1

Onderwerp: Voorste kruisband en meniscus opereren?

Twintig jaar geleden heb ik in mijn rechterknie mijn voorste kruisband gescheurd in een voetbalduel (jawel!). Ook is toen een stuk van mijn meniscus weggehaald. Eén keer per jaar heb ik daar een week last van en met rust gaat de pijn vanzelf weer weg. Echter, de afgelopen weken heb ik trainingen en wedstrijden moeten afzeggen, omdat de knieklachten aanhouden. Heeft iemand ervaring met een corrigerende operatie aan de kruisbanden/meniscus? Ik heb een afspraak bij de orthopeed en ben aan het overwegen mijn kruisband te laten corrigeren, maar ik hoor dat je dan erg lang uit de roulatie bent. Weegt het op tegen eventuele voordelen? Kan ik met een 'nieuwe' kruisband weer optimaal sporten zonder klachten? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of zelf een keer voor een dergelijke keuze heeft gestaan.

2

Re: Voorste kruisband en meniscus opereren?

ik heb het geluk gehad om twee maal achter elkaar een voorste kruisband te mogen scheuren. Beide keren heb ik een operatie ondergaan. Per keer was het wel een revalidatie van ongeveer 9 mnd.
Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik het beide keren heb laten doen. Ik train elke dag zonder problemen.
En een revalidatie is goed voor je mentale vorming  ;-)

3

Re: Voorste kruisband en meniscus opereren?

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat je weer optimaal kunt sporten. Het is inderdaad de revalidatieperiode waar ik tegenop zie. Kan mij voorstellen dat dit een mentale training is. Maargoed, zo te lezen kom je daar wel weer bovenop.