1

Onderwerp: Tijden 1/8e

Hoi Allemaal,

Even de vraag andersom zijn er mensen die mij tijden kunnen geven van een 1/8e triathlon.
Zodat ik mezelf ergens op kan focussen.

Ik heb namelijk geen idee waar ik sta.
In amsterdam heb ik me eerst achtste en dan weet ik een beetje waar ik op kan rekenen.

Thx Timmeh

2

Re: Tijden 1/8e

misschien even kijken op de site van de wedstrijd die je gaat doen? En dan de uitslagen van de vorige jaren bekijken? Lijkt mij het meest eenvoudig......... Niet echt representatief, maar goed, dat was je vraag niet.


Een wedstrijd is niet met een andere te vergelijken. Ook dezelfde wedstrijd een jaar eerder is al anders. Denk aan wind, temperatuur, regen etc. Zelfs al is het parcours identiek, dan is het alsnog niet helemaal 1 op 1 te vergelijken.

Met andere wedstrijden over dezelfde afstand is helemaal onmogelijk. Verschillen in parcours etc. Stroming bij het zwemmen, vlak of heuvelachtig parcours voor fietsen. Asfalt of stukken offroad bij lopen, etc etc.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

3

Re: Tijden 1/8e

amsterdam heeft nog geen 1/8e gehad dus oude uitslagen bekijken is lastig.

maar waarom focussen op een tijd? Is het als beginner niet beter te focussen op het proces ipv het resultaat?
Ik draai al een poosje mee en focus me ook niet op een tijd. Zoals Akky al aangeeft zijn er teveel variabelen om rekening mee te houden.

4

Re: Tijden 1/8e

Wijs antwoord. Als het je eerste is kun je idd beter je focussen op de wedstrijd dan op een eventueel haalbare tijd dan kan het ook niet tegenvallen.

5

Re: Tijden 1/8e

Normaliter moet je voor een 1/8e rekenen op tijden tussen de 50 min en de 1h45min... heel globaal.

6

Re: Tijden 1/8e

En dan ligt het eraan hoe goed je bent ...

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

7 Laatst bewerkt door Bleek (18-04-11 17:49:28)

Re: Tijden 1/8e

Je zegt het verkeerd, ná Amsterdam weet je een beetje waar je op kan rekenen. Een beetje. Want elke wedstrijd en zijn omstandigheden verschillen.

Succes met je eerste 1/8ste, mooie afstand om te beginnen.

8

Re: Tijden 1/8e

Tja, hoewel bovenstaanden gelijk hebben dat je met je allereerste triathlon gewoon moet genieten van de hele race kun je voor jezelf wel wat richttijden bedenken.

Ik heb zelf nog gen 1/8 gedaan, wel 1/4 en OD maar ik zou redeneren:

500m buitenwater, neem 30-60sec extra tov je zwembad tijd op een 500m (bv 6min30)
T1 4min. ik was bij mijn allereerste vooral bezig nix te vergeten en met alles bij elkaar 5min onderweg
20km fietsen. tja (ruim)binnen de 35minuten?
T2 3min
5km, eerste km doorkomen en als je dan nog kan gaan versnellen. (zeg 23min?)

Al met al zou ik dan op 1u15 komen. Maar ja, daar kan zomaar 10min verschil in zitten.

parc ferme is klein in a'dam, fietsen is bochtig met valsplat op de lelylaan.

Geniet er vooral van, vergaap je eens aan de mooie fietsen in het parc ferme en met het NK dat wordt gehouden heb je wellicht ook leuk veel publiek langs de kant.

PS, wees op tijd bij de zwemstart, vanaf waar je het water ingaat is het nog wel en stukkie zwemmen en ik heb afgelopen jaar bij de OD gezien dat toch echt een groot deel gewoon echt te laat was. En als je geen sterke zwemmer bent, ga niet vooraan en links liggen. Bij het zwemmen wil iedereen snel wel en is het net waterpolo.

Leer de route in het parc ferme kennen, vraag waar je binnenkomt met zwemmen, uit/in moet met fietsen en lopen. Bij een vraag, voor de start is iedereen bereid je te helpen, daarna mag je het zelf doen :-)

Dus vooral veel plezier.

9

Re: Tijden 1/8e

Jongens allemaal bedankt voor jullie antwoord.
Ik ga lekker door met trainen. ben misschien een beetje laat begonnen heb nu net 13 keer gefietst 3 keer gelopen en 2 keer gezwommen.
Zoveel mogelijk trainingstijd pakken en we zien hoever we gaan komen.

Hopelijk kom ik nog wat mensen van hier tegen.
Ik ben te herkennen aan een paarse Colnago met een staal mastersframe.


Grtz Timmeh