1

Onderwerp: Topweer

Wat een weer mensen. Erg veel zuurstof in de lucht.

Vanmorgen:
Zwemtraining:
- 200 m in, daarna 5 x 100 M 60 sec p, 200 m herstel, daarna 2 x 400, 60 sec P, daarna 2 x 800, 60 sec p, daarna 250 m borst.

vanmiddag,
- lange duurloop 85 min D1 t 12 km per uur.

Op naar morgenvroeg(koppeltraining, 3 km lopem, 10 km atb, 2 km lopen)

mensen train ze....

2

Re: Topweer

ieder zijn favo weer he, moet echt wennen aan de omschakeling big_smile

Mijn duurloop vandaag ingekort. Gepland was een 110-120min lange rustige duurloop. Maar aangezien ik moeite had om op gang te komen de training maar teruggebracht naar 80min en intensiteit iets verhoogd: HR 160bpm (10 slagen onder mijn omslag), goed voor een gemiddeld tempo van 13.5km/h. Had de eerste 30min nogal last van zware benen smile

Vanavond zwemmen en morgen na het werk (0700-1300) even een gevarrieerd fietsparcours afleggen (60-80km met het nodige vals plat en klimmetjes) en s'avonds weer het water in smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: Topweer

Super dit weer!!!! Eerst 10 km gelopen, ontspannen op 5 min/km.
Daarna zwemmen en ik kan zeggen..het gaat heel goed.
Testje gedaan over 500 meter: 8:20!! Ben ik zeer tevreden mee!

Morgen helaas te druk om te trainen. Donderdag interval lopen (hoop ik)

4

Re: Topweer

heerlijk!! ik voelde me helemaal gelukkig toen ik vanmorgen op de fiets zat, rond het vriespunt en dan de zon zien opkomen! en daarna lekker in het zonnetje fietsen net boven het vriespunt, genieten!

5

Re: Topweer

vanochtend was het lekker, ondanks de -7 smile , maar toen ik om 1230 richting huis reed..... ondanks dat het toen 'nog maar' -4 was, voelde het aan als -10..... bewolkt, mistig, af en toe lichte sneeuw.... handen waren al na een paar minuten al koud aan het worden (en ja, ik had handschoenen aan). als er nou geen mist was: dan was het een ander verhaal geweest smile

met andere woorden: fietstraining buiten maar geschrapt (maybe zo even op de tacx). Niet mijn weertype, dat is een ding wat zeker is wink net even geslapen (vannacht slechts 1.5u geslapen)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Topweer

Topweer? het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
Ik vind het helemaal niks, vanmorgen lag hier zelfs sneeuw. Mij zie je niet buiten nu, ben vroeger iets te vaak onderuit gegaan met de fiets door verraderlijke gladde plekjes in een bocht.
Dus de tacx dan maar weer.  Nog een kleine maand en dan lekker 1,5 week trainen op Lanzarote met hopelijk topweer!

7

Re: Topweer

Irongirl schreef:

Topweer? het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
Ik vind het helemaal niks, vanmorgen lag hier zelfs sneeuw. Mij zie je niet buiten nu, ben vroeger iets te vaak onderuit gegaan met de fiets door verraderlijke gladde plekjes in een bocht.
Dus de tacx dan maar weer.  Nog een kleine maand en dan lekker 1,5 week trainen op Lanzarote met hopelijk topweer!

ik zou er (gezond) jaloers van worden big_smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Topweer

Vandaag eindelijk wel topweer!
de middag vrij genomen en eens even een paar uur buiten rondgereden door de duinen. Heerlijk!:)
Blijkbaar hadden meer mensen dit idee want voor een dinsdagmiddag eind januari was het opvallend druk.
was het maar weer lente!

9

Re: Topweer

yup, kan niet wachten totdat het weer voorjaar is smile maar goed, Nederland kennende is het even afwachten  hoe het weer in februari en maart wordt.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

10

Re: Topweer

vanavond 90 min gaan lopen, op het laatst ging het wat miezeren. Helemaal top natuurlijk. Ik loop graag bij regen en wind. Het kan me niet gek genoeg zijn.

11

Re: Topweer

En het was vanmorgen weer topweer!  Alleen een beetje veel wind hier aan de kust maar dat verhoogd de bikkelfactor lekker. 's middags nog even werken en een beetje bijkomen van de fietspret. tongue

12

Re: Topweer

Gisterenavond een korte loop gedaan met verschillende tempo's.
Zonder hartslagmeter of stopwatch, gewoon op het gevoel. Echt heerlijk gelopen. Het was een soort fartlek, maar dan op asfalt en vlak terrein. Dit ga ik zeker nog een keer doen. Zojuist terug van zwemmen. was erg druk. Ging best lekker.
Vanavond een lange duurloop (voor mijn begrippen dan he!?):P

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

13

Re: Topweer

Gisterenavond een heerlijke duurloop gedaan. Lekker rustig op de weg, maar wel erg mistig. Wel lekker veel zuurstof in de lucht. Ik moest me enorm inhouden om niet te hard te gaan lopen. Wel helaas een beetje last van over gehouden.  Maar ja, dan had ik maar thuis moeten blijven en breien op de bank:P:P
Pijn is fijn!!!!!:D:D

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

14

Re: Topweer

Net terug van een broodnodige fietstraining (maandag wilden mijn benen niet en woensdag besloten om na het werk gelijk bed in te duiken ivm 4 uur slaap de voorgaande nacht) 81.4km weggetrapt in 2u18m17s. HR was 146bpm gemiddeld (eerste 40k 143bpm, 2e 40k 150bpm) laatste 10k even flink doorgetrokken om nog voor het donker thuis te zijn smile. vanvond ff zwemmen en dan is de dag al weer bijna voorbij smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: Topweer

Deze week is mijn ZZ ( zeer zwaar ) qua trainingsuren niet wat intensiteit  betreft
Vanmorgen 20 kilometer gelopen met 10 keer 1 min versneld
Vanavond 4500 meter gezwommen

16

Re: Topweer

Net een duurtraining op de fiets afgelegd van zo'n twee uur. Het wordt weeral warmer. Het is wel oppassen, want er ligt veel rommel (modder en bladeren) op de weg.

17

Re: Topweer

Even een koppeltraining gedaan: 9.5km lopen - 1500m zwemmen - 9.5km lopen . Allemaal aan 1 stuk; ging heerlijk soepel. Af en toe kwam de zon even door en dan was het echt heerlijk smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

18

Re: Topweer

Weer zo'n heerlijke dag, flink uitgeleefd op de fiets. Hier de hele dag zon! Wind viel vandaag ook reuze mee, wat mij betreft mag het vanaf nu zo blijven. Morgen voor het werk naar Engeland, even een weekje mezelf beperken tot de sportschool van het hotel. En zo'n lekker zwembad van 10m , maar er is tenminste iets. Dus ik mag niet klagen.

19 Laatst bewerkt door Scighera (03-02-07 19:45:48)

Re: Topweer

Irongirl schreef:

Weer zo'n heerlijke dag, flink uitgeleefd op de fiets. Hier de hele dag zon! Wind viel vandaag ook reuze mee, wat mij betreft mag het vanaf nu zo blijven. Morgen voor het werk naar Engeland, even een weekje mezelf beperken tot de sportschool van het hotel. En zo'n lekker zwembad van 10m , maar er is tenminste iets. Dus ik mag niet klagen.

en je loopschoenen mee wink kan je ook eens lopen in een ander omgeving wat ook heerlijk is, en zoveel ruimte nemen een paar schoenen niet in.

En het weer: yep; fantastisch:) begin steeds meer zin in het voorjaar te krijgen

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

20

Re: Topweer

Eerst lekker uitgeslapen dan vanmiddag 2 uur in de bossen gelopen met een vaartspel dan hop in de auto en toen 4500 meter gezwommen ( 100 min ) al viel dat voor het eerst niet mee want mijn armen voelden wat moe aan

21

Re: Topweer

vandaag een duurtraining gedaan op de fiets, 60kilometer. Heerlijk in de zon, weinig wind. Je voelt  gewoon dat de kracht van de zon toeneemt. Laat het voorjaar maar komen!!!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

22

Re: Topweer

Zondag: actief rustdagje: losfietsen en loszwemmen
maandag: extensieve 80km fietsen: ging heerlijk soepel. zwemmen 's avonds ook top
dinsdag: extensieve  27km hadlopen:: ook dit heerlijk soepel (op de laatste km na tongue ), 's avonds weer heerlijk gezwommen

vandaag: eigenwijs geweest en toch de intensieve fietstraining van 1u buiten willen doen, ondanks de kou en de wetenschap dat ik niet goed tegen de kou kan, dus mezelf volledig opgeblazen na ca 30min ind D2-D3 te hebben gereden, wordt je weer hard op de feiten gedrukt tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

23

Re: Topweer

Zo juist een extensieve duurloop gedaan in de SNEEUW, Ik vind het altijd leuk lopen op paden waar dan nog niemand geweest is. Je voelt en hoort de sneeuw 'knapperen' onder je voeten.

24

Re: Topweer

Zit hier in Engeland, helemaal ingesneeuwd! Gelukkig heeft het hotel een prima sportschool vol met Life Fitness apparatuur dus dat wordt even binnen sporten, wat een verschil met vorige week. Dacht even dat de lente was begonnen.

25

Re: Topweer

ahhhh sneeuw!! Verschrikkelijk! Op de wintersport is het leuk, maar niet hier in nederland als er getraind moet worden:/ .....
Heb daarom vanmiddag maar in een lekker warm zwembad gelegen. Techniektraining van drie kwartier. Vanavond maar ff krachttraining in de fitness denk ik...