1

Onderwerp: zere rug met fietsen

hoe te verhelpen? nee het gaat geen andere fiets worden tongue welke oefeningen bijvoorbeeld?

2

Re: zere rug met fietsen

Heu kan aan de positie van je velo liggen. Had er met mijn nieuwe fiets ook last van dus beetje bijgeregeld en het was opgelost. En anders buikspieroefeningen naar het schijnt yikes

3

Re: zere rug met fietsen

Bikefitting.

4

Re: zere rug met fietsen

Dit is wel een erg vage klachten omschrijving. Aub wat meer details, wanneer last van, hoe lang al, dingen veranderd aan je fiets, ook met lopen / fietsen dagelijks leven etc etc.

En dan antwoord ik waarschijnlijk dat je naar de fysio of huisarts moet gaan smile

5

Re: zere rug met fietsen

Is behoorlijk vage klachtomschrijving..

fiets je al lang, heb je het eerder gehad, heb je een nieuwe fiets, heb je het gelijk of na 100km   enz enz..

zoals gezegd:

als jezelf fysiek niets mankeert

- fiets goed ingesteld
- te diepe zit is niet voor iedereen weggelegd
- trap je toevallig erg zwaar ( ik krijg last van mijn rug als ik geen hoge frequentie houd en zwaar ga trappen )
- en zorgen dat je lage rugspieren en buikspieren sterker worden.

Belangrijkste is wel, als je het niet vertrouwd even langs de huisarts, met al onze goede bedoelingen zijn we niet in staat om iemand zijn gezondheid te beoordelen

6

Re: zere rug met fietsen

Hier hebben we inderdaad eerst wat specifiekere info nodig om advies te geven  smile

7

Re: zere rug met fietsen

ronnyke schreef:

Heu kan aan de positie van je velo liggen. Had er met mijn nieuwe fiets ook last van dus beetje bijgeregeld en het was opgelost. En anders buikspieroefeningen naar het schijnt yikes

Alleen buikspieren trainen is niet verstandig omdat dan de rug relatief gezien zwak wordt.

Beter om alle spieren te trainen wink

8

Re: zere rug met fietsen

Volgens mij heb je alleen maar meer kans op rugklachten als je enkel buikspieren traint. Zou wat rompstabilteitsoefeningen kunnen aanbevelen.... Kan je prima elke avond zonder apparatuur doen in zo'n 15 a 20 minuten...
En inderdaad, nogal vage posting zo zonder begeleiding van hoe wat waar en wanneer....

#enjoylife