1

Onderwerp: hoi, ik ben Wilma

hoi medesporters

ik ben sinds afgelopen week lid van het forum. zat op mn werk een beetje te surfen en vond dit forum. heb al wat reacties geplaatst en het is altij leuk om met andere atleten in contact te komen.

Ik ben dus Wilma, 23 jaar en woon in Groningen. ik heb een lieve vriend, die zelf niet zo sportief is, maar het wel geweldig vind wat ik allemaal doe.
ik werk in een algemeen ziekenhuis als verpleegkundige op de kinderafdeling en de neonatologie (de intensive care voor te vroeg geborenen en heel zieke baby's tot 3 maanden). ik werk gemiddeld 32 uur per week, maar meer en minder komt vaker voor (boorbeeld de ene week 5 dagen en de andere week 3).

ik heb jaren lang alleen maar elke dag in het water gelegen, omdat ik wedsrijdzwemmer was. na een vervelende schouderblessure en nieuwsgierigheid naar andere sporten ben in 2 jaar geleden met hardlopen begonnen. ik liep toen 3 keer per week en 1 keer per week zwom ik. ik heb verschillende wedstrijden gelopen. van 5 km t/m halve marathon. door mijn looptrainer en een van de invaltrainers raakte ik gefascineerd door de triathlonsport. mijn looptrainer vroeg zich af of dit niets voor mij was. het leek mij inderdaad erg leuk, maar het fietsen vond ik een beetje eng. de invaltrainer heeft daarom eens een stuk met mij gefietst en laten zien wat triathlon inhoud. ik was gelijk super enthousiast en wil niets anders meer. inmiddels is die invaltrainer mjn vaste persoonlijke trainer en train ik vaak samen met hem of zijn vriendin. erg leuk allemaal.

ik train gemiddeld 15 uur per week. meestal met een rustdag of met een heel ontspannen training op die dag.
ik kan het allemaal goed aan, ik zwem weer heel fanatiek en mijn schouder is ook goed genezen. ik scheur door de bochten heen op mijn racefiets en loop het tartan van de atletiekbaan eraf op mijn loopschoenen. kortom, verlaafds aan het trainen en over 3 weken is daar dan eindelijk die langverachte wedsyrijd. ik heb er helemaal zin in.
zo nu weten jullie bijna alles wel
groetjes
Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........