1

Onderwerp: Trainen in de sneeuw

Momenteel is Nederland weer bedolven onder een laagje sneeuw - op zich heel erg mooi - maar wel glad.

Nu hou ik niet zo van binnen sporten, maar hoe kan ik het best (veilig) buiten sporten met dit weer?

2

Re: Trainen in de sneeuw

Looptrainingen op gestrooide fietspaden. Fietsen wordt een ander verhaal, voorlopig maar ff op de Tacx. Die kun je ook buiten zetten tongue
Schaatsen kan binnenkort misschien ook, toertochten rijden smile

3

Re: Trainen in de sneeuw

Verhuizen naar de kust en op het schoongespoelde en harde strand lopen / MTBen.
Heerlijk smile

4

Re: Trainen in de sneeuw

trail run scheonen aan en op de atb. Dat eerste probeer ik morgen. Atb's en vanmiddag. Maar ik moet bekennen hier tussen limburg en de ardennen in ligt niet veel sneeuw meer.

5

Re: Trainen in de sneeuw

ATB ging prima vanmorgen! Alleen was mijn drinken bevroren..

6

Re: Trainen in de sneeuw

Wat betreft lopen vind ik aangetrapte of verse sneeuw geen probleem. Zodra het ijzig wordt, dus van die pulp die bevriest en ontdooit en weer bevriest, die vind ik eng smile

Fietsen op de tacx, heb helaas geen mtb.

7

Re: Trainen in de sneeuw

Lopen vind ik geen probleem desnoods loop ik op de loopband. Fietsen heb ik vandaag op mijn mtb gedaan maar was eigenlijk niet nodig de wegen lagen er mooi bij. Morgen zal het wat anders zijn ze voorspellen veel regen en sneeuw hier en ik moet 3u fietsen morgen hmm

8

Re: Trainen in de sneeuw

ronnyke schreef:

Lopen vind ik geen probleem desnoods loop ik op de loopband. Fietsen heb ik vandaag op mijn mtb gedaan maar was eigenlijk niet nodig de wegen lagen er mooi bij. Morgen zal het wat anders zijn ze voorspellen veel regen en sneeuw hier en ik moet 3u fietsen morgen hmm

Moet? Slaaf van je schema? Aanpassen lijkt me...

9

Re: Trainen in de sneeuw

Tacx staat in loggia, dus daar maak ik gebruik van.
ATB durf ik eigenlijk ook niet zo, de wegen waren hier best wel glad...
In bos zal het beter zijn?

Hardlopen zal ik aankomende week dan maar weer eens proberen, hier in stad is wel goed gestrooid...

10

Re: Trainen in de sneeuw

Tja Jip ik ben nogal lui van aanleg dus als ik mezelf daar niet toe verplicht doe ik niks. Heeft niks met slaaf te maken maar als ik een training oversla dan voel ik me ook niet goed in mijn vel.