1

Onderwerp: 12 Mei Triathlon Kruiningen

Hopelijk hebben we Zaterdag 12 Mei tijdens de triathlon een beetje redelijk weer. Het zal wel weer hard waaien  en misschien een beetje regenen maar hopelijk blijven we dit jaar bespaard van onderkoeling en hagelbuien.

2

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

Jerzy maakt z'n favorietenrol waar en pakt een ruime overwinning in Kruiningen. Goe bezig!

Zaterdag 12 mei: Halve triatlon, Kruiningen
2,5 km. zwemmen-80 km. fietsen-20 km. lopen
Mannen:
1.Jerzy Kasemier (Groningen) 3.45.21
2.Mario Appermans (Bel) 3.50.21
3.Remy Vasseur (Vlissingen) 3.51.21
4.Wim van der Wiele (Bel) 3.54.08
5.Carlo Pullens (Waalwijk) 3.54.51
6.Erik-Simon Strijk (Oud Gastel) 3.56.03
Vrouwen:
1.Liesbeth Deschrijver (Bel) 4.41.54
2.Bianca van de Kieboom (Schoten) 4.44.53
3.Margriet Uil (Schiedam) 4.56.26

3 Laatst bewerkt door josdh (12-05-07 22:14:00)

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

Het water was weer ijskoud dus toch weer paar onderkoelde atleten. Volgend jaar de verwarming van het zwembad een tandje hoger. Tijdens de halve toch weer een paar buitjes. Met de de OD en de sprint zijn we daar gelukkig van bespaard gebleven.
Organisatie, Het was weer perfect georganiseerd. Dank aan alle vrijwilligers voor jullie bijdrage!

Uitslag: http://people.zeelandnet.nl/aeromad/200 … nkel.shtml

4

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

josdh schreef:

Volgend jaar de verwarming van het zwembad een tandje hoger.

verwarming in het zwembad van Kruiningen ... hahaha big_smile


maar inderdaad een hele mooie wedstrijd gisteren, gelukkig werd t snel droog en kwam er een klein zonnetje bij... en er stond iderdaad een windje ja.

5

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

de_onno schreef:
josdh schreef:

Volgend jaar de verwarming van het zwembad een tandje hoger.

verwarming in het zwembad van Kruiningen ... hahaha big_smile

En misschien een baanindeling op inschrijftijden, want dit was echt een drama - zelfs op de korte afstand al! En telraampjes voor bepaalde vrijwilligers (verder geen kwaad woord). Verder leuk wedstrijdje gehad, lekker briesje op de fiets inderdaad.

Zijn er nog ergens foto's te vinden dat iemand weet?

Grtz

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

6

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

@ de_onno. Probleem is dat de verwarming van het zwembad het niet aan kan. Door de open omgeving verwaait de warmte gelijk. Ik heb me laten vertellen dat het water net 16 graden was. brrrrr.

@ Cesar, ik zal de tip aan Sjaak doorgeven. Ik zat idd ook naar foto's te zoeken. Er stonden toch nogal wat mensen te fotograferen maar nog niets gevonden op Internet. Tot Zaterdag in Dordrecht.

7

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

josdh schreef:

Probleem is dat de verwarming van het zwembad het niet aan kan. Door de open omgeving verwaait de warmte gelijk.

maar dat is altijd zo in kruiningen, ik snap niet dat ze nog steeds spreken van een verwarmd buitenbad, terwijl (bijna) iedereen in z'n wetsuit zwemt, dan is het dus NIET verwarmd... maar goed, vond het zelf nog wel meevallen (in wetsuit).


ik weet niet hoe baanindeling wordt gedaan, maar volgens mij wordt er wel degelijk gekeken naar tijden, want ik heb prima kunnen zwemmen...

en als er iets bekend wordt foto's hou ik me aanbevolen, zag ook her en daar een fotograaf staan...

big_smile

8 Laatst bewerkt door josdh (16-05-07 17:04:25)

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

de_onno schreef:

ik weet niet hoe baanindeling wordt gedaan, maar volgens mij wordt er wel degelijk gekeken naar tijden, want ik heb prima kunnen zwemmen...

Er werd hier echt niet naar gekeken bij de OD en de Sprint. Vwb de indeling van jouw baan: dan heb jij geluk gehad. Ik had tijdens de OD 4 betere zwemmers voor me waarvan er 2 mij hebben gedubbeld. Ik dubbelde zelf echter ook de 5 langzamere zwemmers. Ik heb muv de eerste 2 banen niet kunnen stayeren en dat zou bij een goede indeling toch wel moeten kunnen.

9 Laatst bewerkt door de_onno (16-05-07 17:27:49)

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

ik heb ook mensen in mijn baan gelapt, soms 2 keer... maar liever een enorm snelheidsverschil dan de hele tijd met z'n drieen op elkaar, en niemand die elkaar de ruimte geeft, en inhalen lukt bijna niet omdat het snelheidsverschil te klein is...

op deze manier kan je gewoon je eigen wedstrijd zwemmen, mensen snel inhalen, (of ingehaald worden) en weinig last ...

big_smile

PS stayeren op de fiets is iedereen op tegen, maar met zwemmen "moet" het volgens jou dus ?

josdh schreef:

en dat zou bij een goede indeling toch wel moeten kunnen.

10 Laatst bewerkt door Jacob (16-05-07 17:38:47)

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

PS stayeren op de fiets is iedereen op tegen, maar met zwemmen "moet" het volgens jou dus ?

Dat is wel het concept ja. Het idee van tijden invullen en baanindeling is inderdaad dat je met mensen van dezelfde snelheid in een baan ligt, waardoor je niet aan hindernisbaan hoeft te doen om alle langzamere mensen voorbij te gaan (of steeds omvergezwommen te worden). Je bent niet slim bezig als je niet stayert tijdens het zwemmen, aangezien het toegestaan is. Of zwem jij tijdens normale triathlons (buitenwater) ook op minstens 10 meter afstand? Zwembadtriathlons zijn in mijn ogen een anomaliteit waarbij je het gebeuren in het zwembad zo gestroomlijnd mogelijk moet maken. En dat betekend dat je zwemmers die 12,15,18 en 23 minuten over een km doen niet in 1 baan te stopt.


Laten we niet heiliger dan de paus zijn hier.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

11

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

de_onno schreef:

op deze manier kan je gewoon je eigen wedstrijd zwemmen, mensen snel inhalen, (of ingehaald worden) en weinig last ...

En lekker veelvuldig ellebogen op je oog krijgen, trappen in je zaakje en niet te vergeten gaten in je wetsuit van mindere goden die nog geen 100 meter borstcrawl kunnen zwemmen en dus schoolslag moeten zwemmen maar die wel zo sociaal zijn om even te vergeten hun teennagels te knippen.

Tuurlijk, perfect wordt het nooit maar dit was gewoon hoogst vervelend om het zo uit te drukken!

En Jacob heeft natuurlijk gelijk voor wat betreft stayeren in het water, maar dat is common sense (hoe schrijf je dat?).

Jos tot zaterdag, ciao!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

12

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

Je schrijft het zoals je het schreef, cees wink

De soloïst wordt een aero-monster hoorde ik?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: 12 Mei Triathlon Kruiningen

En dan die atleten die zeggen dat ze ,.,.,.,,. min op de 2.5km zwemmen  ! Onderling even bespreken wie als eerste wegzwemt in de volgorde van snelheid ,ging als 4de weg ,kom als eerste uit het water  dubbel er ook nog 2  in onze baan ,die jongens snapten het ook wel , nog effe dit zwom nagenoeg tot op de seconde mijn vooraf opgegeven tijd  in het beere koude water .
Had al een paar x  in buiten gezwommen en dat was voor mijn gevoel  iets warmer !

triathlon is 3 x beter