1

Onderwerp: Buiten het seizoen om

Doe jij echt compleet niets aan triatlon en ga je eindelijk je keuken verbouwen, je vrienden opzoeken of andere dingen waarbij je hartslag niet boven de 75/min uit komt?
Of blijf je juist door trainen, zoek je alternatieven. Ga je aan het hardlopen (crosslopen). Pak je de mountainbike. Bind je de schaatsen onder.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie doen? smile

2

Re: Buiten het seizoen om

Ik blijf wel lopen, om volgend voorjaar een marathon te lopen (in maart, lang genoeg voor het triatlonseizoen).  Hopelijk deze winter ook eens enkele crossen.

Fietsen naargelang het weer.

Ik hang alleen m'n zwembroek aan de haak.

3

Re: Buiten het seizoen om

Er is niet 1 seizoen, er zijn 2 seizoenen: voor de winter- en de zomertriathlon.
Vanaf begin oktober niet meer buitenzwemmen en door de weekse avonden fietsen, maar binnenzwemmen, schaatsen en op de tracx.  Lopen maakt niet uit.  Aan mijn tijdsbesteding aan sport verandert helemaal niets.

4

Re: Buiten het seizoen om

Ik richt me nu nog tot half oktober op het lopen, daarna een lange rustperiode, ik denk een week of zes. Daarna ga ik pas weer doelen stellen voor het nieuwe jaar. Misschien een hele tri, maar misschien ook iets heel anders. Momenteel zwem ik in ieder geval geen meter.

Ik ben dit jaar best van ver gekomen, ik heb in een paar maanden leren zwemmen en mijn conditie vanaf de grond opgebouwd maar dat heeft best veel tijd en energie gekost. Een bezinningsperiode kan dan denk ik geen kwaad.

Rondjes schaatsen op een baantje en fietsen op een Tacx zijn voor mij geen optie. Dan schaf ik liever een MTB aan. Vorige winter twee flinke smakkers gemaakt omdat ik door 15 cm sneeuw probeerde te ploegen op mijn racefietsje.

5

Re: Buiten het seizoen om

De winter eigenlijk gewoon doorgaan, 2 keer p/w zwemmen, Fietsen op de MTB en lopen minimaal 2 keer in de week op de baan. Schaatsen kan ik alleen op ijshockey schaatsen dus dat is geen optie. Ga een aantal crosslopen doen, en misschien een crossduathlon. Dus ik zal me aankomende winter zeker niet vervelen.

6

Re: Buiten het seizoen om

Zwemmen op een laag pitje, wel wat mountainbiken en met echt slecht weer af en toe op de Tacx. Veelachtig lopen en crosslopen en komende winter is er weer gelegenheid om een weekje te gaan langlaufen (skating uiteraard, niet dat tamme klassieken). Genoeg te doen!

7

Re: Buiten het seizoen om

Een keer in de week rustig zwemmen, naast mijn waterpolo training in ieder geval 1x per week.
Verder t/m de maand oktober 2x per week rustig hardlopen 30-45min in d1.
Probeer ook 1x in de week 1u te fietsen, is wel zwaar afhankelijk van het weer.

November start de voorbereidingsperiode, dan lopen uitbreiden tot 2x 1uur per week. Zwemmen meer aandacht voor techniek en duur. Fietsen zal dan nog minder worden. Heb geen MTB dus zal 1x in de twee weken een uurtje op de Tacx worden sad.

8

Re: Buiten het seizoen om

Ik wil de komende maanden juist flink gaan zwemmen, begin eindelijk de slag te pakken te krijgen.
Bovendien heb ik een leuke vereniging gevonden dus dat motiveert wel een stukje extra.

Lopen doe ik altijd wel, ben stiekum al een voorjaarsmarathon aan 't plannen terwijl m'n najaarsmarathon nog moet komen smile

Wat fietsen betreft is de winter niet echt m'n ding. Misschien een beetje klooien op m'n te grote mtb barrel of anders klooien op de tacx.
Ik zie 't wel

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

9

Re: Buiten het seizoen om

Ik blijf nu trainen tot de winterduathlon van Reusel en dan neem ik enkele weken rust. Begin december begin ik aan de fundering voor het volgende sezoen. Heb me voorgenomen deze winter meerdere loopwedstrijden te lopen voor mijn snelheid wat op te krikken en mischien wat winterduathlons ik zal me zeker niet vervelen.

10

Re: Buiten het seizoen om

ik wil juist weer meer gaan zwemmen en veel rustige duurloopjes gaan doen. Met de vereniging staan er ook wat meer "core stability"-sessies op het programma

Verder een beetje tacxen en hier en daar wat mtb'en. Ik vrees dat beide er niet heel veel van zullen komen, dus daarom ook meer het lopen en zwemmen.

11

Re: Buiten het seizoen om

Gewoon lekker doortrainen... racefiets wordt tacx/tourfiets en zwemmen blijft binnen.