1

Onderwerp: Met opgetrokken schouders lopen.

In een vorig topic werk dit aangekaart. Nou loop ik dus met opgetrokken schouders dit kost veel energie en is nutteloos.
Heeft er iemand tips om dit te verbeteren zodat ik minder met opgetrokken schouders loop.

2

Re: Met opgetrokken schouders lopen.

Regelmatig je schouders en armen losschudden tijdens het lopen. Maar dit moet je wel bewust doen, want onbewust span je die spieren toch weer aan. Bij wedstrijdjes kun je proberen om je aan te wennen dat je bij elk kilometerbordje (aangenomen dat die er staan) je even de tijd neemt om je armen tijdens het lopen te laten bungelen en je handen laag te houden. Maar lastig is het soms wel, helemaal op lange stukken en als de vermoeidheid begint toe te slaan. Dan kun je jezelf er zomaar op betrappen dat je als een soort Quasimodo aan het lopen bent.

3 Laatst bewerkt door gadget (15-11-12 22:45:42)

Re: Met opgetrokken schouders lopen.

Bij mij hielp het dat ik een trainer langs de kant van de baan had staan die me tot vervelends toe toeriep dat ik mn armen moest gebruiken en mn schouders moest ontspannen....

Heb je dat niet dan kan je natuurlijk ook je horloge instellen  zodat hij iedere minuut effe piept... Dan controleer je iedere minuut of je schouders niet opgetrokken zijn en je je armen goed gebruikt (vaak zie je dat als je je schouders optrekt dat je ook je armen opgetrokken onder je schouders opbergt en als een soort kip aan het hardlopen bent... Dat heb ik dan in iedergeval... smile