1

Onderwerp: schrale plek door tri-suit ?

Hallo

Ik train al geruime tijd en heb eigenlijk nooit ergsn last van, alleen de laatste aantal keren heb ik met mijn tri-suit getraint, lopen - fietsen en heb ik na het fietsen een schrale plek achter mijn balzak..

Ik heb er normaal nooit last van met mijn fietsbroeken, dus het lijkt erop dat het door mijn tri-suit komt

Voor de duidelijkheid ik heb er niets onderaan

Is hier een oplossing voor of moet ik eelt kweken daar ( rare plek  big_smile  )

2

Re: schrale plek door tri-suit ?

Kan met de kwaliteit van de tri-zeem en/of de afwerking ervan te maken hebben. Een tri-zeem is (altijd) dunner, vaak ook kleiner dan de standaard-fietsbroekzeem. Je moet er ook comfortabel mee kunnen zwemmen en lopen.
Heb je één trisuit of meerdere van verschillende merken en met verschillende zemen?

Ik heb er zelf nooit mee te maken gehad. Ik train overigens alleen op de tri-fiets wel eens met een trisuit, op de normale racefiets nooit. Het zadel op mijn racefiets is harder en lichter dan op mijn tri-fiets. Kan ook verschil geven.

3

Re: schrale plek door tri-suit ?

Vaseline smeren..... Werkt bij mij in ieder geval.

4

Re: schrale plek door tri-suit ?

Ik heb maar 1 tri-suit

Ben net begonnen met triathlon dus vind1 tri-suit nog ff voldoende  big_smile

Heb ook maar 1 fiets , het gekke is dat ik er nooit last van heb, sterker nog heb een aantal keren op de tacx gezeten met de trisuit en toen ook nergens last van gehad ( zelfde fiets en zadel )

Maar het is een heel klein plekje dus zal toch volgende keer een beetje vaseliine smeren, word het dan alleen niet een ongelooflijke smeerboel  van ?

5

Re: schrale plek door tri-suit ?

Vaseline is inderdaad wel een vettig gedoe, maar er bestaan ook specifieke producten, bijvb. Bodyglide.
Ga eens langs bij een lokale fiets/loop/tri speciaalzaak.

6

Re: schrale plek door tri-suit ?

Schrale plekken achter mijn balzak krijg ik alleen van mijn baas en van de belastingdienst. Ik vrees dat ik je daar niet heel veel verder mee kan helpen. cool

7

Re: schrale plek door tri-suit ?

Hoi,

Ik herken dit hoor!

Met mijn tri suit van 2XU heb ik dit ook! Vervelend! Draag er nu steeds een strakke boxer onder maar dat is ook niet echt comfortabel. Ik ben dus op zoek naar iets wat ik er onder kan dragen of, idd, vaseline. Dan maar een smeerboel.

If triathlon was easy they would have called it soccer!

8

Re: schrale plek door tri-suit ?

Schrale plekjes zijn veel voorkomend.
Dat je er in je trisuit meer last van hebt is ook niet vreemd, de zeem is toch minder dan die in een fietsbroek.
Speciaal voor dit probleem zijn eer chamois cremes op de markt, ik zou je aanraden om deze te gebruiken helpt echt. Ik gebruik ze zelf altijd op langere ritten, en met name als het warm is en je meer zweet.
Voor een triatlon smeer ik me rijkelijk in met vaseline, dat blijft ook tijdens het zwemmen zitten.

Ik heb zelf gemerkt dat als ik heb hardgelopen en daarna ga fietsen (deze combi gebeurt nog wel eens in me trisuit, bijvoorbeeld met de fiets op tempo naar atletiekbaan, beejte hardlopen en dan weer terug) dat ik veel last van schuurplekjes heb. Met hardlopen zweet ik meer dan met fietsen, dus ik denk dat het zweten wel erg meespeelt.

9

Re: schrale plek door tri-suit ?

Wauw!

Ik heb de oplossing hoor!

Bodyglide! Ik gebruik dit nu een week en het werkt voortreffelijk!!
Slechts 9,95 euro bij de betere hardloopzaak! Een soort van stick die je ff op de gevoelige plekken smeert en gaannnnnn......!!

Dus.....

Gr.

Peter

If triathlon was easy they would have called it soccer!

10

Re: schrale plek door tri-suit ?

wellicht is topic al een tijdje stil maar heb afgelopen zaterdag (oud gastel 1/3) ook voor het eerst de naden van het trisuit in de edele delen gevoeld. Op jullie advies body glide gekocht. krijg het morgen binnen dus even afwachten. met gewone zeem nimmer last. is ook niet zo dat de zitbeenderen pijn doen maar zijn echt schuurplekken tussen scrotum en lies. Deed behoorlijk pijn na 50 km wedstrijd.

Ik heb een felt b12 met standaard zadel en 2xu trisuit. Wellicht ook naden insmeren?

Iemand nog tips?

GR

11

Re: schrale plek door tri-suit ?

Ik heb mijn eerste triatlon in Stiens afgelegd afgelopen weekend. Ik heb hetzelfde. Akelige schuurplek in de lies. Ik heb al heel wat getraind in een tri-suit en dit is tot heden nooit naar boven gekomen. Maar als die body glide daar voor werk?!? OF andere tips?

12

Re: schrale plek door tri-suit ?

Sinds ik een trisuit van Skins gebruik heb ik nergens meer last van dus het is zeker afhankelijk van het merk/soort trisuit..

Zelfs bij de halve afstand nergens last van  smile  smile  smile

13

Re: schrale plek door tri-suit ?

Voor wat het waard is: ik heb de laatste 4 jaar 3 tri suits van 2XU verbruikt en nog nooit dit probleem gehad