1

Onderwerp: Wedstrijden!?!

Forum,

Het gaat kriebelen! Zeker nu er een Kalender op dit forum staat met veel wedstrijden voor volgend jaar. Ik wil mijn eigen triathlonkalender voor volgend jaar samenstellen. Ik denk zelf aan 2 wedstrijden in het voor jaar 2 in juni en 2 in september. Ik ben van plan kwartjes te doen. Wie heeft er advies over de verschillende wedstrijden? Welke zijn er leuk om te doen als ' beginneling' ? Mijn persoonlijke triathlon kalender wil ik in januari vast hebben staan zodat ik gericht kan gaan trainen. Of kan ik beter wat later in het jaar beslissen. Zitten de wedstrijden over het algemeen snel vol of is er altijd nog wat ruimte??

2

Re: Wedstrijden!?!

Holten is zeker leuk om te doen, maar dan kun je ook olympisch overwegen, maar wil je een kwart of achtste dan moet je je voor 15 januari hebben opgegeven en duimen voor een goede loting. Verder hangt het ook beetje af van waar je woont en hoever je er voor wil reizen natuurlijk, ik heb iig geen zin om elk weekend 200 km of meer te reizen voor een wedstrijd...

3

Re: Wedstrijden!?!

Reizen hangt van de wedstrijd af smile voor Horst, STein of ALmere heb ik het er wel voor over smile

Leuke 1/4 wedstrijden zijn iig:
Wageningen (zwemmen in 25bad, 2 fietsrondes (snel parcours), 4 looprondes, 100% vlak en verhard)
Rijssen (zwemmen in 50m buitenbad, 4 fietsrondes, 4 looprondes, niet helemaal vlak maar wel 100% verhard)

@Mark,
Bij Holten: Heb je met de olympische afstand niet te maken met stayeren in Holten? heb me juist om die reden ingeschreven voor de 1/4 ipv OD

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: Wedstrijden!?!

Woerden, Huizen, Aalsmeer en Ameland. Allemaal buitenwater wedstrijden. Doe ik aan mee maar wel op de 1/8 ste

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

5 Laatst bewerkt door willem (21-12-06 09:46:07)

Re: Wedstrijden!?!

@ scighera: holten kun je ook gewoon OD doen, dat is zonder stayeren, stayeren is alleen in de elite-startserie (ook over OD afstand maar die hebben een andere fietsronde).

Aan wedstrijden doe ik waarschijnlijk: Hengelo GLD 1/4, Didam OD, Doetinchem 1/4, Holten OD.
Daarnaast misschien nog: Heerenveen (OD of 1/8 hangt af van de vorm), Enschede UT en verder moet ik het nog plannen..

6

Re: Wedstrijden!?!

Wedstrijden met buitenzwemmen durf ik wel aan. Hoop alleen dat ik nog aan een goed wetsuit kan komen....
Reizen is voor die paar wedstrijden die ik doe niet zo´n probleem. Ik heb eigen vervoer en kan mijn spullen goed kwijt. Holten klinkt aantrekkelijk alleen vraag ik me af of het niet een beetje lullig is om als beginneling een plekje af te pikken van iemand die ervaren is en heel graag die wedstrijd doet.
Moet er bij alle wedstrijden vroeg ingeschreven worden of zijn er wedstrijden die toch niet vol komen?

7

Re: Wedstrijden!?!

er zijn genoeg wedstrijden waar je niet zo heel vroeg hoeft in te schrijven, holten is altijd extreem snel vol!! maar bij " regionale" wedstrijden bij ons in de buurt kun je vaak zelfs op de wedstrijddag nog wel aanmelden... (maar als het dan toch vol zit kom je voor niks...)

8

Re: Wedstrijden!?!

de reden dat ik me ingeschreven heb voor Holten is om in ieder geval een wedstrijd te hebben in juli

de kalender voor mij ziet er ongeveer als volgt uit

04-03 Duathlon wierden 6R-20MTB-3R
22-04 Powerman Horst 16R-60B-8R
??/05 (1/4) Thales Enschede 1.0S-40B-10R
??/05 (1/2) Nieuwkoop 2.5S-80B-20R
??/06 (1/4) Wageningen 1.0S-40B-10R
24-06 (3/4) Stein 3.0S-110B-30R
07/07 (1/4) Holten 1.0S-40B-10R
25/08 Almere: 3.8S-180B-42.2R
??/09 1/2 Deventer: 1.9S-90B-21.1R

Waarbij het me vooral gaat om de eerste helft van het seizoen (Horst, Nieuwkoop en Stein)

Almere is nog een twijvelgeval qua afstand.
@Willem
is de OD in principe zonder loting? in de zin van: midner snel vol?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Wedstrijden!?!

@ Duursporter  Huizen en Woerden zijn snel vol. Inschrijving voor Woerden opent 2de kerstdag en die van Huizen 1 januari. Ameland is trouwens wel offroad !!! Zwemmen in zee, en fietsen op de atb in de duinen

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

10

Re: Wedstrijden!?!

@ scighera OD in holten is minder snel vol ,eerder omdat je er een licentie nodig was en nu waarschijnlijk om de limiettijd (die volgens mij wel makkelijk te halen is).
@duursporter: Holten 1/8ste was vorig jaar mijn tweede wedstrijd ooit en ik werd toen 16de, ik liep toen nog echt slecht (eindtijd 1.08 ofzo), dus ik geloof niet dat je bang moet zijn om je daar in te schrijven de 1/4 en 1/8ste zijn voor een grootdeel gevuld met mensen die het eens willen proberen.

Daarnaast is doetichem ook een mooie wedstrijd, en wil ik dit jaar misschien ook meedoen aan de Twentse triathlon tour (4 dagen achter elkaar) (als ik de naam goed heb). Stein OD staat ook nog op het lijstje Rijssen ook, is een 50 m bad, dat zwemt wel zo lekker. En verder zien we het nog wel.

11 Laatst bewerkt door Jannes (14-02-07 21:20:15)

Re: Wedstrijden!?!

Ik ben gelukkig weer ingeloot voor Holten.
Tuurlijk is het sneu voor diegenen die afvallen, maar misschien val ik volgend jaar wel buiten de boot.....
Ik ken een fanatieke Holtenaar die waarschijnlijk nét naast de 1/4e grijpt, jammer.....
Maar er zijn meer Triathlons!
Zelf doe ik Laren, Holten, Loo en misschien Rijssen en Doetinchem.

Gr, Jannes