1

Onderwerp: Hartslag sensor bluetooth

Tegenwoordig zijn er zoveel apps te gebruiken op de smartphone's dat er tegenwoordig ook via bleutooth je hartslag op je smartphone binnen te halen is, echter wat zijn hiervan de ervaringen, en zijn er nog adviezen omtrent de te gebruiken bluetooth sensor.

2

Re: Hartslag sensor bluetooth

Ook wel benieuwd naar maar ik denk dat het gewoon prima spul is.
http://shop.sports-tracker.com/epages/1 … ucts/60100

Je hebt ook een speciale Iphone bikemount daar maar ik weet niet of je toestel zo blij wordt van dat trillen (vastzittend op de fiets.)

Daarnaast vraag ik me af hoe lang het duurt voordat je batterij leeg is want dat gaat best snel.

3

Re: Hartslag sensor bluetooth

Sander B schreef:

Ook wel benieuwd naar maar ik denk dat het gewoon prima spul is.
http://shop.sports-tracker.com/epages/1 … ucts/60100

Je hebt ook een speciale Iphone bikemount daar maar ik weet niet of je toestel zo blij wordt van dat trillen (vastzittend op de fiets.)

Daarnaast vraag ik me af hoe lang het duurt voordat je batterij leeg is want dat gaat best snel.

Ik heb er idd wel eens onderzoek naar gedaan, maar een nadeel van bluetooth is idd dat het heel veel energie vraagt. gevolg veel batereien moet wisselen. Nu hoeft dat niet meer een probleem te zijn, mogelijk zijn er alternatieven.
Zo heb ik zitten denken aan een seperate unit als ontvanger dient voor de reguliere banden en deze middels blue tooth naar de telefoon zend.

een van de grote voordelen zie ik zag in het gebruik van de telefoon om de hr te meten is de aanwezigheid van een radio en telefoon in plaats van losse units. Minder slepen, toch bereikbaar en een navigatie systeem.
Daarnaast kunnen signalen en andere zaken gegeven worden "door de muziek heen" zoals dat ook met een hands-free kit gebeurd in de auto.
Gewoon een app die de km en snelheid registreerd en met piepjes of een stem dingen meld.


helaas niet rendabel om te ontwikkelen.

Daarnaast is zwemmen met een telefoon ook niet best voor dat ding smile

4

Re: Hartslag sensor bluetooth

Totaal geen ervaring mee (ik heb zelf geen smartphone), maar er bestaan ANT+ adapters voor iphone/android, een aantal android phones heeft zelfs ANT+ built in, waarmee je dus de bestaande reeks Garmin compatible sensors kan gebruiken (hartslagmeter, footpod, speed/cadence sensors, ...) met bijhorende apps.

5 Laatst bewerkt door Sander B (27-10-11 19:06:47)

Re: Hartslag sensor bluetooth

ghen schreef:

Totaal geen ervaring mee (ik heb zelf geen smartphone), maar er bestaan ANT+ adapters voor iphone/android, een aantal android phones heeft zelfs ANT+ built in, waarmee je dus de bestaande reeks Garmin compatible sensors kan gebruiken (hartslagmeter, footpod, speed/cadence sensors, ...) met bijhorende apps.

Zeker een beter alternatief.
Kan er alleen nog niet zoveel over vinden. Sony heeft enkele toestellen met build-in ant+ technologie.
Adapters nog niet gezien maar zeker iets om in de gaten te houden.

Leuk: al die gadgets :-)

Edit:
Toch iets gevonden :
http://www.dcrainmaker.com/2011/10/garm … armin.html

6 Laatst bewerkt door ghen (27-10-11 20:12:29)

Re: Hartslag sensor bluetooth

Sander B schreef:

Adapters nog niet gezien maar zeker iets om in de gaten te houden.

Voor zover ik weet twee op de markt: Wahoo en Garmin, maar deze zijn niet compatibel (elk een eigen app).

Sony Ericsson heeft een aantal smartphones met ingebouwde ANT+ receiver.

Maar geen eigen ervaring mee, alleen over gelezen.  Ik hou het voorlopig bij m'n trouwe Forerunner 305. :-)

7 Laatst bewerkt door Dr-Diesel (27-10-11 21:26:28)

Re: Hartslag sensor bluetooth

Sander B schreef:

Ook wel benieuwd naar maar ik denk dat het gewoon prima spul is.
http://shop.sports-tracker.com/epages/1 … ucts/60100

Je hebt ook een speciale Iphone bikemount daar maar ik weet niet of je toestel zo blij wordt van dat trillen (vastzittend op de fiets.)

Daarnaast vraag ik me af hoe lang het duurt voordat je batterij leeg is want dat gaat best snel.

Sports Tracker Heart Rate Monitor Bleutooth

Raise the bar with the rechargeable Sports Tracker Heart Rate Monitor. With it’s extended connection range, comfortable design and superb accuracy you are sure not to miss a beat.
•Accurate real time heart rate measurement
•Enhanced connection range, reliable connection
•Comfortable premium quality textile strap
•Rechargeable; USB charger included
•Android and Nokia Symbian compatible

Zeker dat deze dan rechargeable is via USB is wel prettig, hoef je in ieder geval geen batterijen te vervangen.

Bij de Polar WearLink®+ transmitter with Bluetooth® maakt men gebruik van een knoopcel type CR2025, met een gebruiksduur van 150 uur.

8

Re: Hartslag sensor bluetooth

Ik bedoel ook de batterij van de smartphone, hè.
;-)