1

Onderwerp: Triathlon Rijssen

Triathlon Rijssen
1/8e
Zwemmen: 8.15
Fietsen: Beetje moeilijk inschatten met een heuveltje erin, maar hoop rond de 32-33 minuut
Lopen: 20 minuten, hopelijk nog een paar seconden sneller.
Totaaltijd: rond de 1.03. Als het onder de 1.05 komt ben ik nog wel tevreden, vanwege het zware parcours.

2

Re: Triathlon Rijssen

Mijn doel is om bij de 1/4e voor het eerst onder de 2 uur te duiken smile

3

Re: Triathlon Rijssen

Kan moeilijk tijden inschatten, ben er nog nooit gestart, dus weet niets van het parcours. Lijkt snel als ik naar eerdere uitslagen kijk. Nou, vooruit: ik ga ook voor een nieuw PR op de kwart.

Had gisteren het parcours willen verkennen, maar kwam na een uur fietsen tot de conclusie dat de tocht naar Rijssen toch te ver was smile Dat is alvast een slecht voorteken.

4

Re: Triathlon Rijssen

Remko schreef:

Mijn doel is om bij de 1/4e voor het eerst onder de 2 uur te duiken smile

Met 1:58:53 is dit mooi gelukt.

JanR had overigens geen PR, maar won wel de wedstrijd in 1:49 en een beetje. Als enige bleef hij onder de 1:50.

5 Laatst bewerkt door Vanzella (14-06-11 13:20:04)

Re: Triathlon Rijssen

Volgende week is deze race weer. Ik ga er voor de eerste keer meedoen in Rijssen. Ziet er uit als een leuke triathlon!

Mijn verwachte tijden:

Zwemmen 19 min.
Fietsen 1 uur 10 schat ik als ik het parcours zie.
Lopen 45 min.

Totaal ongeveer 2 uur 15 dus.

6

Re: Triathlon Rijssen

@ Vanzella; fietsrondje is wat korter dan 10km en er zitten een paar listige klimmetjes in (en een heel goor scherp bochtje als je van de Rijssense Berg afkomt, kijk uit voor bermtoerisme). Mooi parcours, dat zeker! Ik ben er ook bij, maar dan op de 1/8.

7 Laatst bewerkt door Lieke (22-06-11 11:29:50)

Re: Triathlon Rijssen

Nou, na afgelopen weekend weet ik ongeveer waar ik sta dus ik zal een gokje wagen.. wink

Voorspelling:
10 min Zwemmen
40 min Fietsen
26 min Lopen

Totaal incl. wissels onder de 1:20. Ligt natuurlijk aan het weer maar zo hard waaien als afgelopen weekend zal het geloof ik niet doen, al weet ik niet hoe mijn beentjes gaan reageren op die klimmetjes.. wink

Start info:
Startgroep 1 (13.30u), baan 4 en startnummer 386.

8

Re: Triathlon Rijssen

Vanzella schreef:

Volgende week is deze race weer. Ik ga er voor de eerste keer meedoen in Rijssen. Ziet er uit als een leuke triathlon!

Mijn verwachte tijden:

Zwemmen 19 min.
Fietsen 1 uur 10 schat ik als ik het parcours zie.
Lopen 45 min.

Totaal ongeveer 2 uur 15 dus.

Ik start om 10.30. Voor de mensen die genegen zijn actief sociaal gedrag te vertonen voor de wedstrijd. Bordje 155, zwarte canyon en een zwart 2XU triatlonpak.

9 Laatst bewerkt door Dorter (22-06-11 21:54:44)

Re: Triathlon Rijssen

Vorig jaar 1:06:laag. Ben afgelopen jaar harder gaan lopen dus ik streef naar een eindtijd iets onder de 1:05:00.

startgroep 2 (13:50u), baan 3, startnummer 186, zwarte Planet X met rood ISM zadel, zwart Craft triathlonpak.

Edit; herstel - de Planet X blijft thuis, de zwartrode Ridley Triton met Planet X wielen en rood ISM zadel mag zaterdag mee... Vanwege heuveltjes... De Planet X mag de week erop in Didam weer buiten spelen.

10

Re: Triathlon Rijssen

Dorter schreef:

Vorig jaar 1:06:laag. Ben afgelopen jaar harder gaan lopen dus ik streef naar een eindtijd iets onder de 1:05:00.

startgroep 2 (13:50u), baan 3, startnummer 186, zwarte Planet X met rood ISM zadel, zwart Craft triathlonpak.

Dan zitten we in dezelfde serie.
4 jaar geleden voor het laatst meegedaan, toen 1:01
Op het zwemmen na, gaat nu alles sneller.
Ben benieuwd.
Te herkennen aan blauw/zwart tripakje van Sanders Puzzelboeken (triathlon vereniging Aquapoldor uit Apeldoorn).
Zwart noname TT fiets met Hed wielen.

11

Re: Triathlon Rijssen

Je moet écht die heuveltjes niet overdrijven. Die Rijsenerberg is écht niet hoger dan een normaal viaduct. Hij is net zo hoog dat je denkt: oh, het gaat hier volgens mij omhoog en dan ben je al boven. Dus ik zou gewoon mijn tijdritfiets meenemen.

12 Laatst bewerkt door Dorter (23-06-11 08:31:55)

Re: Triathlon Rijssen

Als je het niet erg vind bepaal ik graag zelf op welk materiaal ik hier sneller (minder traag) rond denk te gaan. Het is inderdaad geen Motieweg of Diepe Hel, maar ik heb het vorig jaar op de tijdritfiets gedaan en dat vond ik wat onhandig fietsen. Ik probeer het dit  jaar gewoon een keer op de racefiets.

De voorspelling staat inmiddels weer op volle bak regen...

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla … en/4057483

Ik denk dat ik roeispanen meeneem op de fiets.

13

Re: Triathlon Rijssen

Ach, het weer zien we zaterdag wel. Slechter dan afgelopen weekend zal het wel niet zijn.

In Rijssen, m'n 2e kwart, doel is binnen de 2uur en 5min.

Zwemmen: 15min 30
Fietsen: 1 uur
Lopen: 45min

En dan nog een zooitje trage wissels.

Ik mag om 10:30, in baan 3 te water met startnummer 172, zwarte intersens met rode banden en een nog roder hoofd.

14

Re: Triathlon Rijssen

Dorter schreef:

Als je het niet erg vind bepaal ik graag zelf op welk materiaal ik hier sneller (minder traag) rond denk te gaan.

Nou vooruit, voor deze keer. Ik wil alleen maar zeggen dat het in totaal misschien 1 km klimmen (5%?) is en 37 km vlak. Maar als je verder beloofd niemand bang te maken mag je zelf je fiets kiezen. smile

15

Re: Triathlon Rijssen

JanR schreef:

Nou vooruit, voor deze keer.

Godzijdank. Mag ik dan gelijk racefiets-dispensatie aanvragen voor Holten? Dan is het op voorhand maar geregeld....

Zijn de parcoursen van de Twentse Triathlon Tour eigenlijk vlak?

16

Re: Triathlon Rijssen

Holten mag wat mij betreft ook met de racefiets wink

Het TTT parcours is redelijk vlak. De proloog zit wat hoogteverschil in, wat net een paar km/h in snelheid kan schelen.

Da aquathlon is vlak.

De duathlon kent een viaduct waar je vier keer overheen moet.

De triathlon is nog het 'ergst'. Deze vindt plaats op een fietsparcours met een klimmetje waar je acht keer overheen moet en dat begin je dan wel te voelen.

17

Re: Triathlon Rijssen

Het klimmetje waar je 8 keer overheen moet is ca 240m lang en heeft een maximaal stijgingspercentage van 5%. Totale fietsafstand: 19 km.

18

Re: Triathlon Rijssen

Lieke schreef:

Nou, na afgelopen weekend weet ik ongeveer waar ik sta dus ik zal een gokje wagen.. wink

Voorspelling:
10 min Zwemmen
40 min Fietsen
26 min Lopen

Totaal incl. wissels onder de 1:20.

Tja.. De 1:20 net niet gehaald. Moet zeggen dat ik ook wel voelde tijdens de race dat het niet soepel ging.

11.48 m  Zwemmen (voor mij zelfs erg langzaam, was ook wel koud!)
37.20 m  Fietsen
29.01 m. Lopen (voelde ook zwaar, benen waren moe)

1:20.45 Totaal

19

Re: Triathlon Rijssen

NielsH schreef:

doel is binnen de 2uur en 5min.

Zwemmen: 15min 30
Fietsen: 1 uur
Lopen: 45min

En dan nog een zooitje trage wissels.

Doel gehaald, zwemmen voelde eigenlijk wel goed, tijd is drama. Fietsen ging redelijk, hardlopen goed.

Zwemmen: 17min 12
Fietsen: 1uur 1min
Lopen 43min29

En dat met voor mijn doen razende wissels, 2:04.06

20

Re: Triathlon Rijssen

Omstandigheden waren niet denderend. Op zich niet te koud, maar zwembad slechts 19 graden en de weg zeiknat. Angstaanjagend genoeg voor mij om niet aan een verbetering van vorig jaar (1:06:04) te komen en al helemaal niet onder de 1:05:00 die ik had gehoopt.

Eindtijd 1:06:28

Volgende week Didam, hopelijk is het dan wat beter weer. Ben wel een beetje klaar met die herfst-triathlons. Het zwemmen is het enige onderdeel dat wat mij betreft waterig hoeft te zijn.

21

Re: Triathlon Rijssen

Hi,

Het zwemmen en fietsen waren koud. Ik dacht zwembad = geen wetsuit, dus had ik niet meegenomen.

Zwemmen was 19.42
Wissel 0.38 (dat is dan het voordeel van geen wetsuit)
Fietsen 1.05.20
wissel 1.04 (mijn voeten waren zo koud dat ik niet voelde dat mijn kleine teen mijn schoen niet inging)
Lopen 40.58 (was top, ging iedere ronde sneller van 10.58 naar 9.38)

Eindtijd 2.07.20, dus ben zeer tevreden.

Ik zit wel onder de rode bulten op de plaatsen waar mijn benen en rug de spray van het fietsen "opvingen". Bij mijn vrouw hetzelfde  (die ook zeer blij met de triathlon in Rijssen en haar tijd van 2.37 is overigens smile).

Hebben meer mensen last van die bulten? Ik dacht dat het misschien processierups haren waren die in het bosstuk opspatten. Maar dat is maar een wilde gok smile

22

Re: Triathlon Rijssen

Vanzella schreef:

Ik zit wel onder de rode bulten op de plaatsen waar mijn benen en rug de spray van het fietsen "opvingen". Hebben meer mensen last van die bulten? Ik dacht dat het misschien processierups haren waren die in het bosstuk opspatten. Maar dat is maar een wilde gok smile

Je kan goed gokken. Ik heb na Hengelo vorige week weer een verse serie bultjes verzameld, zij het in mindere mate dan vorige week. Amper te bestrijden, wel goed te koelen met mentolcreme of mentolgel. Die van het Kruidvat doet het wel goed. En je sportkleding op een lang programma wassen want anders blijven de brandharen fijn in je triathlonpakje zitten. Heb je er nog een keer lol van.

23

Re: Triathlon Rijssen

Yep, processierups..!! sad Was ik er bijna vanaf na Hengelo Gld heb ik weer nieuwe rode bultjes na Rijssen.. Niks aan te doen op het moment. Menthol creme schijnt wel te helpen, zelf heb ik nog anti-histamine creme gevonden in de kast (van vakantie in Italie, daar kan je dat gewoon bij de drogist kopen.. wink ) Mocht je in NL andere creme willen dan moet je ff langs de huisarts..

24

Re: Triathlon Rijssen

Leuke hobby hebben wij toch smile

Thanks voor de bevestiging en tips!

25

Re: Triathlon Rijssen

Morgen is het weer zover! Voor mij de eerste keer in Rijssen, dus ik ben benieuwd. Ik vraag me alleen af of iemand weet wat de temperatuur van het water ongeveer is. Helaas geen wetsuit. Is dat zonder een beetje te doen?