76

Re: En we zijn weer begonnen

ronnyke schreef:

Omdat er een beetje regen of wind is kun je toch nog wel fatsoendelijk fietsen?

Ehm... nee. Ik kan al amper fatsoenljk fietsen. Bij wind kom ik praktisch niet vooruit en met regen rijd ik als op eieren. Dunne bandjes en regen zijn een combinatie waar ik licht allergisch voor ben dus als het niet noodzakelijk is sla ik liever over. Dan pak ik de mountainbike wel. Of ik ga hardlopen, dan maken de weersomstandigheden me niets uit.

Maar het was vanochtend heerlijk dus een mooi ritje gemaakt om de benen weer "live" op de PX los te draaien in plaats van in de Tacx. Wat een verademing!

77

Re: En we zijn weer begonnen

Vandaag 12,5KM was lekker weer met een licht windje tegen op de eerste helft. ideaal gelopen. De beentjes beginnen naar meer te vragen..... de tempo wisselingen staan pas aan het begin van maart op het programma dus ze zullen het er maar even mee moeten doen..

78

Re: En we zijn weer begonnen

Vandaag 1e training terug op de tt bike gedaan en het deed het eerste half uur toch wel een beetje pijn. Drie en half uur gefietst in de kouw en sneeuw pff terug winter!

79 Laatst bewerkt door Thunderstorm (23-02-11 21:48:05)

Re: En we zijn weer begonnen

ppff net 15km in de regen/sneeuw gelopen.....was gelukkig net binnen het uur weer terug (op 2 sec.) smile

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

80

Re: En we zijn weer begonnen

Thunderstorm schreef:

ppff net 15km in de regen/sneeuw gelopen.....was gelukkig net binnen het uur weer terug (op 2 sec.) smile

Dat is snelheid, pfffff

81

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteren 2u30min gelopen was mijn 2e duurloop van over de 2u deze week en pfff ik begon het goed te voelen. Vandaag 5u op de fiets met enkele intensieve blokjes en sprintjes.

82

Re: En we zijn weer begonnen

begin er na blessure en anti biotica weer een beetje in tekomen.
zaterdag 50 minuten gefietst.
zondag 30 minuten hardgelopen
maandag 40 minuten gezwommen.

83 Laatst bewerkt door Scighera (24-04-11 11:13:36)

Re: En we zijn weer begonnen

vrijdag in de baas zijn tijd een wisseltraining gedaan. Het plan was om met 2 man te werken, de een liep, de ander fietste op een MTB (deels offroad parcours van 7.3km).
Degene met de MTB fietste 200m voorbij de loper, legde dan de fiets weg en ging zelf lopen. De andere persoon pakte dan de fiets op en fietste de eerste weer 200m voorbij en ga zo maar door.

Echter waren we met een oneven aantal en hadden wij dus 2 lopers (de 3 sterkste lopers van het peleton bij elkaar gezet om nog wel allemaal teglijk binnen te komen) Uiteindelijk ook de route verkeerd gedaan en dus 12km gedaan ipv de 7.3 tongue.  In een verhouding voor mij van vermoedelijk 9km lopen en 3km fietsen.
Was weer even lekker!
Helaas niet gezwommen deze week, te drukke avonden, en komende week komt het er ook niet van....(oefening).

Gisteren even uurtje tempowerk op de fiets gedaan en een uur krachttraining. Zo even een duurloop doen (1.5uur, moet weer opbouwen)  en morgen een duurtraining op de fiets.
Even kijken of ik vrijdagavond kans zie om in Hengelo te zwemmen, anders komt er ook weinig van terecht smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

84

Re: En we zijn weer begonnen

vanochtend voor het eerst in buitenwater gezwommen! heerlijk weer!

85

Re: En we zijn weer begonnen

Deze week wat hersteld van Horst. Gisteren 2u duurloop met erna een half uurtje op de rollen gefietst,vandaag kleine 5u op de fiets gezeten. Al bij al een mooi kleurtje opgedaan.

86

Re: En we zijn weer begonnen

Ik wou dat ik ook eens tijd had om vijf uur op de fiets te zitten! Ik kom uiterst zelden boven de twee uur uit. Gelukkig volgend weekend naar de Ardennen en dan kan ik me wel anderhalve dag helemaal op het fietsen storten.

87

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteren na een break van drie weken het zwemmen weer aangevat.  De eerste 200m voelden vreemd aan, maar de rest van de avond was zalig.  Heb zo'n 2000m gezwommen maar in variatie en techniek. 

Verlang naar meer.

88

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteravond eerst 1,5 uur looptraining op de baan en daar nog 1 uur zwemtraining zo'n 2500 meter gevarieerd.
Heb me dus wel weer vermaakt.

89

Re: En we zijn weer begonnen

Vorige week donderdag 16km in 1½u gelopen, vrijdag 3u gefietst, zondag 2u fiets + 1u lopen, woe 1u gezwommen, donderdag 16km in 1u17 gelopen.
Dit weekend laatste keer lekker feesten en dan begint daarna mijn serieuze training t/m augustus voor mn halve van Leiderdorp.

Maandagen 1u zwemmen, techniek in zwembad
Di, 45 min hardlopen interval
woe, 2,5km zwemmen in buitenwater
Do 15-20km hardlopen
Vr rustdag
Zat 2u fietsen/lopen
Zo 3u+ fietsen.

Tussendoor een paar 1/4 en OD, en toertochtjes op de fiets.
Heb toch echt zin in dit seizoen.

90

Re: En we zijn weer begonnen

Vandaag 50km gefietst en daarna een kort loopje van 5km gedaan. Super weer!

91

Re: En we zijn weer begonnen

Kilometer of 90 gefietst (2u45) en alle heuveltjes meegepikt die ik kon vinden (Amersfoortse berg, Amerongse Berg, Galgeberg en Grebbeberg. Volgend weekend de laatste zware training in de Ardennen voordat het seizoen voor mij begint.

De beentjes deden wel wat zeer, maar een BBQ in de zon en een koud biertje hebben me dat inmiddels al doen vergeten. (ik ben immers geen prof ofzo, een koud biertje moet best kunnen)

92

Re: En we zijn weer begonnen

@ Scighera, hoe is je 1e triathlon gegaan? iemand met zoveel trainingsuren, verwacht ik heel veel van in een wedstrijd, maar ik zag 1.09 staan??

93

Re: En we zijn weer begonnen

Vandaag wilde ik 40km fietsen maar helaas ergens rond 21km een lekke band..... dubbel pech, ik heb twee weken geleden mijn reserveband gebruikt en helaas niet vervangen. Zucht.... 5km naar huis gelopen. Leuke koppeltraining ;-)

Moet zeggen dat ik tot op heden dat niet onder de indruk ben van mijn nieuwe Ultremo ZX bandjes.

94

Re: En we zijn weer begonnen

mijn fietsmaat heeft dezelfde ervaring met de ZX. na 4 jaar op de ultremo en ultremo R1 die een slechte reputatie hadden zonder problemen gereden. heeft hij nu dit seizoen al 3 x lek gereden. Ik rij zelf nu al 4 jaar op de ultremo's en heb 1 x lek gereden in 4 jaar.

95

Re: En we zijn weer begonnen

Met de gewone ultremos geen probs gehad ik fiets redelijk veel dus heb daar wel mee plat gereden maar weet niet hoevaak? Was wel een makkelijke band. Toen de ultremo r1 zo heb ik er 2 gehad die gewoon kapot pafte telkens een snee van een 10cm erin. 1e keer kreeg ik nieuwe 2e keer moest ik ze niet meer hebben. Rij nu met de ultremo dd wel tevreden over maar de eerste keer dat ik er op reed op 3km van mijn deur reed ik door een putje en had ik 2lekke banden tegelijk. Verder nog geen klachten van gehad. Was van plan voor de volgende die zx te pakken maar zal maar bij dd blijven denk ik.

96

Re: En we zijn weer begonnen

mijn schema voor deze week:

ma: 1u zwemmen, 4x500m
di: 1u20 lopen, rustig
woe: 2u fietsen
do: 1u zwemmen, 2x1km
vrij: (15km F + 3km lopen) x 3
zat: rust
zon: 3u fietsen

momenteel in voorbereiding voor ironman 70.3, en als voorbereiding nog twee kwarttriathlons

97

Re: En we zijn weer begonnen

Zo, voor het eerst weer gezwommen! Dat was leuk, maar ging wel erg langzaam. Het is duidelijk dat ik dit weer moet gaan oppakken!

triathlon is 3x leuker!

98

Re: En we zijn weer begonnen

vandaag uurtje gefietst. wou eigelijk 2 maar had echt geen zin/motivatie. hou niet van dit week :(morgen weer ff maar dan wat langer met een vriend van me. gewoon achter hem aan rijden big_smile

99

Re: En we zijn weer begonnen

Vandaag duurloopje van 29.6km gedaan was nochtans zalig weer. Zeker in het bos was het goed.

100

Re: En we zijn weer begonnen

netjes smile

Van mij mag het snel weer wat warmer worden, vorige week rond deze tijd was het heerlijk vertoeven. Zelfs dinsdag in die regen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800