76 Laatst bewerkt door le Coq (11-04-07 12:22:58)

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Onno is wel scherp. Als hij ook zo in vorm, dan moeten we rekening met hem houden komend seizoen!

Voor Sciqhera lijkt het echt tijd worden voor het opvolgen van bepaalde tips die al vaker genoemd zijn: rust, sportarts, rust,  bloedonderzoek, rust, trainer zoeken, maximaal testen en met hem samen rustig weer opbouwen naar haalbare doelen. Daarnaast misschien eens via mapmyrun je looprondjes checken, want misschien kloppen de afstanden op training ook niet altijd helemaal en dan is het waarschijnlijk schrikken op een wedstrijd...

Oh ja,  denk dat het nuttiger is om af en toe m'n visie over training te geven ipv m'n eigen trainingen hier te plaatsen...

77

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

le Coq schreef:

Daarnaast misschien eens via mapmyrun je looprondjes checken, want misschien kloppen de afstanden op training ook niet altijd helemaal en dan is het waarschijnlijk schrikken op een wedstrijd...

Of je meer focussen op hartslag en tijd, niet elke keer hetzelfde rondje lopen, in plaats van altijd maar op die kilometers te letten. Kilometertijden zijn pas belangrijk in een wedstrijd!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

78

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Zo dan ga je effe af 1.40 op een halve !! met al die praatjes had ik toch wel een scherperetijd verwacht?
Liep eind januari een halve in 1.35.20   redelijk makkelijk op 19 km moest ik effe bijten , maar zoals ik als
eens vermelde na september train ik niet echt,  eind december gaat het weer beginnen .
O ja nog effe dit mijn leeftijd is ergens in de 50 , en loop onder de 1.30 als ik in vorm ben .
Niks bijzonders dus , maar voor een jonge 20er  had ik wel meer verwacht .

Trichrist ...   mijn trainingen post ik niet die zijn geheim ,maar worden wel nauwkeurig door mij zelf opgesteld
en bijgehouden in het logboek .  En elk seizoen ben ik met een voor mij bevredigend resultaat bezig
en ik ben erg kritisch .
Rapido

triathlon is 3 x beter

79

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Cesar schreef:
le Coq schreef:

Daarnaast misschien eens via mapmyrun je looprondjes checken, want misschien kloppen de afstanden op training ook niet altijd helemaal en dan is het waarschijnlijk schrikken op een wedstrijd...

Of je meer focussen op hartslag en tijd, niet elke keer hetzelfde rondje lopen, in plaats van altijd maar op die kilometers te letten. Kilometertijden zijn pas belangrijk in een wedstrijd!

Tuurlijk moet ie zich niet druk maken om de kilometers, maar wat ik bedoelde is dat z'n km-teller niet juist staat afgesteld (of weet ik hoe hij de lengte van z'n rondes bepaalt). Een verkeerd afgestelde fietscomputer zou namelijk ook veel verklaren...

80

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

ik check mijn routes via map24.nl .

Momenteel ben ik even uit de running helaas, compartimentsyndroom in rechterkuit. Kon ik het voorkomen? Nee....of ja, had ik eerder onder het mes moeten gaan, het is nl al 3jr terug geconstateerd, maar omdat de klachten toen meevielen besloten om het aan te zien, had er afgelopen jaar ook nagenoeg geen last van gehad, tot afgelopen maand heel lichtjes na afloop wat stijfheid. Maar sinds maandag dus voelbaar in kuit en enkelgebied.

Wordt dus binnenkort nar Zwolle om de druk nog een keer te meten en te besluiten hoe of wat en wanneer. Waarschijnlijk wordt er komende weken amper meer gelopen en als ik loop gefocused op kleine passen en hoog beentempo. Fietsen gaat alweer bijna pijnvrij gelukkig, maar ja ,niet echt ideaal voor Horst natuurlijk want je loopt alles behalve ontspannen.

Maar goed, we zien wel; blijven bewegen en de boel soepel houden. meer kan er op dit moment niet aan gedaan worden, tapen heeft geen zin, koelen ook niet. Door massages is de boel alweer soepel gelukkig en er kan maximaal gerekt worden, maar het voelt nog niet fantastich. Liever een spierscheuring; dat geneest nog uit zichzelf smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

81

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Ik zou zeggen laat Horst dan schieten.

Laat eerst de boel herstellen.

82

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

ik heb al betaald, en heb vervoer. Dus ik zie het gewoon even aan, ook afhankelijk wat de fysio zegt maandag.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

83

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Toch dat kleinood proberen te laten herstellen. De gevolgen zijn veel groter als blessures niet genezen!!

84

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Scighera schreef:

ik heb al betaald, en heb vervoer. Dus ik zie het gewoon even aan, ook afhankelijk wat de fysio zegt maandag.

Ja en is een duathlon doen die een blessure kan verergeren belangrijker dan het goed laten herstellen van een blessure...

Je kan toch gewoon afmelden en je inschrijfgeld terug krijgen minus administratiekosten...

Maar ook al is het 80 euro het inschrijfgeld. Als je weer blessurevrij kan sporten ben je die euro's ook wel vergeten.

85

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

@ Scighera: Ik zou absoluut niet starten als ik jou was de kans op erger blessureleed is veel groter dan wanneer je RUST neemt en alles laten herstellen
Zo een situatie heb ik vorig jaar meegemaakt 6 weken voor Almere kreeg ik een ernstige blessure aan mijn achillespees omdat ik op onverhard terrein in een gat trapte waardoor mijn voet blokkeerde en de achillespees zwaar werd overrekt
6 weken niet gelopen en ook niet aan het lopen in Almere begonnen zo heb ik daar alleen gezwommen en gefietst hoe graag ik het ook wilde want ik zat op een tijdschema van dik onder de 10 uur wat voor mij een PR zou betekenen
Zou ik gelopen hebben met alle risico's van dien dan had ik waarschijnlijk 3 tot 4 maanden uitgelegen en dan had ik Frankfurt 2007 wel op mijn buik kunnen schrijven want om in  december of januari weer vanaf nul te moeten beginnen daar had ik geen zin in
Almere komt nog wel omdat ik in Frankfurt absoluut top wil zijn om een kwalificatie voor Hawaii af te dwingen en dat heeft de hoogste prioriteit dit besluit had ik in Almere 2006 al genomen
Nu ben ik weer helemaal de oude.

86

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Kijk eens iemand met verstand...

De wedstrijden blijf er wel. Kan je nu niet starten dan het jaar erop maar weer proberen.

87

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

I know smile Maar ik zie het gewoon even aan, definitieve besluit neem ik vrijdag, aan de hand van hoe het voelt en het overleg met zowel eigen fysio als ook die van mijn werk. Het gaat iig de goede kant weer op. Fietsen en zwemmen gingen vanochtend pijn vrij. op het werk (fitnessdienst) kreeg ik vandaag pas last na 5uur staan en wandelen.

Voor de mensen die niet weten wat het is (ik heb hem trouwens in het achterste compartiment, de soleus dus, vrij zeldzaam) :
http://www.huidziekten.nl/folders/neder … ndroom.htm

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

88

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

updateje van mijn kant: kans dat ik in Horst start is <20%, UT Triathlon vervalt iig, Nieuwkoop en Stein ondergaan hetzelfde lot voor mij. Net 10minuutjes gelopen. Drama, hele loopvorm lijkt wel weg, elke stap voel ik in de kuit, elke misstap in de voet. Kuit ziet er ook niet mooi uit; Soleus is beter zichtbaarder dan ooit.

Denk dat mijn seizoen in Holten begint, en dan ben ik nog positief... ach...scheelt mijn een hoop aan inschrijfgeld, schoenslijtage, reiskosten etc smile

Anyway: het is fantastisch weer, morgen er lekker van genieten en rustig wat kilometers maken op mijn carbon ros   smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

89

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Wordt hij toch nog verstandig..

Maar groot gelijk dat je nu besloten hebt om de wedstrijden te cancelen.

90

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Verstandig ?   Net Nog Even 10 Minuten Gelopen !   Jammer Jongen .  Luister naar je lichaam maar ja jo
wat kan het mij schelen je klooit maar aan  ,en doet of je wijs ben .
Even goed toch beterschap en wijsheid toegewenst ,had me graag met je willen meten  in Stein of zo?

triathlon is 3 x beter

91

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

Mijn verstandig sloeg op het feit dat hij besloten heeft wedstrijden te cancelen.

Hij is d##wijs zoals wij in drenthe zouden zeggen.

Tja denk nou niet ik lees Deventer als woonplaats, dat is toch Overijssel maar ben van oorsprong Drent, zo doende

92

Re: en de 30k weer gepasseerd met de duurloop

duathleet schreef:

Mijn verstandig sloeg op het feit dat hij besloten heeft wedstrijden te cancelen.

Hij is d##wijs zoals wij in drenthe zouden zeggen.

Tja denk nou niet ik lees Deventer als woonplaats, dat is toch Overijssel maar ben van oorsprong Drent, zo doende

Erik, dat kan mooier op z'n Drents;

Hij hef een vel veur de kop as een bolle veur de knie'en.

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.