1

Onderwerp: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

Ben beginnend triatleet en heb me voor een aantal wedstrijden ingeschreven.
Ik overweeg om een skinsuit te kopen.

Nu vraag ik me af hoe zo'n suit nu zwemt en loopt?
Met name de zeem: zit/voelt dat nu als een soort 'luier' of valt dat wel mee?

Of is het gewoon iets waar je aan moet wennen?

alvast dank voor de antwoorden!

Daan

2

Re: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

Een goede skinsuit zwemt lekker en je hebt geen last van de zeem.  Er zijn echter ook pakken die zwemmen alsof je een parachute meetrekt, meestal heeft dit met de maat of pasvorm te maken.

3

Re: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

de zeem in de skinsuits is veel dunner dan in je normale fietsbroek, hierdoor heb je bij het fietsen iets minder comfort (maar als je goed je best doet doen je benen toch meer pijn dan je kont) en door die dunne zeem heb je daar geen last van met lopen..

let er op dat het pak redelijk strak mag zitten, denk hierbij aan je zwembroek, in het water zit het net iets losser dan op het droge.. het moet natuurlijk niet vervelend strak zitten..

4

Re: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

le Coq schreef:

Een goede skinsuit zwemt lekker en je hebt geen last van de zeem.  Er zijn echter ook pakken die zwemmen alsof je een parachute meetrekt, meestal heeft dit met de maat of pasvorm te maken.

Een voorbeeld van de perfecte waterparachute droeg ik tijdens de triathlon in Ter Aar....:(
Het is dus inderdaad belangrijk om een goed passend skinsuit aan te schaffen. Verder vind ik het belangrijk dat het pak makkelijk een stukje open kan tijdens het lopen en dat de pijpen niet ´opkruipen´ tijdens het fietsen....goed antislip in de randen dus. Bij Sandensport (tipje van de webmaster: hou de shift toets ingedrukt terwijl je de link aanklikt...hierdoor opent de site in een nieuw scherm) zag ik een aanbieding..weet iemand of deze pakjes goed zijn??....zit je volgens mij wel vol reclame maar dan lijkt het net of je zwaar gesponsored wordt en dan denken anderen dat je heel goed bent.....ik ga dus misschien zo´n pakje aanschaffen....:D

5

Re: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

Ennuh, zo'n skinsuit, kleed dat ook nog een beetje af?

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

6

Re: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

Ennuh, zo'n skinsuit, kleed dat ook nog een beetje af?

Alleen bij verticale strepen......... tongue tongue  tongue tongue

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

7

Re: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

en in de kleur zwart tongue , zwart kleed ook af...zeggen ze

@Wijnand
Zijn zeer goed. Merk is Ultima en heb deze zelf ook. Ze hebben uitstekende pasvorm, dunne stof, pijpjes kruipen niet op, aangenaam zeem etc.

Valt goed mee te zwemmen en te lopen en de stof droogt zeer snel.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Skinsuit: hoe zwemt en loopt dat nu?

Er is overigens, voor zover ik weet is dat bij bijvoorbeeld IM het geval, nog een aanzienlijk verschil tussen skin-suits en fastskins. Laatstgenoemde zitten nog een stukje strakker en zie je veel (alleen maar?) bij world cup's , deze lenen zich beter voor zwemmen zonder wetsuit.

Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)