26

Re: startschema looptraining 10 km

Nou nou als ik jullie berichten lees is er dus geen eer te halen, de eerste 2 jaar!!!! NIET dus, ik was dan wel wielrenner maar ben vorig jaar geswitcht naar triathlon. Ik kon niet zwemmen en had nog nooit gelopen.
Ben vorig jaar in november begonnen met lopen en zwemmen. Mijn laatste triathlon (kwart) deed ik in 2.10 uur en was goed voor een 7e plaats...... Heb eind november (liep dus net een jaar) mijn eerste halve marathon in 1.27 uur gedaan, 25e plek van de 400 deelnemers..

Met focus en karakter en je veel afzien kan je dus ook een heel eind komen.....

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

27

Re: startschema looptraining 10 km

Gewoon lekker trainen en kijken waar het schip strand. Wil niet zeggen dat je niet ambitieus mag zijn, alleen het is heel moeilijk om voorspellingen te doen mbt de ontwikkeling van je tijden als je nog niet eerder wedstrijden hebt gedaan, omdat dit nu eenmaal van teveel zaken afhankelijk is.

Ook wat betreft zwemmen: natuurlijk kan het snel verbeteren.. maar het hoef niet.. allemaal afhankelijk van: snelheid waarmee je een bepaalde beweging aanleert, mate van perfectie waarin je een beweging aan kunt leren, fysiek vermogen, hoeveelheid training, manier waarop je op training reageert, of je wekelijks videoanalyses gaat doen, hoe je omgaat met wedstrijdspanning, wedstrijdtactiek enzenz.

28 Laatst bewerkt door JanR (18-01-11 14:03:49)

Re: startschema looptraining 10 km

@Thunderstorm: Ik heb iig niet gezegd dat er geen eer te behalen valt. Ik zeg alleen dat je jezelf in de eerste twee jaar behoorlijk kan verbeteren. Of ergens eer mee te behalen valt is sowieso subjectief.

29

Re: startschema looptraining 10 km

JanR schreef:

@Thunderstorm: Ik heb iig niet gezegd dat er geen eer te behalen valt. Ik zeg alleen dat je jezelf in de eerste twee jaar behoorlijk kan verbeteren. Of ergens eer mee te behalen valt is sowieso subjectief.

sowieso denk ik zelf dat je in de eerste 2 jaar niets haalt smile (de tijd van thunderstorm vindt ik vrij sterk om in 1 jaar direct een tijd van 2U10)

Ik zelf zou zeer graag een tijd halen van 2u30, maar zoals sommigen hier zeggen (met meer ervaring) dat het moeilijk wordt. Dan gaat mijn tijd te hoog gegrepen zijn.

Bedoeling is :
2 x zwemmen
2 x lopen
1 x fietsen

dan heb ik nog 2 dagen over per week smile (ik kan ook later 2 trainingen per dag doen). Belangrijkste is vooral rustig opbouwen want mijn lies doet amper pijn en ga nu niet meer de fout maken om te overbelasten

30

Re: startschema looptraining 10 km

Ik ben gelukkig altijd vrij van blesseures geweest en kwam van een hoog nivea fietsen vandaan dus was het wel zo dat de motor er in lag alleen de onderdelen moesten getraind worden en dat is anders dan dat je ook eerst nog aan je conditie moet werken.
Trainen doe ik nu elke dag wel, 4 keer fietsen 2 keer zwemmen en 3 keer lopen dus het is niet dat het aan komt waaien. Als je iets wil bereiken is het net als met alles dat je er veel voor moet doen en nog meer moet laten. Het is maar net op welk nivea je wil presteren maar ik wil niet in de achterhoede mee doen. Het geeft mij een kick op in de voorste gelederen mee te doen. Dit noemt men ook wel hanegedrag!!!!! Dit is voor ieder anders.

p.s. vergeet niet om vooral plezier in je sport te hebben.

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

31

Re: startschema looptraining 10 km

Thunderstorm schreef:

Ik ben gelukkig altijd vrij van blesseures geweest en kwam van een hoog nivea fietsen vandaan dus was het wel zo dat de motor er in lag alleen de onderdelen moesten getraind worden en dat is anders dan dat je ook eerst nog aan je conditie moet werken.
Trainen doe ik nu elke dag wel, 4 keer fietsen 2 keer zwemmen en 3 keer lopen dus het is niet dat het aan komt waaien. Als je iets wil bereiken is het net als met alles dat je er veel voor moet doen en nog meer moet laten. Het is maar net op welk nivea je wil presteren maar ik wil niet in de achterhoede mee doen. Het geeft mij een kick op in de voorste gelederen mee te doen. Dit noemt men ook wel hanegedrag!!!!! Dit is voor ieder anders.

p.s. vergeet niet om vooral plezier in je sport te hebben.

ik heb maar in 3 sporten plezier wink en je kan wel raden welke 3.
Als ik een doel heb, dan ga ik er volledig over smile elke dag trainen zie ik zitten (al ga ik dat niet doen want rusten is ook belangrijk en zeker op het begin.)

We zien wel waar we geraken smile De eerste triathlon in september is vooral eens kijken waar ik al sta en waar ik nog veel aan moet werken.