51

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Goede winterkleding is mischien een betere optie. 8 tacxen kopen is niet echt goedkoop :-) en in groep rijden dan mag het wat regenen of koud zijn dan vliegt de tijd toch zo voorbij terwijl op een tacx een minuut een uur duurt.

52

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

joeri schreef:
saelensbjorn schreef:

Misschien is het een optie om in je training op de tacx volgende oefeningen op te nemen?  Je weet nooit waar ze goed voor kunnen zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=w2cngUil … r_embedded

Hahaha, zou de NTB dit toestaan tijdens mn eerste wissel? Wetsuit uittrekken moet origineler kunnen smile Boombox meenemen en gaan!

Ge-wel-dig! smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

53

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Frankiboy schreef:
joeri schreef:
saelensbjorn schreef:

Misschien is het een optie om in je training op de tacx volgende oefeningen op te nemen?  Je weet nooit waar ze goed voor kunnen zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=w2cngUil … r_embedded

Hahaha, zou de NTB dit toestaan tijdens mn eerste wissel? Wetsuit uittrekken moet origineler kunnen smile Boombox meenemen en gaan!

Ge-wel-dig! smile

Op zich zou het een leuk gezicht zijn, maar je loopt het fiets parcour verder met dat ding op je nek? smile

54

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Leuk en aardig allemaal die VR trainers, maar ik geloof meer in een losse rollenbank icm. een ochtendje Paris Hilton marathon op MTV!

Als toelichting; een losse rollenbank is coordinatief uitdagender. Denk ik. Voor Paris Hilton kan je elk willekeurig TV programma invullen overigens, als het maar niet te ingewikkeld wordt...

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

55

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

2e hands MTB van 100 euro? Kun je lekker de sneeuw in! Lijkt mij de goedkoopste en de leukste oplossing.

56

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Die losse rollerbanken zie je meer en meer heb het in het wk tijdrijden dit jaar ook gezien dat er daar op aan het opwarmen waren en in het veldcross zie je het ook maar om er lange trainingen op uit te voeren denk ik dat het niet meevalt. Tuurlijk met PH voor je heb je wel een doel om naar te streven natuurlijk.

57

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

ronnyke schreef:

Die losse rollerbanken zie je meer en meer heb het in het wk tijdrijden dit jaar ook gezien dat er daar op aan het opwarmen waren en in het veldcross zie je het ook maar om er lange trainingen op uit te voeren denk ik dat het niet meevalt. Tuurlijk met PH voor je heb je wel een doel om naar te streven natuurlijk.

Als ik daar naar kijk heb ik ander meer behoefte om de andere kant op te gaan, maar dat zal wel aan mij liggen.

58

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik mountainbike al een behoorlijke tijd en heb sinds kort ook een racefiets erbij, doordat de avonden korter worden en ik ook kinderen heb, heb ik een tacx aangeschaft om trainingsuurtjes te maken in de avond...


Ik heb gekozen voor een TACX Fortius, dit is een VR-trainer waardoor je met Real live video kan trainen, hierdoor is het voor mij niet saai en past hij de weerstand automatisch aan aan wat je ziet, dus zodra je bergop gaat fietsen word het ook werkelijk zwaarder, sterker nog bij sommige RLV`s kan ik mijn trappers niet eens meer rond krijgen doordat het te zwaar word met het verzet wat ik op de fiets heb.

De fortius heeft dus een motorrem, dit is de sterkste versie en als je bijvoorbeeld bergaf rijd drijft hij je achterwiel aan.

Wat ik een uitkomst vind is om een intervalprogramma te draaien ( of eventueel zelf te maken ) en dit te fietsen, je kan je hier helemaal kapot op fietsen en het voordeel is als het echt niet meer gaat dat je gewoon thuis bent dus niet nog terug hoeft te fietsen naar huis, voor mijn gevoel ga ik dieper als dat ik buiten fiets

Tot tegenstelling van een heleboel berichten heb ik nooit problemen met de software gehad, er zat versie 3.5 bij, ik heb een geinstalleerd op mijn laptop, deze sluit ik boven aan op een LCD tv en het werkt perfect zonder vastlopers of zoiets dergelijks.

Wat wel belangrijk is dat je de motorrem even goed calibreerd maar dit is ook een fluitje van een cent

Verder gebruik ik 2 goedkope staande ventilatoren die ik aan weerzijde schuin voor me heb staan voor de koeling ( op de zachtste stand ), zonder heb ik ook geprobeerd maar dit vond ik echt te warm.




ps.( geinmodus aan ) RLV is wel heel reeel, had de eerste keer op de tacx een lekke band,( geinmodus uit ) waarschijnlijk zat mijn binnenband niet helemaal lekker in mijn band waardoor er door de weerstand ( was RLV gross clockner )te hard aan de band getrokken werd, ik gebruik wel een orginele TACX buitenband

59

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

"De fortius heeft dus een motorrem, dit is de sterkste versie en als je bijvoorbeeld bergaf rijd drijft hij je achterwiel aan."

Dit zal ik wel nooit gaan begrijpen, een hometrainer die zichzelf aandrijft!?! Dan kun je gewoon lekker op de bank TV kijken terwijl de Tacx zijn kilometers maakt? Alle respect, maar dat is echt zot.

60

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Roland_Amersfoort schreef:

"De fortius heeft dus een motorrem, dit is de sterkste versie en als je bijvoorbeeld bergaf rijd drijft hij je achterwiel aan."

Dit zal ik wel nooit gaan begrijpen, een hometrainer die zichzelf aandrijft!?! Dan kun je gewoon lekker op de bank TV kijken terwijl de Tacx zijn kilometers maakt? Alle respect, maar dat is echt zot.

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt..

Als een real live video rijd en je rijd op je beeld bergaf drijft die inderdaad je wiel aan dus hoef je niet te trappen, of wel trappen zodat je nog harder gaat...

Volgens mij is dit niet veel anders als in het echt, als ik bergaf ga op mijn racefiets buiten blijft mijn achterwiel ook draaien en neem aan bij jou ook, en ik stap dan niet af om op de bank te gaan zitten...

Als je op een vlakke weg of bergop op de tacx rijd zal je toch echt moeten trappen anders komt je wiel natuurlijk wel stil te staan.


Het is dus zeer realistisch en lijkt erg veel op buiten fietsen...

61

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Als je op een tacx volgens de beelden bergaf gaat, hoef je helemaal niet te trappen om harder te gaan, hoe hard je ook trapt je zult altijd stil blijven staan.

Op een echte fiets moet ik trappen om vooruit te komen, op een Tacx moet je trappen om moe te worden. Dus als die vervolgens zelfaangedreven is, dan is dat tegenstrijdig met het doel waar het apparaat voor bedoed is. Er is echt geen enkele manier waarop ik dit anders kan interpreteren.

En over hoe realistisch een Tacx is daar kunnen we in een apart draadje nog wel eens discussie over voeren. Ik mis op een hometrainer onder andere het bochtenwerk, de wind, regen, zon, kou, hitte, spanning, valpartijen, lekke banden, chagrijnige automobilisten en het oversteknd wild.

62

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

denk idd dat ik hier geen dicussie over ga voeren, wij hebben hier een andere mening over en dat mag natuurlijk, daar is het ook een forum voor..

Enige wat ik wel benieuwd ben is of je wel is een VR versie van een TACX hebt gebruikt

63

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Roland_Amersfoort schreef:

En over hoe realistisch een Tacx is daar kunnen we in een apart draadje nog wel eens discussie over voeren. Ik mis op een hometrainer onder andere het bochtenwerk, de wind, regen, zon, kou, hitte, spanning, valpartijen, lekke banden, chagrijnige automobilisten en het oversteknd wild.

Jij mist de hitte op een hometrainer?

De weerstand doet er wel degelijk toe op een hometrainer. Op een normale tacx  remt je wiel veel harder af dan op een vlakke weg omdat je veel minder momentum hebt. Hoe hoger de weerstand, hoe groter het verschil met buiten fietsen. Dan maakt je band ook geen constant geluid meer, maar een zoemend geluid bij iedere trap op het pedaal omdat je iedere keer je wiel weer moet versnellen.

64 Laatst bewerkt door jeroen1976 (18-10-11 14:43:35)

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

maar goed, om lang verhaal kort te maken de VR van tacx is dus wel iets, nu zoek ik alleen nog die tacx rollerbank bijv: fortius...weet iemand waar ik deze tegen een leuk prijsje kan kopen, het liefst een stuk of 8.....?
graag serieuze antwoorden per mail zodat ik niet eerst het hele forum hoef door te spitten.

groetjes jeroen.

65 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (18-10-11 16:42:33)

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Je kunt ook altijd abonneren op een draadje, he...

http://www.triathlonforum.nl/misc.php?subscribe=120

66

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik heb deze thread gelezen en kan denk ik hier mn vraag wel stellen. Ik wil deze winter redelijk wat gaan tacxen om t voorjaar de rest voorbij te vliegen (ahum), en heb op internet eea uitgezocht. Een ergotrainer zit er voor mij kostentechnisch niet in denk ik, mits ik een goede 2ehands deal kan maken, dus ik ga denk ik voor de Satori, deze heeft als enige niet ergotrainer ook een duurzamere magneet oid. Waar ik me alleen zorgen om maak is het geluid en de trillingen etc. Ik ga er van uit dat de duurdere modellen minder geluid maken, maar dit hoeft misschien niet altijd zo te zijn. Ik ben nog student dus heb 5 andere huisgenoten, is het realistisch dat dit met de Satori te doen is?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

67

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Toen ik nog in een studentenhuis woonde, maakten we ons echt niet druk om een beetje gezoem van een hometrainer. Al moet ik toegeven dat er meer werd getraind op het tillen van kratjes Grolsch, smile

Mooie tijd!

68

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik heb geen ervaring met andere tacxen maar vind het geluid heel erg meevallen...

Ik heb een fortius ( degene met motorrem dus ) , deze schijnt meer geluid te maken als de andere maar hij maakt volgens mij niet meer geluid als een TV die normaal aanstaat, hij staat bij mij gewoon op laminaat op zolder ( wel een betonnen vloer ), zou me kunnen voorstellen als je een houten vloer hebt wat in sommige huizen nog zo is dat het meer doorklinkt......

Je zou een oproep kunnen doen of er iemand in jou buurt woont waar je is zou kunnen luisteren, dan kan je het met je eigen oren kunnen horen of het voor jou acceptabel is

69

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Een sattori vind ik vergelijkbaar met een wasmachine die aan staat. Valt wel mee dus. Mijn huisgenoten vinden het iig geen probleem, zolang ik maar niet 's ochtends vroeg om 7h op dat ding ga zitten. Maar dat tijdstip heeft ook niet mijn voorkeur.

70

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Haha mooie reacties! Ja studenten zijn meestal de moeilijkste niet, maar m'n huis is wel erg gehorig. Oud pand en veel hout etc tongue Zal waarschijnlijk in ieder geval een matje oid er onder leggen. Ik word ook wakker van dronken lui die om 5u terug komen van de kroeg dus wat dat betreft loopt t wel los ja!

71

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik heb ook een sattori en de trillingen van zo'n apparaat beuken door het hele huis. Het is wel een oud huis met een waardeloze houten vloer. Het geluid lijkt mee te vallen als je erop traint, maar in onderliggende kamers trilt het flink door. Ik train niet op dat ding vroeg in de ochtend of laat in de avond.

72

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik zet mijn Satori in de tuin neer, bij voorkeur als het hard waait (maar wel droog is). Sowieso al beter vol te houden dan in de garage zitten te trappen en buiten valt het geluid ook niet zo op. Binnen op het laminaat wil het nog wel eens flink dreunen maar dat is een kwestie van toerental. Misschien scheelt het ook al als je een plaat laminaat-ondervloer onder je Satori legt.

73

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

@ Thomass,
zou me niet te druk maken over het "lawaai" want dat valt best wel mee. Probleem van het tacxen zit hem meer in het feit dat het behoorlijk geest dodend is. Zeker als je alleen maar kms wilt maken.
Ik heb zelf een flow en probeer in de winter de trainingsprogramma's die op de site van tacx staan te fietsen.  Betekend veel schakelen en "pielen" met de "fietscomputer" die bij de flow hoort. Uurtje fietsen is dan zo voorbij en er ligt altijd een leuke plas zweet onder het apparaat.

Gezien je budget zou ik even hier kijken:
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?a_ssr … mp;d_sort=

74

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Effie dit draadje opnieuw oppikke.  Gisteren een uurtje op de spinningfiets gezeten, met geweldige instructor.  Volop getraind op klimwerk in combinatie met werken op HR.  Deed enorm deugd en als resultaat ... een plas zweet op de grond en een paar koolhydraten verbrandt.
Voor mij een leuk alternatief om niet in de regen te hoeven fietsen.

75

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

saelensbjorn schreef:

Effie dit draadje opnieuw oppikke.  Gisteren een uurtje op de spinningfiets gezeten, met geweldige instructor.  Volop getraind op klimwerk in combinatie met werken op HR.  Deed enorm deugd en als resultaat ... een plas zweet op de grond en een paar koolhydraten verbrandt.

Overweeg dat ook weer op te pakken zodra ik echt niet meer buiten kan fietsen als het gaat sneeuwen of ijzelen. Ik vraag me ook af of spinnen niet gewoon een goed alternatief is voor been krachttrainingen. Ik heb een Dunlop Elite op zolder staan met met clubvirtual via de laptop kan je dan lessen nemen thuis. Wat ik weet van vorige winters is dat je kracht er goed mee opbouwt in de winter. Daarnaast heb ik ook een tacx staan en die zou ik er dan voor duur weer willen inzetten.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve