1

Onderwerp: oppakken training na zware griep/longontsteking

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel aan het herstellen van een zware griep met koorts etc, inclusief een longontsteking. Ik heb nu voornamelijk nog last van mijn longen. Maar ik heb al wel gemerkt dat de conditie erg ver weg is. (traplopen kan vermoeiend zijn...)

Wat zijn jullie adviezen om de conditie weer op pijl te brengen? Hebben jullie hier ervaringen mee? Graag tips en adviezen, zodat ik begin juni mijn eerste triathlon kan gaan doen!!! En ik heb er ondanks deze tegenvaller ontzettend zin in.

alvast bedankt!!!!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

2

Re: oppakken training na zware griep/longontsteking

Hallo Akky,

de training oppakken na een heftige combinatie van koorts en longontsteking vragen om een advies van een echte deskundige. Ga naar een sportarts of een SMA en leg je verhaal voor.
Laat je niet gek maken door allerlei, goed bedoelde, trainingsadviezen van ons "gelegenheids"deskundigen. 
Sterkte met het herstel.

Johan

3

Re: oppakken training na zware griep/longontsteking

helemaal mee eens! ik ben een keer zo leuk geweest om na een dergelijke combinatie trainingen snel op te pakken, resultaat is dat je vervolgens nog verder van huis bent en langdurig (ik was 2 maanden verder voor het weer een beetje lekker ging). en dat was nog in de zomer, dan is de lucht wat vriendelijker voor je longen. met een goed opbouwadvies krijg je niet een zelfde reactie en je bet sneller weer in vorm.

Succes!

4

Re: oppakken training na zware griep/longontsteking

Heb vandaag hetzelfde te horen gekregen.... Griep met Longontsteking
Daar gaat m'n 1/8e Holten! Baal ik flink van.
Maar kan wel merken dat ik een vaatdoek ben; heb nu wel medicijnen, maar ben zeker niet binnen 2 weken in vorm. balen!

Jan