1

Onderwerp: Heeft er iemand tips voor schema voor iemand van 15 jaar?

Hallo ,

Ik ben een meisje van 15 jaar en train nu voor mijn eerste triatlon! Ik ben enorm gemotiveerd en train volledig op mezelf maar ik weet niet zo goed of ik wel voldoende of op een correcte manier train.

Ik vroeg me af of iemand me eventueel wat raad zou kunnen geven?

Ik volg niet echt een exact trainingschema maar zou dit wel liever doen.

Dus was mijn vraag ook hier of iemand wat tips had bij het opstellen van een schema?

Alvast bedankt!

Sofie

2

Re: Heeft er iemand tips voor schema voor iemand van 15 jaar?

Je kan zat schema's vinden op internet... Het hangt er ook af hoe fanatiek je het wilt doen. Wil je de beste worden of wil je gewoon een triatlon uitlopen?  Wil je een 1/8e triatlon gaan doen of een kwart/halve/hele?
Als je heel goed wilt worden zul je veel meer moeten trainen en intensiever. Voor een hele moet je meer kilometers maken, voor een sprint/kwart intensiever trainen..


Beste is toch om een club te zoeken denk ik!

3

Re: Heeft er iemand tips voor schema voor iemand van 15 jaar?

Ik ben zelf rond 13-14 jaar gestart met duursporten en ik vind dat je daar toch voorzichtig mee om moet gaan. Je lichaam doorloopt de laatste stadia van ontwikkeling en kan nog niet onbeperkt trainen. Ik raad het absoluut niet af, maar een bezoekje aan een serieuze sportarts zou ik wel aanraden. Met name als je al snel wilt gaan trainen voor de lange afstanden (trainingen van 4-5 uur zijn dan toch wel gebruikelijk)

Heel veel plezier en we komen elkaar vast eens tegen!

4

Re: Heeft er iemand tips voor schema voor iemand van 15 jaar?

Gewoon een leuke vereniging zoeken in je buurt. Die hebben meestal mensen die ervaring hebben met het begeleiden van jeugd. Is mischien tevens makkelijk voor vervoer naar verschillende evenementen en je krijgt (of aan goedkope prijs) nog kledij er bovenop dus niks dan voordelen.

5

Re: Heeft er iemand tips voor schema voor iemand van 15 jaar?

een optie kan ook zijn als er geen (leuke) triathlon vereniging in de buurt is om eens te kijken bij zwem fiets en atletiek clubs. Ik zou beginnen met korte afstanden. Je kan later nog altijd kiezen voor langere afstanden. andersom is veel lastiger.

veel plezier met deze mooie sport

6

Re: Heeft er iemand tips voor schema voor iemand van 15 jaar?

om je op weg te helpen:
http://www.triatleet.nl/training/training.htm#schema

of

http://www.sparrenweg.info/DHT/html/Een … weken.html