1 Laatst bewerkt door josdh (11-08-07 15:32:37)

Onderwerp: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Triatleten, schrijf je aub in voor deze prachtige triatlon. Het betreft hier 800 meter zwemmen in de Noordzee, gevolgd door 3 rondjes van 9 kilometer in en om Zoutelande en vervolgens een een paar rondjes (7.5 kilometer) door het centrum en over de duinen bij Zoutelande.

Er zijn nog maar 31 deelnemers en we hebben er minstens nog 50 nodig. Gaat dit niet lukken, dan verdwijnt ook dit evenement waarschijnlijk van de kalender en hebben we nog maar 2 (Inkel en Schotsman) Zeeuwse triatlons.

Aanvang 18:30 uur

Inschrijfgeld EUR 12.50 (niet NTB), EUR 10.00 (NTB)
EUR 5.00 borg voor je startnummer.
Betaling ter plaatse.

Zie ook http://people.zeelandnet.nl/josdh/zomid … n_2007.htm

Voorinschrijven bij Sjaak Sinke: aeromad@zeelandnet.nl

2

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Het is jammer dat er van dit evenement geen website gemaakt is, Jos. Er was heel lang weinig informatie beschikbaar over deze triatlon op internet.

De deelnemerslijst is hier te vinden.

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

3

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Gisteren mijn 2e triatlon gedaan in Zoutelande en mijn conclusie is simpel: Zwaar maar wat een belevenis. Voor mij als triatlon groentje was dit wel leuk om mee te maken al heb ik flink moeten afzien. Maar laat ik beginnen bij het begin...

De dag begon voor mij al vroeg omdat ik eerst van van 7.00 tot 15.00 uur moest werken (ik zit in de volcontinu) en dus zat ik om 6.00 uur op de fiets naar mijn werk. Na het werken meteen weer naar huis gefietst en snel de auto volgeladen, fiets op de fietsen drager en op naar Zoutelande. Vanaf 17.00 uur kon je terecht voor de inschrijvingen en in de tussentijd heb ik nog even de fiets van Marc Riemens uit Middelburg staan te bewonderen. Daarna keek ik naar mijn eigen 25 jaar oude blauwe batavusje en kon ik een kleine glimlach toch niet weerstaan. smile Voor de inschrijving ben ik eerst maar eens even de dijk over gegaan om te zien waar we terecht zouden gaan komen. Nou dat zag er veelbelovend uit... behoorlijk veel wind en flink golven zouden het zwemmen er niet makkelijker op gaan maken. roll Na het inschrijven en omkleden naar het "Parc Fermé" en om even over zessen werd het tijd voor een flinke wandeling naar de start van het zwemmen. Het was hoog water dus moesten we eerst een flink stuk de zee inzwemmen om een boei te ronden en daarna langs de kust terug naar het PF. Helaas voor mij ging dit onderdeel wat toch al niet mijn sterkste punt is volledig de mist in door mijn zwembril die niet goed afsloot zodat ik na 2 of 3 slagen zwemmen mijn bril moest leegmaken. mad Maar na een goede 25 minuten ploeteren en schelden op mezelf, mijn bril en die rotgolven wink kon ik me opmaken voor het fietsen. De wissel heb ik maar op mijn gemak gedaan en deze keer in de goede volgorde. Vloeibare voeding (EAS Aarbei/Banaan) in mijn achterzak want dat kon ik nu mooi eens proberen.

Na een paar honderd meter langs het strand moesten we de dijk over en kon het fietsen beginnen. Helaas voor mij had ik bij een T-splitsing niet in de gaten dat ik rechtsaf moest i.p.v. linksaf en de aardige mijnheer die daar stond "op te letten" dacht waarschijnlijk dat iedereen het wel wist... roll Niks aan te doen gewoon op gang trekken en gaan met die banaan... oja ik moest natuurlijk niet vergeten om mijn aardbei banaan voeding te gebruiken. Op een stukje wind mee ben ik met de helft begonnen en snel een paar flinke slokken water er achteraan. Dat viel me reuze mee, best lekker eigenlijk. Ondertussen was er van de 2 bidons die ik bij me had er al 1 bijna op en bij het binnenrijden van Zoutelande bleken de stenen niet helemaal gelijk te liggen... gevolg: mijn ene nog volle bidon stuiterde uit mijn bidonhouder achter mijn zadel. sad Toen ik daar voor de 2e keer langskwam bleek hij daar nog te staan en bij mijn derde ronde was iemand zo vriendelijk om hem weer even aan te reiken. Hij had hem maar met Spa Rood gevuld kreeg ik nog van hem mee... Maar gelukkig kon ik in de laatste fietsronde de rest van de vloeibare voeding wegwerken met Spa Rood... hmm Ondertussen had ik bij het fietsen al wel een voorganger ingehaald en in de laatste ronde kon ik er nog 1tje inhalen. Nog "even" de dijk over en dat viel na het zwemmen en 28 km fietsen niet meer zo mee want die klim was best stijl. Na deze "col" nog even lekker doortrappen langs het strand en na 49 minuten fietsen wisselen maar. Deze keer heb ik wel van schoenen gewisseld omdat ik mijn nieuwe Asics A6 Gel wilde gebruiken. De 2 die in had ingehaald met het fietsen hoefden niet van schoenen te wisselen en waren daardoor sneller vertrokken voor de afsluitende 7 km (3 en een halve ronde) lopen. Ik ben rustig vertrokken maar had vrij snel mijn tempo te pakken. In het begin van mijn halve ronde kwam Remy Vasseur (1.21.01) voorbij op weg naar zijn finish om 1e te worden en toen had ik nog 3 volle rondes te gaan. cool Bij het lopen kwamen we door een straat met veel terrasjes en veel publiek wat wel een belevenis was. Veel aanmoedigingen en dat is toch wel leuk als je zelf een beetje loopt af te zien. Halverwege elk rondje moesten we die vervelende "col" weer op en dat was een aardig kuitenbrekertje want daar vielen veel mensen behoorlijk stil. De 2 die mij bij de laatste wissel weer hadden ingehaald kwamen 1 voor 1 weer in zicht. De laatste bleef echter bij mij in de buurt toen ik er voorbij ging. Het bleef een paar keer stuivertje wisselen waarbij ik gewoon in 1 tempo bleef lopen en zij telkens aanzette maar dan stil viel als ze voor me liep. Het laatste stuk naar de finish dacht ik samen op te lopen maar nog steeds bleef ze proberen om weg te lopen en dat was ik ondertussen toch wel een beetje beu geworden. Dus bleef ik er maar een paar meter achterlopen en kon op de laatste meters met kort sprintje er voorbij gaan. Met mijn eindtijd van 2.02.29 mag ik niet ontevreden zijn al is het dan niet binnen de 2 uur die ik me van te voren tot doel had gesteld. De vrijdagmiddag had ik nog een pittige interval training afgewerkt i.v.m. de 10 km lopen op de 1/4 triatlon van Spijkenisse in september en dat voelde ik de hele dag nog behoorlijk in mijn benen.

Onze mede forumnist Josdh behaalde in 1.31.59 een keurige 12e plaats overall en was daarmee 2e in de H40 categorie. Voor mij was het weer een leerzame dag en als het enigszins kan zal ik zeker proberen om er volgend jaar weer bij te zijn. De komende weken ga ik in elk geval nog lekker doortrainen op weg naar Spijkenisse (8-9-07) en Oss (7-10-07).

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

4 Laatst bewerkt door josdh (19-08-07 12:58:17)

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Mooi verhaal drs5j,

Gisteren ging het muv het zwemonderdeel wel lekker. ik kwam pas als 31e het water uit omdat ik mijn coordinatie volledig kwijt was door de vloedgolven. Gelukkig ging de wissel wel vlot en na een kilometertje kwam er een goede(verse) fietser van een trio mij voorbij. Dus aanhaken en het eerste rondje in het wiel meerijden. Daarna goed samengewerkt en toch aardig wat fietsers ingehaald. Erop en erover. Als 23e het parc fermee weer uit. Na een rondje op adem gekomen te zijn begonnen met mensen in te halen en uiteindelijk na 3 rondjes de 1e vrouw ingehaald (wat vorige week net niet lukte).  Alleen nog wel gedubbeld door Remy en ook Kevin (onderdeel van trio) ging me nog voorbij bij het lopen. Gefinished in 1:31:59. Tevreden met de plaats (10e individueel) maar niet helemaal tevreden met de tijd (doel < 1:30) maar dat is te danken aan het zwakke zwemonderdeel.
Op naar de Binnenmaas Triathlon op 1 september en gelukkig mag daar niet gestayerd worden en wordt erop gecontroleerd door NTB jury.

5

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Bedankt Jos!

Ik heb voor de wedstrijd nog even 2 foto's gemaakt met mijn mobiel...

http://www.mikevandermark.nl/Zoutelande18082007/PFNoord.jpg
http://www.mikevandermark.nl/Zoutelande18082007/PFZuid.jpg

Op de bovenste zie je het punt waar we uit het water kwamen en aan de vlaggen op het huisje is te zien dat er een lekker windje stond. Op de onderste foto zie je het "Parc Fermé" en in de verte het vertrekpunt voor het zwemmen.

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

6

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Remy Vasseur bevestigt Almere-vorm in Zoutelande (triathlonweb)

ZOUTELANDE - Remy Vasseur was een week zijn zege Kamperland ook in de Zomidtriathlon van Zoutelande het sterkst. De atleet uit het Davilex triathlonteam, die eerder dit seizoen ook al verrassend de triathlon van Stein op zijn naam schreef, mag op grond daarvan gerekend worden tot één van de favorieten voor de winst volgende week in Almere. Bij de dames was Anne Kwist veruit de sterkste in Zoutelande en zette Bianca van de Kieboom op ruim vier minuten. Vasseur vond in de voormalige Zeeuwse zwemtopper Eelco van Gemert - die deelnam aan de teamestafette - een goede gangmaker. Rob en Paul Musters, Renier Stroo en Leon Jacobse werden al snel losgezwommen, waardoor Vasseur samen met Van Gemert als eerste onderaan de glooiing van de zeedijk bij Zoutelande stond. Op de fiets kreeg de Vlissinger gezelschap van Van Gemerts teammaat, de wielrenner Ferdinand Boogaard. Ook deze bleek een prima gangmaker voor Vasseur, als gevolg waarvan achter hen de achtervolgers geen schijn van kans hadden. Bij de tweede wissel lag Vasseur ver, heel ver voor zodat hij vrij ontspannen het lopen af kon maken. Paul Musters maakte bij het lopen nog heel wat goed, maar kwam twee minuten tekort op Vasseur.

Weet niet hoeveel startgeld Vasseur krijgt, maar anders snap ik niet dat hij zoveel wedstrijden doet in z'n voorbereiding op Almere. Toch duidelijk gekozen voor een andere voorbereiding dan z'n concurrenten.

7

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Hoezo?

Ik kwam Bert Flier ook tegen in Veenendaal... Een kort wedstrijdje, een week voor de grote wedstrijd is blijkbaar niet zo vreemd...

8

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Ik heb Remy in aktie gezien bij deze wedstrijden in Kamperland en Zoutelande en het was fluitend met 3 vingers in zijn neus. Diep is hij niet gegaan hoor...

9

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Volgend jaar ben ik ook van de partij als het aan mij ligt. Dit lijkt me door het zeezwemmen prima passen in een voorbereiding op de beach-challenge in Monster, waar ik dit jaar al aan mee doe.
Is het ook hardlopen op het strand en in de duinen?

10

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Hardlopen is 3 1/2 rondje over de duinen(wel vlak) en onderlangs de duinen door het dorp. 1 pittig klimmetje naar boven maar natuurlijk ook een afdaling. Alles volledig verhard.

11

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

josdh schreef:

Ik heb Remy in aktie gezien bij deze wedstrijden in Kamperland en Zoutelande en het was fluitend met 3 vingers in zijn neus. Diep is hij niet gegaan hoor...

In Zoutelande hoefde het lopen niet harder omdat hij al een ruime voorsprong had mede dankzij fietsmaatje Ferdinand Boogaard, bij diens afwezigheid had ik de strijd tussen Remy, Mark en (vooral) Paul nog wel eens willen zien want ik ben er van overtuigd dat we hem op de fiets hadden bijgehaald. Mocht dat zo overkomen, ik verwijt niemand iets want trio's zijn immers toegestaan maar helemaal fair voor de wedstrijd (en het beeld dat de buitenwereld ervan heeft) is dit natuurlijk niet...

En tijdens Kamperland moest ie toch een gaatje laten met Carlo v/d Bergh tijdens het fietsen, doorgaans niet een teken van 3 vingers in de neus. Dat ie dat op het lopen dan weer makkelijk goed maakt wil niet zeggen dat heel de wedstrijd met 3 vingers in zijn neus ging!

Voor mij persoonlijk overigens een wedstrijd om gauw te vergeten, ik kwam deze meneer tijdens het lopen tegen. Door omstandigheden (70 uur fysiek werkt gedaan deze week, slecht gegeten zaterdag) niet vreemd maar toch hmm .

Grtz

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

12

Re: ZOMID triatlon Zoutelande 18 augustus

Cesar schreef:

En tijdens Kamperland moest ie toch een gaatje laten met Carlo v/d Bergh tijdens het fietsen, doorgaans niet een teken van 3 vingers in de neus.

Okay misschien geen 3 vingers in de neus maar toch niet volle bak. Ik heb ergens gelezen dat hij niet echt diep hoefde te gaan:

Ik kreeg tijdens het fietsen nog wel wat last van mijn kuit, maar echt diep heb ik niet hoeven gaan.

Vasseur kwam als eerste het water van het Veerse Meer uit, maar werd daarna voorbij gefietst door Van den Bergh. "Maar zorgen hoefde ik me niet te maken. Ik zat steeds zo'n twintig seconden achter hem. En ik wist dat mijn beste onderdeel, het lopen, nog moest komen."

http://www.pzc.nl/sport/zeeland/article1745218.ece

Cesar schreef:

Voor mij persoonlijk overigens een wedstrijd om gauw te vergeten, ik kwam deze meneer tijdens het lopen tegen.

Cesar, dat is toch de man met de bijl? Die heb ik nog nooit gezien lol Wel deze:

http://hardlopendebroers.web-log.nl/photos/uncategorized/manmetdehamer.jpg