1

Onderwerp: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

Ik ga komende zondag mijn eerste korte Run Bike Run doen.
Heb me redelijk voorbereid. Maar omdat ik meer een lange afstandloper ben dan een korte afstandloper, heb ik wel door dat de hartslag na de eerste keer lopen (5 km) flink hoog zal zijn.
Wat is dan wijsheid bij het wisselen naar het fietsen?
Eerst de dingen doen die je staand kunt doen (helm opzetten snel slok nemen, etc) en dan pas gehurkt de schoenen wisselen?
Of juist eerst in de hurkhouding gaan? Gevoelsmatig zou ik zeggen eerst hartslag terugbrengen terwijl ik sta en dan pas in de hurkhouding. Maar ja, gevoel is niet altijd hetzelfde als het beste voor de wedstrijd.
Of zou je juist nooit je schoenen gehurkt moeten wisselen?
Bedankt voor de reacties alvast.
Sander.

2

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

ik zou zeggen:
Eerst schoenen losmaken (snelsluiters) dan met je voeten je schoenen uitrekken (=staand) terwijl je de helm op zet.
Op je sokken het parc ferme uit en tijdens het fietsen je schoenen aantrekken. Als je eenmaal lekker rijd kan je wat gaan drinken. Mocht je nog niet vertrouwd zijn met je schoenen al fietsend aan te trekken kan je dat de eerste x misschien beter stilstaand doen. Dat zou ik dan na de helm doen.

veel plezier!!
Bart

3

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

Alleen begrijp ik niet waarom dat zwemmen in de topic staat. Die wissel daar kun je eventueel even trainen op voorhand en zien wat je voor jezelf best vind heb zelf al vaak getraind voor mijn schoenen aan te doen terwijl ik al op de fiets zit en dat lukt me nog steeds niet echt goed :-) maar het is wel zo je helm in principe moet al opstaan voordat je je fiets neemt om verder te gaan.

4

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

ronnyke schreef:

Alleen begrijp ik niet waarom dat zwemmen in de topic staat.....

Lekker handig van me.... Heb al geprobeerd het aan te passen, gaat niet.
Het moet natuurlijk hardlopen zijn.

S.

5

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

svdveen schreef:
ronnyke schreef:

Alleen begrijp ik niet waarom dat zwemmen in de topic staat.....

Lekker handig van me.... Heb al geprobeerd het aan te passen, gaat niet.
Het moet natuurlijk hardlopen zijn.

S.

fietsen bedoel je ;-)

6 Laatst bewerkt door Paul851 (19-11-10 17:45:33)

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

Dus je wilt tijdens een RBR wisselen van hardlopen naar hardlopen? Sla je het fietsen dan over? tongue
Ik snap dat je van lopen naar fietsen bedoelt smile

7

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

krijg je er van als je op je werk verschillende dingen tegelijk doet.....
Alleen vrouwen schijnen dat te kunnen zeggen ze.

8 Laatst bewerkt door Remko (19-11-10 20:17:31)

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

ronnyke schreef:

Alleen begrijp ik niet waarom dat zwemmen in de topic staat. Die wissel daar kun je eventueel even trainen op voorhand en zien wat je voor jezelf best vind heb zelf al vaak getraind voor mijn schoenen aan te doen terwijl ik al op de fiets zit en dat lukt me nog steeds niet echt goed :-) maar het is wel zo je helm in principe moet al opstaan voordat je je fiets neemt om verder te gaan.

Dat zwemmen staat erin vermeld om tips te krijgen voor de aquathlon van de Twentse Triatlon Tour. Een wedstrijd bestaande uit 500m zwemmen - 3km lopen - 250m zwemmen.

Deze wedstrijd is overigens ook vastgelegd op film en door JanR op youtube geplaatst: http://www.youtube.com/watch?v=HaMQPIDoubc

9

Re: Wisselen van hardlopen naar zwemmen (RBR)

svdveen schreef:

krijg je er van als je op je werk verschillende dingen tegelijk doet.....
Alleen vrouwen schijnen dat te kunnen zeggen ze.

Vrouwen proberen het, met als gevolg dat er veel misgaat. Mannen weten dat multitasken zo goed als onmogelijk is, dus die proberen het niet big_smile