1

Onderwerp: En we zijn weer begonnen

Met lopen dan, vandaag mijn eerste voorzichtige meters gemaakt na een lekker rust periode van ruim 5 weken.
he wat was het weer lekken en wat heb ik het stiekem gemist.

kan niet wachten tot dinsdag dan mag ik weer.....

2

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteren heerlijk 40km gefietst! Vandaag wedstrijdje 5km gelopen.

3

Re: En we zijn weer begonnen

Vandaag een heerlijk duurloopje gedaan van een dikke 21km in Egmond was stralend weer mijn start was niet goed startvak leek meer op een diepvriesvak dus tegen dat ik er wat doorkwam waren we al een 3tal km verder en heb er dan maar lekker van genoten. Moeite waard trouwens zeker een aanrader. Komende week zware week pfff

4

Re: En we zijn weer begonnen

ronnyke schreef:

Vandaag een heerlijk duurloopje gedaan van een dikke 21km in Egmond was stralend weer mijn start was niet goed startvak leek meer op een diepvriesvak dus tegen dat ik er wat doorkwam waren we al een 3tal km verder en heb er dan maar lekker van genoten. Moeite waard trouwens zeker een aanrader. Komende week zware week pfff

Ik had 'm eigenlijk ook willen doen samen met mijn broer (na het succes van 7 heuvelen), maar mijn dochter is vandaag jarig en dan vind ik dat toch een stuk belangrijker.
Daarnaast was het wel lekker een een goede rust periode in te lassen, miss volgend jaar.

Heb trouwens sinds kort een nieuw speeltje, een Xbox360 met kinect.
Cool spul met your shape fitness evolved veranderd het in een trainingsstudio (schaamteloze plug)

voor de mensen die niets anders meer te wensen hebben is eht een leuk ding.
goed voor de afwisseling.

5

Re: En we zijn weer begonnen

@ rogier: en? hoe gingen die eerste meters? nog last gehad?

@ronnyke: was best fris idd in het begin! Uiteindelijk krijg je het dan toch nog warm, te warm bijna. Maar, DIKKE 21 km? mijn klokje zei 20,77... hoe dan ook was ik erg tevreden!

6 Laatst bewerkt door Rogier (10-01-11 08:48:01)

Re: En we zijn weer begonnen

in de avond nog even wat gespeeld met gewichten icm die eerder genoemde xbox. en vanochtend opgestaan met wat belastingspijn (Ik voel dat ik "ïets" heb gedaan, zeker een spierpijn). Dinsdag gaan we voor 8 smile

7

Re: En we zijn weer begonnen

Wel mijn gps was over de 21km maar hoeveel precies heb ik niet gezien de afstanden klopte wel want de laatste bevoorrading keek ik en stond er 17.4km op mijn gps. Volgende maand is er nog een halve strandmarathon in catzand-bad in zeeuws vlaanderen denk die ook wel mee te doen heb ik ook al enkele keren gedaan en is zowat hetzelfde ong dan Egmond.

8

Re: En we zijn weer begonnen

hmm.. gek. ik mistte sowieso de gehele loop ongeveer 400 meter. Maar heb nog niet kunnen achterhalen waar die nou precies gebleven zijn. Maar goed om te weten dat de afstand dus wel klopte:)

9

Re: En we zijn weer begonnen

Met wat meet je je afstand foodpod of gps? En welk merk? Heb bij de gpsen van polar al gehoord dat die wat kunnen afwijken van de juiste afstand heb zelf de 310xt van garmin en die schijnt vrij nauwkeurig te zijn ofwel zal ik minder afgesneden hebben in de bochten tongue Foodpod is helemaal niet nauwkeurig op zo een omloop omdat je in het mulle zand en de hellingen toch een andere loopstijl aanneemt normaal gezien.

10

Re: En we zijn weer begonnen

hehe, ik heb ook de 310, dus daar zal het niet aan liggen.
zat toevallig net nog eens te kijken, maar kan het niet vinden.
volgens mij moet het wel ergens in de eerste 10km zitten. Het bordje 10 heb ik namelijk nog op het strand zien staan en het 10,5-punt moet ook wel goed staan volgens mij. maar daar zit ik er dus al 400m onder.
nahja, kan een keer gebeuren ga ik maar van uit..

11

Re: En we zijn weer begonnen

Juhroen schreef:

hehe, ik heb ook de 310, dus daar zal het niet aan liggen.
zat toevallig net nog eens te kijken, maar kan het niet vinden.
volgens mij moet het wel ergens in de eerste 10km zitten. Het bordje 10 heb ik namelijk nog op het strand zien staan en het 10,5-punt moet ook wel goed staan volgens mij. maar daar zit ik er dus al 400m onder.
nahja, kan een keer gebeuren ga ik maar van uit..

Even de route uit leggen op www.afstandmeten.nl miss.

12

Re: En we zijn weer begonnen

word ik daar wijzer van? GPS meet dat toch ook al?

13

Re: En we zijn weer begonnen

Juhroen schreef:

word ik daar wijzer van? GPS meet dat toch ook al?

kijken of de gps klopt. verder niets. btw beetje off topic wink

14

Re: En we zijn weer begonnen

normaal vanavond 5km gaan lopen ^^

15

Re: En we zijn weer begonnen

Zo vanavond lekker 2uur op de rollerbank liggen raggen......filmpje op de laptop een gaaaaan! Morgen staat er een loopje van 15km en s'avonds uurtje zwemmen...

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

16

Re: En we zijn weer begonnen

Rogier schreef:
Juhroen schreef:

word ik daar wijzer van? GPS meet dat toch ook al?

kijken of de gps klopt. verder niets. btw beetje off topic wink

haha, ja klopt (off-topic). en ja klopt (GPS).

on-topic dan maar. vandaag heel rustig beetje gelopen, herstellend na egmond. morgenavond weer "gewoon" trainen op de club.

17

Re: En we zijn weer begonnen

Thunderstorm schreef:

Zo vanavond lekker 2uur op de rollerbank liggen raggen......filmpje op de laptop een gaaaaan! Morgen staat er een loopje van 15km en s'avonds uurtje zwemmen...

Damn, nooit begrepen dat mensen een film kunnen volgen vanaf de tacx. Ik heb al moeite met The Hills...

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

18

Re: En we zijn weer begonnen

Nou zonder film/muziek hou ik het anders niet vol hoor, dan heb ik de muur na een half uur echt wel gezien hoor... Ga liever naar buiten maarja dat weer he...

Cesar schreef:
Thunderstorm schreef:

Zo vanavond lekker 2uur op de rollerbank liggen raggen......filmpje op de laptop een gaaaaan! Morgen staat er een loopje van 15km en s'avonds uurtje zwemmen...

Damn, nooit begrepen dat mensen een film kunnen volgen vanaf de tacx. Ik heb al moeite met The Hills...

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

19

Re: En we zijn weer begonnen

Thunderstorm schreef:

Nou zonder film/muziek hou ik het anders niet vol hoor, dan heb ik de muur na een half uur echt wel gezien hoor... Ga liever naar buiten maarja dat weer he...

Cesar schreef:
Thunderstorm schreef:

Zo vanavond lekker 2uur op de rollerbank liggen raggen......filmpje op de laptop een gaaaaan! Morgen staat er een loopje van 15km en s'avonds uurtje zwemmen...

Damn, nooit begrepen dat mensen een film kunnen volgen vanaf de tacx. Ik heb al moeite met The Hills...

Op het moment dat je je gaat afvragen wanneer je de laatste keer gewit hebt, heb je teveel getraind smile


On topic: gisteren lekker 8,5 Km getrippeld, zone 3. Donderdag lopen en de eerst zwem training op het programma.

20

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteren 1u30gelopen met wat tempowissels vandaag 5u gefietst en morgen kleine 2u lopen met enkele intensieve blokken. Was nat tot op het bot vandaag pfff wat een weer.

21

Re: En we zijn weer begonnen

ronnyke schreef:

Gisteren 1u30gelopen met wat tempowissels vandaag 5u gefietst en morgen kleine 2u lopen met enkele intensieve blokken. Was nat tot op het bot vandaag pfff wat een weer.

begin jij nu al met intensieve training.... ik hou zeker tot half/eind feb op extensief. wanneer heb je de eerste?

22

Re: En we zijn weer begonnen

tja intensief? morgen na de opwarming en stretch 1u lopen in hogere hartslag nog niet echt interval al staat dat er wel al op voor zaterdag bij de fietstraining. Mijn eerste hoofddoel zal de powerman van Horst zijn. Voor mijn recupweek heb ik altijd wel een paar zware trainingen maar mijn trainer zal wel weten wat hij doet denk ik het is niet de minste op gebied van tri-duathlon.

23

Re: En we zijn weer begonnen

Rogier schreef:
ronnyke schreef:

Gisteren 1u30gelopen met wat tempowissels vandaag 5u gefietst en morgen kleine 2u lopen met enkele intensieve blokken. Was nat tot op het bot vandaag pfff wat een weer.

begin jij nu al met intensieve training.... ik hou zeker tot half/eind feb op extensief. wanneer heb je de eerste?

Wat is intensief trainen precies? Wel handig als jullie beide hetzelfde bedoelen. Ik versta daar in het rood trainen onder, dus verzuring. Alleen maar extensief trainen in je voorbereidingsperiode vind ik maar niets, af en toe wat in het rood is prima. Al moet ik daar wel bij zeggen dat ik puur korte afstanden doe.

24

Re: En we zijn weer begonnen

ronnyke schreef:

Gisteren 1u30gelopen met wat tempowissels vandaag 5u gefietst en morgen kleine 2u lopen met enkele intensieve blokken. Was nat tot op het bot vandaag pfff wat een weer.

Ben er altijd een beetje huiverig van om in de koude regen buiten te gaan trainen, ben dan bang dat het net zo slecht is alsdat het goed zou zijn. Jij niet?? Bedoel koudje heb je zo te pakken en dan ben je verder terug dan vooruit.....

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

25

Re: En we zijn weer begonnen

Thunderstorm schreef:
ronnyke schreef:

Gisteren 1u30gelopen met wat tempowissels vandaag 5u gefietst en morgen kleine 2u lopen met enkele intensieve blokken. Was nat tot op het bot vandaag pfff wat een weer.

Ben er altijd een beetje huiverig van om in de koude regen buiten te gaan trainen, ben dan bang dat het net zo slecht is alsdat het goed zou zijn. Jij niet?? Bedoel koudje heb je zo te pakken en dan ben je verder terug dan vooruit.....

Nooit last van gehad, regelmatig doorweekt terug gekomen. Ik heb altijd begrepen dat een verkoudheid niet van kou komt. maar van een virus of bacterie maar ben geen arts (niet gevalideerd bronnetje)

Daarnaast moet ik melden dat ik in mijn studenten tijd in een supermarkt heb gewerkt waar ik letterlijk continu op de tocht stond, een aantal weken flink verkouden geworden, daarna (ook weer letterlijk) nooit meer gesnotterd dan een op het moment.

Bleek schreef:

Wat is intensief trainen precies? Wel handig als jullie beide hetzelfde bedoelen. Ik versta daar in het rood trainen onder, dus verzuring. Alleen maar extensief trainen in je voorbereidingsperiode vind ik maar niets, af en toe wat in het rood is prima. Al moet ik daar wel bij zeggen dat ik puur korte afstanden doe.

Extensief 75%-80%  van HRmax. en daar in blijven. snelheid varieren, behalve bij dijkjes e.d. dan even naar 90%