1

Onderwerp: En daar lig je dan...

Op 8 juli heeft ieman mij aangereden tijdens mijn fietstraining.

En daar lig je dan - op straat met een gebroken pols.

Ik ben nu bezig met de weg terug naar fitheid - hrb morgen een operatie en ben op zoek naar tips voor training die gedaan kan woorden bijna zonder belasting van de rechter hand/pols.

Ook ben ik op zoek naar re/trainingsoefeningen voor de pols.

Dat moest ik ff kwijt en ik ben benieuwd wat voor suggesties jullie hebben!

Groeten,
Jakob

2

Re: En daar lig je dan...

Hallo Jakob,

balen zo'n aanrijding met zo'n gevolg.
Om een beetje in shape te blijven is de rollerbank een ideaal middel.  Voordeel van een triathlonfiets is dan ook dat je op je ligstuur kunt liggen. Deze dagen kun je in ieder geval lekker meefietsen met de tour.
Indien de artsen het toestaan kun je al weer beginnen met lopen. Desnoods tempowandelen, dat is altijd beter dan stil zitten.  Tav het zwemmen durf ik niets te zeggen.

Succes met het herstel.

Johan

3

Re: En daar lig je dan...

Hallo Jakob,hoop dat alles nu goed gaat met de pols?
Als ik jouw was zou ik het lopen zo vlug mogelijk opnemen.
Zo blijft je conditie op peil,zodra je mag fietsen voeg je deze erbij.
En evt op de hometrainer trainen.
Dit tot je terug alle 3 de sporttakken kunt uitoefenen .
Grt Sailfish Kris:cool:

Always on the run,swimming en cycling!!

4

Re: En daar lig je dan...

Zit nu weer op de fiets. Wel binnen, maar ben aan het trainen - eindelijk!!!!

5

Re: En daar lig je dan...

Hee, das goed nieuws zeg!!!!!

Ik weet hoe het voelt, heb zelf een keer een dubbele armbreuk gehad en daardoor 12 weken niks mogen doen. Het jaar daarna weer 12 stil gezeten. De pinnen gingen er toen uit. (Deed toen gelukkig nog niet aan triathlon.....)
In de jaren daarna nog 2 keer een litteken correctie gehad, waardoor ik beide keren 8 weken niks met mijn arm mocht doen. Het is goed gekomen....

Veel succes met revalideren!! En rustig aan he!?

Oja, voor het trainen van je pols kan je misschien kijken naar zo'n Powerball. Ik gebruikte het toen ook en je kan hiermee je pols- en onderarmspieren prima mee trainen. 
Hier gelijk maar een linkje:
www.powerball.nl

succes!!!!!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

6

Re: En daar lig je dan...

Arm in 't gips is errug slecht voor je spieren, ik heb jaren geleden een middenhandsbeentje gebroken. Na 6 weken het gips eraf (kon ik eindelijk krabben, ik werd gek van de jeuk), spieren waren compleet weg. Die powerball lijkt me dan ook een goed advies. Succes met 't verdere herstel Jakob.

7

Re: En daar lig je dan...

Ik moet jullie even een belangrijk detail laten zien:
http://jakob.thusgaard.com/photos/show/ … ist4_plate

Ik denk dat ik even wacht met die Powerball. Mijn pols is daar helemaal niet klaar voor. Maar toch bedankt voor de tip - ik zal zeker zo'n bal kopen.

Morgen ochtend zit ik weer op de fiets...

8

Re: En daar lig je dan...

Aha, je bent aan elkaar geschroefd.......  Had ik ook. 2 platen met ruim 30 schroeven.

Maareh, zijn de schroeven niet een beetje te lang? roll

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

9

Re: En daar lig je dan...

Ik vin dook dat de schroefjes een beetje lang zijn. De hand is nog steeds (operatie was op 20/8) opgezwollen...