1

Onderwerp: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Sinds kort buiten aan het fietsen. Doe nu vanuit Den Haag naar Zandvoort/Haarlem (rondje 90KM) Ik rijd dan met name door de duinen. Voordeel, weinig verkeer (ik train ook erg vroeg) maar het betekent toch veel sturen en steeds een beetje omhoog/omlaag. Hierdoor krijgt het trainen toch altijd een beetje een intervalkarakter. Om een goed trainingsprogramma in elkaar te sleutelen zou ik eigenlijk ook een (zo lang mogelijk) stuk weg/fietspad willen hebben dat vlak is en weinig bochten heeft, zodat ik kan trainen om langere tijd op een constante, maar hoge hartslag te rijden. Ik vind het niet erg om bij één training vaker hetzelfde stuk te rijden. Iets als de afsluitdijk. Kent iemand dit soort wegen/routes in de buurt van Den Haag?

Groet Remco

2

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Is langs de Vliet fietsen wat? Van Delft uit naar Leiden toe is vrij rechttoe rechtaan.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

3

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Een lange rechte vlakke baan? Ik wist niet dat je daar in Nederland naar moest zoeken lol

4

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

@Blommetje, thx, langs de Vliet ga ik doen! @ronnyke, tja in de randstad komt het voor mij anders over maar ik zie de wereld soms wat anders dan anderen  roll

5

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

ronnyke schreef:

Een lange rechte vlakke baan? Ik wist niet dat je daar in Nederland naar moest zoeken lol

Elke 500m een gelijkwaardige kruising komt meer in de buurt. En als die er niet is zetten ze om de kilometer een bloembak of een wegversmalling neer waar auto's zonder te remmen recht op die tegemoedkomende fietser afkomen.
Als ik lange stukken hard wil fietsen ga ik de grens over met Duitsland. Daar ben ik in één keer van alle bovengenoemde problemen af. Ik ben blij dat ik niet in de randstad woon. Ik zou daar alle intervallen op de tacx doen denk ik.  yikes

6

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

thijs schreef:
ronnyke schreef:

Een lange rechte vlakke baan? Ik wist niet dat je daar in Nederland naar moest zoeken lol

Elke 500m een gelijkwaardige kruising komt meer in de buurt. En als die er niet is zetten ze om de kilometer een bloembak of een wegversmalling neer waar auto's zonder te remmen recht op die tegemoedkomende fietser afkomen.
Als ik lange stukken hard wil fietsen ga ik de grens over met Duitsland. Daar ben ik in één keer van alle bovengenoemde problemen af. Ik ben blij dat ik niet in de randstad woon. Ik zou daar alle intervallen op de tacx doen denk ik.  yikes

Je kan ook de flevopolder in duiken. Vanaf almere hout loopt een redelijk rechte weg richting Dronten. Wel een paar kruisingen maar heel erg weinig verkeer.

Tacx is ook een plan, kan je gelijk ook nog iets anders doen :-)

7

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

niet volledig recht maar wel veel lange stukken:
- bij Leidschendam de stompwijkseweg opgaan (oostelijk van A4) richting Stompwijk
- in Stompwijk Meerlaan op
- Daarna Ondermeerweg op richting Zuidbuurt
- Zuidbuurt naar Zoeterwoude - Rijndijk

dit heen en weer is zo'n beetje 25 km volgens mij.
Andere optie is de Vogelweg / Rietweg van Almere naar Dronten. Verrekte saai en lang maar wel heeeeel recht wink dit is zo'n 35 km enkele rit en dus een 70km training rechte weg met 2 of 3 bochten...

#enjoylife

8

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Als ik lange stukken wil rijden ga ik naar Nederland. Ik kan hier makkelijk 80km tegen de schelde rijden zonder noemswaardig verkeer tegen te komen. En de polders idem,lange stukken goed wegdek en weinig verkeer. Maar tja Zeeuws-Vlaanderen word niet bij Holland gerekend zeker he?

9

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Neen, dat is België  wink

10

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Ik kan (als geboren en getogen Zeeuws Vlaming) bevestigen dat wij nergens bij horen. Nederlanders vinden ons dialect typisch Belgisch en in Belgie wordt je al gauw voor Ollander uitgmaakt. Maar de term 'reservebelg' vind ik prima  cool

11

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Aangezien ik vroeger thuis rechtover de grens woonde werd ik als grensgeval beschouwd. Ik woonde gelukkig aan de goeie kant (belgie) lol

12

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Ik weet niet of de link het gaat doen, maar dit is een rondje wat ik regelmatig rij met veel rechttoe - rechtaan asfalt.

https://www.polarpersonaltrainer.com/sh … 6cb36c103b

succes!

13

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Tip van de dag: Download de app Strava

Ik maak hier sinds kort verslaafd aan geraakt. Je hebt allerlei segmenten, dit kunnen wegen, routes, of sprintjes zijn. Wanneer je hier over zo'n 'segment' fietst, wordt je automatisch toegevoegd aan een klassement. Op deze manier kan je precies zien hoe hard anderen over dit stuk hebben gefiets. Je kan jezelf dus metten met andere renners.

Daarnaast kan je renners volgen. Ik volg bijvoorbeeld Niki Terpstra en die rijdt veel bij mij in de buurt rond. Zo zie je veel leuke routes. Uiteraard kan je vrienden of gezonde concurrenten volgen. Heel erg tof!

14

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Woon ook in DH. Wat jij beschrijft kan door via n44/a44 naar kaag te fietsen en vervolgens een van de twee kanten op de gehele ringvaart (is dus een ring) af te fietsen. Je passeert dan plekken als Cruqius, Zwanenburg, Badhoevedorp, Schiphol, Leimuiden. Rondje is zo'n 100 km afhankelijk van waar je in DH woont.

15 Laatst bewerkt door marinusvandenende (12-07-14 08:20:55)

Re: Trainingsweg Den Haag of omstreken.

Hallo,

Je kan een mooi recht en vlak stuk fietsen over de Ringvaart van de Haarlemmermeer; dit is zo'n 60 km waar je mooi langs het water fietst. Als je zin hebt kan je er dan ook tussendoor inspringen en een stuk zwemmen en weer op de fiets springen.

Als je van Den Haag naar de Ringvaart wil is het snelste langs de A44 langs Wassenaar, Leiden, Warmond waar je weer langs de A4 fietst tot aan de Kaagbrug; hieronder loopt haaks op de A4 de Ringvaart. Je route wordt wel wat langer omdat het van Den Haag naar de Kaag zo'n 30 km is. Als dit teveel is kan je de halve ronde langs de Ringvaart doen en halverwege terug langs de Hoofdvaart; dit is ook een lange vlakke weg waarbij je uitkomt bij het gemaal bij de Kaag.

Succes en ik zou persoonlijk wel willen weten op wat je fietst en hoe snel, misschien biedt dit een opening om een keer samen te fietsen. Oeps, ik zie nu dat NielsL. ook heeft gereageerd met dezelfde route, misschien met z'n drieën fietsen een keer dan?

Marinus van den Ende

Den Haag, marinusvandenende@gmail.com