1 Laatst bewerkt door Walter (27-08-07 11:33:12)

Onderwerp: ai, kuitblessure

Vrijdag zou ik gaan zeezwemmen. Ik was een beetje te laat bij de training, en trok zodoende een sprintje naar de trainingsgroep die op het strand stonden te wachten. En ineens, begon mijn kuit zeer te doen, alsof hij in een kramptoestand zat. Doorgelopen naar de groep, maar de pijn werd te erg om nog hard te lopen. Toch gaan zwemmen, en tijdens het zwemmen ook wel wat gevoeld als ik op het been afzette. Nu, drie dagen later, nog steeds last van een pijn in mijn onderkuit, voelt heel gespannen aan. Zweepslag? Of een verrekte spier? Ik weet het niet.

Ik baal als een stekker, want zaterdag a.s. zou ik mee doen aan de binnenmaas-triatlon, en over twee weken met de Beach-challenge in Monster. Ik vrees dat ik de binnenmaas wel kan vergeten. Ik hoop dat ik voor aanvang van de beach-challenge weer wat trainingen kan oppakken, maar het voelt nog helemaal niet goed aan, dus ik vrees toch voor een serieuse blessure. Ik probeer nu rust te houden maar dat valt nog niet mee. Kleine stukjes rustig fietsen lijken wel te kunnen dus dat doe ik dan maar in laag verzet.

2

Re: ai, kuitblessure

Een zweepslag voelt alsof er een golfballetje tegen je kuit wordt gemept, met daaarna een aanhoudende pijn.
Kan ook een verrekking zijn, maar zou wel even een arts raadplegen. (en dat ben ik niet.... heb het nooit verder geschopt als een NGS diploma...)

Jan

3 Laatst bewerkt door Walter (29-08-07 10:52:54)

Re: ai, kuitblessure

Hoi,
Ik ben naar de huisarts geweest, die dacht aan zweepslag, en heeft me doorverwezen naar een sport-fysio. Daar kon ik gelukkig gisteren terecht. Het blijkt volgens hem nog geen zweepslag te zijn maar zit er niet ver vanaf: als ik door had getraind met deze blessure zou het zeker een zweepslag geworden zijn. De fysio heeft mijn kuit gemasseerd en me souplesse-training op de fiets geadviseerd, wat ik natuurlijk direct ben gaan doen (stilzitten is vreselijk). Morgen mag ik weer terugkomen en het gaat nu zo te voelen al stukken beter! Ik heb goede hoop dat het nog goed komt met de beach-challenge, maar de Binnenmaas kan ik denk ik beter even overslaan. Jammer, maar niet onverstandig. Ter compensatie wil ik me inschrijven voor een prestatiezwemtocht door zee (4,5km), voor zaterdag a.s. Een goede oefening met weinig kuitbelasting.

Gr. Walter