1 Laatst bewerkt door robv (21-08-07 20:22:56)

Onderwerp: waar op letten bij tweedehands wetsuit

Hallo,
nog een vraag over wetsuits:
als ik een tweedehands triathlon wetsuit wil kopen zijn er dan behalve de pasvorm dingen waar ik extra op moet letten, bijvoorbeeld bekende/veelvoorkomende slijtage plekken? het gaat om een triathlon stealth, zijn dat goede pakken?

gr.
rob

2

Re: waar op letten bij tweedehands wetsuit

Ik ken dat soort pakken niet, maar let er op dat je voldoende armslag kunt maken; ga maar's lekker staan zwaaien! Kleine beschadigingen kun je nog wel lijmen, maar slijtageplekken niet.
Ik heb zelf ook net een NeilPryde wetsuit gekocht; hij moét goed zijn, maar ik ga 'm volgende week in open water proberen.

Succes met je aankoop!

Gr, Jan

3

Re: waar op letten bij tweedehands wetsuit

het gaat denk ik om de Ironman Stealth VO2 (tegwoordig heet Ironman wetsuits nu Blue Seventy) De stealth was het topmodel en is inmiddels opgevolgd door de Helix.

Zijn goede wetsuits, waarop letten:
-idd voldoende bewegingsvrijheid bij de schouder
-pak moet strak aanvoelen op het droge, echt een tweede huid dus. in het water voelt ie een stuk soepeler aan. Te groot zwemt zeer hinderlijk (spreek uit ervaring, heb nu een kleinere maat welke zeer strak aanvoelt, maar merk ik niks meer van zodra ik in het water lig)
-let op beschadigingen, met name door fingernagels in het neopreen, dit valt op zich wel te repareren

suc6

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800