er niet van af vriezen)

Afgelopen zondag 2u gereden, 2 graad boven nul, was goed te doen. Waar de grens ligt? geen idee , denk -1 / -2 , aangezien je op een gegeven moment jezelf niet meer warm kan houden. Of zie ik dat verkeerd?
Tacxen doe ik zo min mogelijk (alleen bij veel vorst of sneeuw of zware regenval/storm)

Zo hardlopen, duurloop, kwik staat op -7 ~ -5 graad. Of het wat gaat worden? Ik weet het niet. Goed aankleden en let's give it a try and finf out. Geen idee hoe ik voorgaande jaren liep met dit soort temperaturen.

EDIT:
te koud bleek na 40 minuten, 20 minuten verder naar huis gewandeld kou trok pijnlijk de boven benen in, voel het nu nog; zal wel spierpijn worden, volgende keer een lange Craft Zero broek eronder

haha bikkel!!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

17

Re: Wat doen we in de winter?

mhoa tongue ook ik heb mijn grenzen, trainingsresultaat is ook nul als je halverwege zou koud bent dat je alleen maar de boel aan het slopen bent wink
Morgen maar tacxen, het lijkt geen buitenfiets weer morgenvroeg (pas 1300u beginnen)

Maare, hoe kleden jullie je?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

18 Laatst bewerkt door delanoh (15-12-09 23:07:16)

Re: Wat doen we in de winter?

Scighera schreef:

Maare, hoe kleden jullie je?

Warm tongue

bijna het enige wat ik doe is tacxen momenteel. Ben deze zomer (ook) vader geworden en daardoor wat meer aan huis gebonden, dus dat is een mooi (lees: saai) alternatief. Wel goed om mijn fietsprestaties wat te gaan verbeteren.

....Though his body says stop, his spirit cries - never!.....

(Survivor, Burning Heart)

19

Re: Wat doen we in de winter?

Tacx voor de tv, dvd of film kijken maakt het al een stuk minder onaantrekkelijk. Vanmorgen nog wel met de MTB het bos ingeweest, was best frisjes.
Morgen eens kijken of ik een lange duurloopp ga doen, o dat het een rustdag wordt.

20

Re: Wat doen we in de winter?

ik heb sinds kort electrisch verwarmde zooltjes in mijn schoenen werkt echt super. Had altijd snel last van bevroren tenen (tot zwart aan toe) en nu kan ik toch redelijk wat in de kou fietsen. Wel ff met snoertjes door je broek knutselen maar dat valt allemaal mee.
verder een gore windstopper broek windstopper onderbroek en wielrenbroek (van buitennaarbinnen) thermoshirt (craft of falke maar vind craft lekkerder) wielrenshirt (om de batterij van de verwarming in te stoppen en een vrij dik jack. Dan nog een buff en hoofd/oor band en een helm. Dan kan ik er tegen tot rond het vriespunt. kouder dan houd het op voor mij!!!  Dus zondag toch voor de tacx gekozen.....

ik ben dus een kou kleum en verlang al weer om met 25graden te sporten van de zomer!!!!