1

Onderwerp: Puntentelling verenigingsfinale...

Hier zakt mij de panty van af...
www.triatlon.nu

Een paar dagen voor de zomervakantie komt de NTB ineens met het plan om de puntentelling voor de verenigingscompetitiefinale om te gooien. Er wordt gewerkt in categorieen waarbij de heren 60+ evenveel punten kunnen pakken als de heren senioren...
Op zich geen slecht idee; het is immers een verenigingsevenement, en zo worden wel alle atleten van een vereniging erbij betrokken.

Maar;
het lijkt er nu op dat de NTB liever niet heeft dat Aloha, of Tritanium (dat is dit jaar meer waarschijnlijk) de beker weer mee naar huis neemt. Petje af voor alle vetaranen en junioren, maar in mijns inziens krijgen de seniorencategorieen (de sterkst bezette serie, en snelste atleten) met deze puntentelling te weinig gewicht toegekend.
Het is ook wel weer heel NTB om hier zo laat mee aan te komen, en het zonder ruggespraak met wie dan ook te beslissen. Weinig professioneel allemaal.

Ach, we zullen wel zien hoe het nu allemaal loopt. Wie weet zijn we er bij 2 september, anders ga ik lekker naar Dr888, ook een mooie wedstrijd, en worden we Verenigingskampioen op Ameland.
Mzzls
HJ

Ohja, succes voor de AlmereAtleten.

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

2

Re: Puntentelling verenigingsfinale...

Het is sowieso belachelijk dat er niet met dezelfde puntentelling wordt gewerkt als in de voorrondes.

3

Re: Puntentelling verenigingsfinale...

De NTB en de VC, die blijven je verrassen...

De STV's moet het echter wel ontgelden, nu weer met deze regelwijziging. Ik snap de keuze voor deze regels wel, maar dit hadden ze natuurlijk volgend jaar pas moeten invoeren. Nu lijkt het er wel heel erg op dat ze HJ en co liever niet op het podium zien...

Bij Squadra hebben we ook problemen gehad met plotselinge beslissingen vanuit de VC/NTB. Onze eigen wedstrijd valt namelijk samen met de finale... Het lullige is dat we met de triathlontak hadden besloten om dit jaar de VC serieus te nemen. Wedstrijd- + trainingsplanning etc. afgestemd op de VC-wedstrijden, daarnaast onze eigen wedstrijd op 2-9 geregeld qua vergunningen (en als finale van het studenten circuit etc).
Toen kwam de NTB eind maart met de medeling dat op 2-9 de Rutbeek de finale wedstrijd voor de VC is. In mailcontact kwam toen de belofte om zulke beslissingen voortaan vroeger te nemen (dan hadden wij onze wedstrijd nog kunnen verplaatsten), maar nu gebeurt weer iets vergelijkbaars...

4

Re: Puntentelling verenigingsfinale...

Een paar dagen voor de zomervakantie komt de NTB ineens met het plan om de puntentelling voor de verenigingscompetitiefinale om te gooien. Er wordt gewerkt in categorieen waarbij de heren 60+ evenveel punten kunnen pakken als de heren senioren...
Op zich geen slecht idee; het is immers een verenigingsevenement, en zo worden wel alle atleten van een vereniging erbij betrokken.

Maar;
het lijkt er nu op dat de NTB liever niet heeft dat Aloha, of Tritanium (dat is dit jaar meer waarschijnlijk) de beker weer mee naar huis neemt. Petje af voor alle vetaranen en junioren, maar in mijns inziens krijgen de seniorencategorieen (de sterkst bezette serie, en snelste atleten) met deze puntentelling te weinig gewicht toegekend.
Het is ook wel weer heel NTB om hier zo laat mee aan te komen, en het zonder ruggespraak met wie dan ook te beslissen. Weinig professioneel allemaal.

Dat de NTB niet altijd de meest slimme en handige besluiten neemt was toch al bekend (5 ipv 10 m stayeren en NTR afschaffen). Is de uiteindelijke puntenverdeling nog ergens te vinden? Hoeveel mensen kunnen er punten halen bijv. In elke catagorie 3? Het is sowieso raar dat er nooit iets gedaan wordt met percentage of afhankelijkheid van het aantal deelnemers. Dat zal wel te moeilijk zijn :-S.

P.S. Ik doe dit jaar lekker mee met RTC, met 4 heren 60 en 3 dames 60 maken wel een goede kans :-S

5

Re: Puntentelling verenigingsfinale...

Koersk schreef:

Dat de NTB niet altijd de meest slimme en handige besluiten neemt was toch al bekend (5 ipv 10 m stayeren en NTR afschaffen).

Haha, zegt de ultieme "TT-ranking"-tacticus wink
Toch grappig dat je eind augustus nog steeds boven Chris, Edo, Jerzy etc. staat tongue