1

Onderwerp: Op naar de halve

Na een 1/8e triathlon in Spijkenisse in 1:37 op een mountainbike en windkracht 6 met tegenwind, toch verkocht geraakt aan het fenomeen triathlon.

Na een periode te weinig hebben getraind door drukte, en de financiele middelen die ontbraken voor een racefiets, toch volbracht op een mountainbike en niet eens laatste geworden;)

Nu toch een racefiets gekocht incl ligstuur, dus we kunnen nu wat gerichter gaan trainen. Hardlopen gaat al lekker dus dat gaat wel, alleen het zwemmen moet nog een grote verbetering ondergaan. Daar is voor volgend jaar al ingecalculeerd dat ik veel ga trainen.

Voor volgend jaar staan een paar kwart triathlons op de kalender en misschien in het einde van het seizoen een halve, alleen welke en waar, is nog de volgende vraag.

Weten jullie misschien een site (buiten marktplaats om) voor goedkope triathlon spullen? Ik ben nog op zoek naar een druppelhelm en goede trisuits.

Groeten
Frank

2

Re: Op naar de halve

Frank welkom!

Hier vind je ook het een en ander aan triathlonaanbod: http://www.triathlon226.nl/prikbord/

Overigens heb ik nog wel een Lazer tijdrithelm voor je liggen voor weinig (25 euro excl verzendkosten lijkt me fair).
Deze (maat m of l, dat moet ik even uitzoeken):
http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2012/06/triathlon-Sloterpark-2012-149.jpg

3

Re: Op naar de halve

Hallo Frank,

Allereerst welkom. Ik heb ooit een vriend van mij zien zwoegen op een MTB tijdens een triathlon. Dat valt inderdaad niet mee, dus met je nieuwe racefiets zal het een stuk sneller gaan.

Als je nul tot weinig ervaring met zwemmen hebt kun je daar het beste meteen in gaan investeren. Bij de meeste verenigingen wordt nu (lees: winterperiode) extra tijd besteed aan de techniek. Techniek is bij het zwemmen verreweg het belangrijkste.

Mijn eerste trisuit kwam van www.rose.nl en ik koop momenteel geregeld spullen bij www.wiggle.nl. Ik weet niet hoe ambitieus je plannen zijn, maar je zwemtechniek is vele malen belangrijker dan een druppelhelm. Dit zou bijvoorbeeld ook in een later stadium kunnen, maar dit is aan jezelf. Als je een redelijk goedkope tegenkomt houd ik me ook aanbevolen tongue

Succes!

4

Re: Op naar de halve

Maca944 schreef:

Frank welkom!

Hier vind je ook het een en ander aan triathlonaanbod: http://www.triathlon226.nl/prikbord/

Overigens heb ik nog wel een Lazer tijdrithelm voor je liggen voor weinig (25 euro excl verzendkosten lijkt me fair).
Deze (maat m of l, dat moet ik even uitzoeken):
http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2012/06/triathlon-Sloterpark-2012-149.jpg

Ha Maca994!

Thanks voor het aanbod die ga ik even zeker onthouden!:D
Ik zie dat je uit Zandvoort komt, daar woon ik op dit moment ook voor een paar maanden, waar train jij voor het zwemmen? Ik zoek daar nog een goede locatie in de buurt, maar om nou in dat kleine bad van Center Parcs te zwemmen is het net niet!

5

Re: Op naar de halve

franksteenvoorden schreef:

Ha Maca994!

Thanks voor het aanbod die ga ik even zeker onthouden!:D
Ik zie dat je uit Zandvoort komt, daar woon ik op dit moment ook voor een paar maanden, waar train jij voor het zwemmen? Ik zoek daar nog een goede locatie in de buurt, maar om nou in dat kleine bad van Center Parcs te zwemmen is het net niet!

A small world! Ik zwem op vrijdagavond mee met de lokale zwemvereniging De Zeeschuimers. Dat is wel in het zwembad van Center Parcs, maar dit is gewoon een 25 meter bad. Er wordt ook op dinsdag en woensdagavond gezwommen, dus wellicht kan je aanhaken.

Verder zwem ik wel eens in het zwembad van Heemstede (zie franksteenvoorden) en Haarlem (http://www.sro.nl/accommodaties/zwembad … d-haarlem/). In de zomer is er een mooi 50 meter buitenbad open in Haarlem, maar daar heb je nu niets aan.

Ik zwem meestal tussen de middag in Leiden, waar mijn kantoor is.

Zwemmen in het Center Parcs zwembad tijdens normale uren is heel duur en niet aan te raden ivm alle badgasten. In Haarlem zwemt een lokale triathlonsvereniging in het Boerhavebad, maar daar ken ik verder niemand van.

6

Re: Op naar de halve

Kijk dat klinkt al wat beter! Misschien maar eens op de woensdag avonden zwemmen dan om te kijken hoe het daar is!
Train je voor de rest nog met een groep in Zandvoort of zijn hier weinig triatleten?

7

Re: Op naar de halve

franksteenvoorden schreef:

Kijk dat klinkt al wat beter! Misschien maar eens op de woensdag avonden zwemmen dan om te kijken hoe het daar is!
Train je voor de rest nog met een groep in Zandvoort of zijn hier weinig triatleten?

Er is geen grote triathlon community in Zandvoort, voor zover ik weet althans. Ik fiets wel eens met vrienden in Heemstede en Amstelveen, maar meestal ga ik mijn eigen gang. Qua flexibiliteit vind ik dat overigens ook wel zo prettig.

Als je een lange looptraining wilt doen dan kan ik je de Amsterdamse waterleidingduinen aanraden, hier kan je 25 kilometer lopen zonder verkeer.

8

Re: Op naar de halve

Inmiddels zijn we meer dan 1,5 jaar verder, Kwart triathlon in Huizen gedaan, 1/8e spijkenisse gedaan.
Een jaar lang geen triathlons meer gedaan door tijd tekort ivm studie en werk.
Wel in 2014 de marathon van Rotterdam voltooid net onder de 4 uur.

Dit jaar er vol tegen aan en de winter goed in gaan. Tacx aangeschaft om meer binnen te trainen (lang leven het mooie weer in Nederland)! Hiermee hoop ik de winter beter door te komen aan training en kracht voor triathlons.  Straks de halve marathon van Breda op de planning (4 oktober)

Ooit komt er een mooie tijdritfiets, maar vooralsnog doen we het met ligstuur met een andere zadelpen. Ging erg goed in Huizen, reed een 33e fietstijd van de 160 tijdens mijn eerste kwart triathlon. Was ik best tevreden mee!

Wie weet volgend jaar wel een halve?