1

Onderwerp: Vijgen?

Iemand ervaring met het eten van vijgen tijdens een triathlon? Ik las dat als tip en aangezien vijgen een hoge calorische waarde en de juiste voedingsstoffen hebben, in combinatie met het feit dat ik vijgen erg lekker vind, wil ik dit eigenlijk wel eens proberen. Benieuwd of iemand dit al eens heeft gedaan.

2 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (05-06-12 09:41:10)

Re: Vijgen?

Gedroogde of verse?

Gedroogde heb ik wel eens tijdens (fiets) training gegeten en dat ging prima. Maar helaas zegt dat weinig, ik eet namelijk zonder problemen alles wat los en vast zit tijdens een training.

3

Re: Vijgen?

Roland_Amersfoort schreef:

Gedroogde of verse?

Gedroogde heb ik wel eens tijdens (fiets) training gegeten en dat ging prima. Maar helaas zegt dat weinig, ik eet namelijk zonder problemen alles wat los en vast zit tijdens een training.

Gedroogde, lijken me makkelijker weg te krijgen dan repen en een welkome afwisseling op gels.

4

Re: Vijgen?

Ik heb het wel eens gedaan  big_smile  op training geen probleem maar op wedstrijd kreeg ik ze bijna niet door mijn keel. net zoals vorige week een intensieve rit in groep en had zo een bio graanreep bij,normaal is dat geen probleem maar bij een hogere hartslag en ademhaling wel dus... Mijn mond zat precies vol vogelzaad. Dus voor mezelf op wedstrijd of intensieve trainingen enkel nog gel.

5

Re: Vijgen?

Er zijn vijgentaartjes te verkrijgen bij de jumbo! prima bron van energie tijdens een prestatie!

6

Re: Vijgen?

Je kan bij de biologische winkel vijgen reepjes halen erg lekker en goed weg te krijgen, weet van welk merk ze waren.

7

Re: Vijgen?

Ik heb bij de training tegenwoordig gewelde vijgen van de AH. Erg lekker. Ik denk dat ik het niet in een wedstrijd ga proberen ... stap dan toch weer over op de gels en misschien een paar repen

8

Re: Vijgen?

AH heeft tegenwoordig ook vijgen/amandelbrood en dadel/walnootbrood.
Zelf vind ik de dadel/walnootcombinatie nog een stuk lekkerder!
Heb ook een tijdje gewoon gedroogde vijgen meegenomen, dat werkt ook wel goed.

Tijdens trainingen dan, tijdens wedstrijden nog nooit gedaan.