1

Onderwerp: Elke dag trainen voor een beginner?

Hallo,

Ik heb mijn spullen bijna compleet, zwembril is laatste wat binnen mag komen.

Nu kan het beginnen.

Is het een idee om elke dag een discipline te beoefenen? Voor een beginner dan heh. Tot nu toe liep ik zo'n 3 á 4 keer per week, maar nu komen daar dus zwemmen en fietsen bij. Ik heb geen enkel idee van wat wel na elkaar kan en of rustdagen ook van belang zijn. (Heb Joe Friel's "The Triathlete's Training Bible" besteld trouwens).

Is het ook mogelijk om de disciplines te husselen? Mocht het bijvoorbeeld een dag regenen, dan lijkt me het aannemelijkst om te zwemmen, zelfs al had bijvoorbeeld fietsen op het schema gestaan. Zolang het maar - net zoals monopoly - gelijkmatig bebouwd wordt?

Of heeft iemand vast een mooi opstartschemaatje?


gr,
Harmen

2

Re: Elke dag trainen voor een beginner?

Het lijkt me logisch dat je gewoon als het regent gaat zwemmen ipv van fietsen, bijvoorbeeld, dat is natuurlijk geen probleem. Als je dat doet is het alleen erg slim; want met regen fietsen is de kans op vallen natuurlijk groter.

Wat betreft het elke dag trainen: na een intensieve training, nee, maar na een uurtje rustig zwemmen mag je de dag daarna zeker een training doen. Maar ga jezelf niet overtrainen; luister naar je lichaam (!).

Veel succes en plezier met het trainen!

Gr. Jsport