1

Onderwerp: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

De term 'ill timing' is wat erg flauw wellicht.
Er zijn vast meer mensen die dit gehad hebben; ik zit wel tegen m'n minimale gewicht (slechts 101-102kg nu) aan zo vlak voor de wedstrijd en dan komt zo'n verkoudheid makkelijker door.
Wat doe jij? Paardemiddel of nu rusten en vertrouwen op de adrenaline op de dag zelf?
Had een actieve tapering bedacht, maar die gaat wel de deur uit. (kan trouwens toch nergens fietsen met die regen die er nu allemaal valt)

Could be worse, could be raining

2

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

gewoon rustig aan doen, vroeg naar bed, beetje stomen met een homeopatisch middeltje en je niet te druk maken.

Zaterdag op tijd op, veel plezier maken en een mooi slijmspoor in de eerste 5km op het fietsparcours leggen. Gaat het niet, dan gaat het niet. Je hebt er toch niet veel invloed meer op.

Mocht het al snel blijken dat het niet gaat, dan niet forceren en de organisatie in Keulen bellen en vragen of ze volgende week een plaatsje voor je hebben.

Succes! en houd ons op de hoogte!   

Trainen heeft nu toch geen zin meer.

3

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Helemaal niks meer doen als je het nu nog moet hebben van training ben je te laat .
Uitrusten doet wonderen ,wat somige triathleten niet begrijpen of willen begrijpen !
Verkoudheid is echt geen probleem zolang er geen koorts bij is .
Vertouw op je jezelf je trainingen en je kunnen  .
Zaterdag gewoon starten en je niet druk maken om die snotneus .
Suc^6 as zaterdag .
Rapido

triathlon is 3 x beter

4

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Oud truukje wat wij voor de kinderen gebruiken en een volle neus voorkomt is een rauwe ui (of uien) om een schaaltje naast of onder je bed zetten. Deze moeten dan wel vers zijn = sappig
Volgende dag is de neus open, gewoon de morgen nog een keer en je kunt vrij ademen.

Onze kinderen iig. die hebben nooit vaker dan tween nachten achterelkaar een ui op de kanmer gehad

Succes

5

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Verse uien zijn er nu in overvloed :-) moet je wel even door de regen naar de akker.

6

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

ronnyke schreef:

Verse uien zijn er nu in overvloed :-) moet je wel even door de regen naar de akker.

Anders moet hij zijn neus achterna gaan die loopt toch al smile

7

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Loopneus hmmz?? Is dat geen mechanische doping?

8

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

vitamine c!

9

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Heeft geen nut. Alleen als je langere tijd Vitamine C inneemt VOOR je verkouden wordt KAN het een effect hebben.
Het is volkomen achterhaald om als je verkouden bent jezelf vol te stoppen met Vitamine C. Kost alleen maar geld en de overdosering gaat zo weer je lijf uit. Of je krijgt darmproblemen. Ook leuk.

Maar goed, dan is het drinken van een jus'tje (versgeperst. Lekker!) altijd nog meer aan te raden dan grof geld betalen voor water. Want dat doe je als je zoals hierboven genoemd met homeopatische middeltjes aan de gang gaat.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

10

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

het kan je redding zijn Berry, lekker verplicht rusten!!! je zal niet de eerste nog de laatste atleet die daardoor top prestaties levert na een verkoudheid!!!
Het ergste dat er kan gebeuren is dat er snop op je tri suitje zit tijdens de finish foto :-P

11

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Jacob schreef:

Maar goed, dan is het drinken van een jus'tje (versgeperst. Lekker!) altijd nog meer aan te raden dan grof geld betalen voor water. Want dat doe je als je zoals hierboven genoemd met homeopatische middeltjes aan de gang gaat.

Hoezo is toch lekker een beetje stomen met eucalyptus smurrie? Helpt het niet echt dan geeft het je in elk geval het gevoel dat je een berg troep uit je lijf kwijt bent?

Maar zoals altijd ik sta open voor dingen die ik niet weet smile

12

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Er is niks homeopathisch aan eucalyptus, tenzij het vele malen verdund en geschud is. Maar nette marketing vam die kwakzalvers dat ze het idee dat dit ook homeopatisch is in jou databank hebben weten te krijgen!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Na een zware training of als het heel koud is en ik heb lang op mijn fiets gezeten neem ik ook dikwijls een stoombad met eucaliptus. Als je daar een klein halfuurtje inzit ben je gelijk een ander mens.

14

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Dank voor de reacties. Gelukkig heeft het het i.i.g. niet doorgezet, was dar met de bijkomende zere keel wat benauwd voor.
Vandaag in Almere de voorbereidingen getroffen en nu op naar m'n IM-debuut. Heerlijk.

Could be worse, could be raining

15

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

En, gefinished?

16

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

12 uur 27 en helemaal naar de ka-loten. Maar wat is dit geweldig zeg.
Leuk voor hem, maar minder leuk/motiverend voor mij is dat ik hoorde dat die lompe boer van een Veenstra finishde toen ik -geloof ik- net m'n 2e rondje aan het afmaken was. Klasse man, topprestatie.

Could be worse, could be raining

17

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Berry schreef:

12 uur 27 en helemaal naar de ka-loten. Maar wat is dit geweldig zeg.
Leuk voor hem, maar minder leuk/motiverend voor mij is dat ik hoorde dat die lompe boer van een Veenstra finishde toen ik -geloof ik- net m'n 2e rondje aan het afmaken was. Klasse man, topprestatie.

Normaal roep ik altijd "second place, fisrt loser" maar ik moet nu echt zeggen: Top, Klasse, respect en gewoonweg geweldig.

Neem lekker wat rust en daarna gewoon doortrainen voor volgend jaar zodat je jacob een schop onder zijn kont kunt geven dat hij door moeet lopen of aan de kant gaan smile

18 Laatst bewerkt door Vanzella (30-08-10 09:22:35)

Re: Verkoudheid 2 dagen voor Almere

Jacob schreef:

Er is niks homeopathisch aan eucalyptus, tenzij het vele malen verdund en geschud is. Maar nette marketing vam die kwakzalvers dat ze het idee dat dit ook homeopatisch is in jou databank hebben weten te krijgen!

Ahh ok, weer wat geleerd..  Ik dacht toch dat ik slim was en de meeste marketing trucjes wel door had. Tegenvaller smile

Gefeliciteerd trouwens met de 8.41 en 12.27 Jacob en Berry!