1

Onderwerp: Binnenmaas triatlon 1 september

Dit wordt de eerste keer dat ik deze triatlon (1/4) ga doen. Zijn er andere forumleden die hem al een keer hebben gedaan? Vermeld hier je ervaring(en).
Hoe zit het met stayeren, wordt hier goed op gelet?

2

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

Het principe is tijdrijden bij een triathlon.

Nou is niemand Roomser dan de Paus, even uitpuffen op een a twee fietslengtes doet iedereen wel eens. Maar om nou bewust te gaan kijken of je kunt stayeren tijdens een niet stayer wedstrijd vind ik weer iets teveel van het "slechte" ...

3 Laatst bewerkt door josdh (20-08-07 16:22:55)

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

Vanzella schreef:

Het principe is tijdrijden bij een triathlon.

Nou is niemand Roomser dan de Paus, even uitpuffen op een a twee fietslengtes doet iedereen wel eens. Maar om nou bewust te gaan kijken of je kunt stayeren tijdens een niet stayer wedstrijd vind ik weer iets teveel van het "slechte" ...

Ik geloof dat je me verkeerd hebt begrepen. Gefrustreerd door de laatste 2 triatlons waarin wel werd gestayerd, vroeg ik me af of er in deze wedstrijd tenminste wel wordt gecontroleerd door de NTB. Dan is er tenminste eerlijke strijd.
Hoe is het zwemparkoers. Kan je een beetje fatsoenlijk zwemmen of is het als haringen in een ton. Wat zijn de exacte afstanden van het fietsen en het lopen?

4

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

De website is nog niet up to date, ik ben ook wel benieuwd  naar het parcours. Er staan op de website nog de parcours van vorig jaar, toen er een duatlon werd gedaan.

5

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

@Jos: Je hebt het er maar druk mee... ik zag dat je ook ingeschreven stond in Spijkenisse op 8 september...

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

6

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

drs5je schreef:

@Jos: Je hebt het er maar druk mee... ik zag dat je ook ingeschreven stond in Spijkenisse op 8 september...

Lekker bezig blijven. Zaterdag de halve marathon van Westerschouwen en Zondag de TGV toertocht over 110 km vanuit Goes. Hopelijk is het goed weer.

7

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

Hoi Jos
meestal doe ik zo als je weet de sprint
en na afloop lekker kijken naar de kwart
maar er komen daar regelmatig ook wel groepjes voorbij
jury aanwezig maar ja

8

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

@Josdh

Dan zitten we exact op 1 lijn, sorry voor de miscommunicatie smile en succes!!

9

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

mooie triathlon wedstrijd dit!
had meegedaan aan de achtste, vond het wel leuk, vooral het fietsen smile

10

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

Gisteren ook meegedaan aan deze wedstrijd (1/4). Tijdens het zwemmen was ik even de kluts kwijt toen ik na de "boei" gerond te hebben richting kant zwom ipv terug naar de start hmm . Voor mijn gevoel had ik niet echt recht gezwommen en daardoor viel mijn tijd zwaar tegen (18.34 excl wissel). Toch voortaan m'n zwembrilletje van te voren maar eens goed schoonmaken en inspuiten. Het fietsparkoers was goed afgezet. Verder heb ik niet gezien dat er gestayerd werd althans er bleef niets aan mijn wiel plakken (toch 23 man ingehaald op de fiets). Het loopparkoers was natuurlijk een saai heen en weer parkoers maar dat geeft je mooi de gelegenheid om de afstand tot je tegenstanders in te schatten en te zien of je inloopt (of niet). Slecht 2 deelnemers in kunnen halen maar in ieder geval niet ingehaald, behalve dan dat ik gedubbeld werd door Anton en Carlo.
De uitslag stond Zondagmorgen al op de website compleet met tussentijden. Jammer dat niet alle foto´s op de website staan.
Chapeau voor de organisatie. Prima georganiseerde wedstrijd!

11

Re: Binnenmaas triatlon 1 september

Op de website van de binnenmaas triathlon staan een groot aantal foto's maar ik weet dat er nog meer foto's zijn gemaakt. Staan die ergens op het web?