1 Laatst bewerkt door Frankiboy (27-09-10 10:11:42)

Onderwerp: Wat te doen met een gemiste training...

Ik hoop dat dit een issue is waar niet alleen ik mee zit (haha), maar wat is wijsheid met het missen van trainingen... ik ben serieus doch quasi serieus met de sport bezig, maar het komt geregeld voor dat ik door onregelmatigheden in studie/werk dat ik een training moet missen of de training hevig moet inkorten. Doen jullie dan gewoon skippen en verder gaan zoals het trainingsschema aangeeft? Heb ik het verleden ook weleens de training verplaatst naar de volgende dag, omdat ik dan van mijzelf baalde, waardoor de weekend trainingen weer te zwaar vielen - dit heb ik dus hardleers niet als oplossing ervaren zal ik maar zeggen wink

Ook voor deze vraag zal er wel geen 'exact science' antwoord zijn, maar ben gewoon benieuwd?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

2

Re: Wat te doen met een gemiste training...

Och, keertje een training missen vind ik niet zo erg - mijn studie is redelijk wisselend qua drukte. Inhalen doe ik (bijna) niet aan, dat verandert te veel in de dagen die daarna moeten komen. Wat je zelf ook al aangeeft!

Overigens, 'doen skippen..?' wink

3

Re: Wat te doen met een gemiste training...

doen skippen kan prima. doen *heel veel werkwoorden* kan prima!
Bij mij wisselt ook wat ik doe bij missen. voor doen skippen en voor de volgende dag doen, valt wat te zeggen. Ligt er ook wat dat dan is wat ik mis. hersteltraininkje of duur-iets..

4

Re: Wat te doen met een gemiste training...

Allerbelangrijkste regel bij trainingsschema's : een training in halen BESTAAT NIET !
Skippen is geen probleem, zolang het niet te vaak en niet DE crutiale trainingen zijn.

Voorbeeld 1 - schema OD : gemist : 20 fietsen en 5 lopen........gemist.....jammer
Voorbeeld 2 - schema Almere LD : 140 fietsen - 20 lopen.........gemist.....oei oei

Als je tijd genoeg hebt voor het schema zou ik het hele schema gewoon doorschuiven. Is de einddatum van eht schema enkele dagen voor de wedstrijd dan wordt het dus "aanpassen"

Succes
A+