1

Onderwerp: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

Hallo, zijn er hier ook veel triatleten die naast lid van een triatlonclub ook lid zijn van een wielerclub? Ik merk namelijk dat bij veel clubs de fietstrainingen wat onderbelicht zijn en vaak op eigen initiatief gaan van de atleten onderling. Er is niet een heel strak schema van bv. interval- duur of techniek training wat je wel vaak bij een wielerclub ziet. Voor degenen die ook bij een wielerclub trainen, geeft dit veel toegevoegde waarde? Of is dit individueel mbv een goed trainingsschema ook zelf in te vullen. Ik twijfel of ik dit naast de triatlonvereniging erbij wil gaan doen.

2

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

Ik ben helaas vanwege tijdgebrek bij geen enkele vereniging lid en moet het hebben van fora en goed lezen voor trainingsschema's...

#enjoylife

3

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

Ik ben lid van een wielervereniging. Ik doe dit omdat het wel eens leuker is in groep en je stuurbehendigheid word er een heel pak beter van. Ok in het wiel rijden kun je beter trainen dan.

4

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

ronnyke schreef:

Ok in het wiel rijden kun je beter trainen dan.

Inderdaad!!! Gisteren in het wiel van een tractor gereden, met 45 km/ u over de friese dijkjes... big_smile

5

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

Mijn ervaring is dat wielerverenigingen weinig meerwaarde bieden.
Oké, je kunt er in groep trainen, maar dat kun je evengoed doen door een snelle trainingsgroep op te zoeken. Of doe eens een wedstrijd mee, dan leg je gauw contacten met gelijkgestemden (= potentiële trainingspartners). Eens je de basis van in het wiel rijden en positie in de groep kiezen hebt, kun je gaan focussen op intervaltraining, maar die voer je nog het beste uit alleen vind ik. Of ga een lange toertocht doen als je geen inspiratie hebt om een nieuw rondje te bedenken.  wink

Het bijkomende voordeel van geen wielerclub is dat de jaarlijkse pannenkoekenslag je bespaard wordt.

6

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

Ik vind het juist wel meerwaarde hebben. Dat ligt ongetwijfeld ook aan de vereniging, maar bij de club waar ik lid van ben worden trainingen aangeboden op diverse niveau's, zelfs een paar keer meegeweest met een klimtraining. Aan een wedstrijd meedoen zie ik me zo gauw even niet doen, ten eerste heb ik daar de ervaring helemaal niet voor. En ten tweede denk ik dat dat er niet is voor dames van mijn leeftijd.
Op mijn beginnersniveau heeft zo'n club een heleboel te bieden.

Pannenkoekenslag? Wasda?  tongue

7

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

TumTumTum schreef:

Pannenkoekenslag? Wasda?  tongue

Pannenkoekenslag, wafelenbak, spaghettizwier, eetfestijn, kaas- en wijnavond, koekjesverkoop, eierworp, vol-au-ventfeest, ... allemaal synoniemen voor van die clubverplichtingen die in theorie leuk lijken, maar waar je op de dag zelf meestal geen zin in hebt.  neutral  Kan ook aan mij liggen.  hmm

8

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

Oh dat soort gedoe. Haha, volgens mij heeft mijn fietsclub die niet, en als ze er wel zouden zijn ga ik er gewoon niet naar toe. Dat is toch niet verplicht? Ik mijd personeelsfeestjes ook altijd als de pest.

9

Re: lid van fietsclub naast triahtlonvereniging?

Mijn fietsclub doet dit ook niet we hebben wel een smeerdag en richten enkele toertochten in waaronder de VWB klassieker Verrebroek/Breskens en daar vragen ze dan meestal wel vrijwilligers voor als seingever of in de bevoorrading post. Maar meestal zijn dit altijd dezelfde die deze taak op zich nemen.