1

Onderwerp: Hel van Kasterlee

Lieden,

Ik overweeg nog een beetje om me nog in te gaan schrijven voor de Hel van Kasterlee. Ik heb zojuist even op de website van het evenement gekeken en daar staat eigenlijk niets over het fietsparcours, behalve dat het parcours verandert is vanwege wegwerkzaamheden. Dat is geloof ik al sinds 2011 zo. Het oude parcours van voor de wijziging in 2011 ken ik, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het nieuwe parcours. Is er iemand hier met enige kennis van het nieuwe fietsrondje?

2

Re: Hel van Kasterlee

Morgen (en de komende 2 zondagen) is er om 9u groepsverkenning op het parcours.

Maar in grote lijnen:  rondjes van 21k, met 2 keer een iets of wat technische passage door het bos en met een paar zandbergjes in.  Voor de rest; lange slijkstroken, en nog meer lange slijkstroken, en 2 doortochten door maisvelden die meestal NIET te berijden zijn.

3 Laatst bewerkt door superhans (23-11-13 20:24:45)

Re: Hel van Kasterlee

Morgen ga ik ook naar de training. Eerst de loopronde (15K), en daarna 1 of meerdere ronde's over het parcours. In 2011 was het inderdaad zoals kastelonfire zegt. Eerste stukje technisch, en verder vooral lange stukken blubber/diepe plassen en af en toe een onbegaanbaar stukje maisveld.

Dat jaar had het de laatste week van te voren flink geregend, dus een flinke modderpoel. Ik verwacht dat het er momenteel wat beter bij zal liggen.

4 Laatst bewerkt door ronnyke (24-11-13 08:18:58)

Re: Hel van Kasterlee

Gisteren iemand gesproken die de marathon vorige week heeft meegelopen en er was enorm veel modder. De marathon gaat voor een groot deel over het fietsparcour van de hel dus in deze tijd van het jaar moet je op niet veel beter hopen. Ze konden die evenementen beter richting Herentals laten gaan dan heb je een prachtig zandparcour met veel bos.

5

Re: Hel van Kasterlee

Dank voor de reacties.

Dat is dus flink anders dan het oude parcours. Dat klinkt alsof het oude parcours wat leuker was, zeker voor de echte mountainbikers. Maar alleen maar rechtuit ploegen gaat mij denk ik wel beter liggen.

@Ronnyke, volgens mij was het oude parcours die kant op. Toen was het eerst een rondje door de modder, ergens rond Kasterlee, dan ging je een grote weg over en dan werd het parcours droger en technischer geloof ik. Ik deed er mee toen het onder de sneeuw lag dus kan het niet helemaal beoordelen, maar in het stuk over de grote weg zaten veel minder bevroren moddersporen onder de sneeuw, een paar kleine bultjes en wat meer bochtjes als ik het me goed herinner.

6

Re: Hel van Kasterlee

Idd van die editie in de sneeuw heb ik nog beelden op tv gezien en die waren nog door de mooie kastelse/herentalse bossen. Maar nu dus al enkele jaren niet meer. Er gaan er van mijn club ook 2 meedoen dit jaar. Al bij al is het wel een mooie wedstrijd om op je palmares te hebben staan. Droom er ook al enkele jaren van maar als banketbakker en dan in die tijd van het jaar is het voor mij niet echt mogelijk hmm

7

Re: Hel van Kasterlee

En Thijs heb jij je ingeschreven? Ik doe ook mee dit jaar. Volgend jaar zouden ze weer richting Herentals fietsen.

Ben 2 weken geleden naar de groepstraining geweest. Het fietsparcours ligt er droog bij en je kan op alle stroken makkelijk op de fiets blijven. Zelfs op de 2 mais velden. Ik denk dat de toppers zeer sterke fiets tijden gaan neerzetten.

Ik heb net een verkoudheid achter de rug. Dus lig nu al een week stil met de trainingen. Daarvoor heb ik ze wel allemaal kunnen afwerken dus hopelijk is de conditie er nog.

8

Re: Hel van Kasterlee

Met het rustige-droge weer van de laatste tijd zal het idd een luxe editie worden dit jaar. En idd de echte mtb'ers die zullen vliegen.

9 Laatst bewerkt door thijs (19-12-13 11:42:53)

Re: Hel van Kasterlee

Nee, ik heb me toch niet ingeschreven. Was achteraf een goede beslissing. Ik heb twee keer een week zo goed als niet gelopen. Eerst met een kleine blessure, daarna was ik ziek en zwaar verkouden. Ik ben nu heel gelukkig dat ik daar niet 'hoef' te starten.

Volgend jaar weer terug op het oude parcours, dat lijkt me een uitstekend moment om er weer bij te zijn. Ik zet hem vast in de agenda!

Veel succes daar!

10

Re: Hel van Kasterlee

Even een vraag : heb een week niet getraind vanwege een verkoudheid??? Snap ik niet......maar wellicht is een verkoudheid bij jou iets uitgebreider dan alleen een verstopte dan wel loopneus?

Als je nu met iets kan doortrainen dan is het wel een "gewone" verkoudheid, mits er geen koorts is en er geen problemen met de bronchiën zijn. Zelfs als je gigantisch loopt te hoesten kan je nog fietsen en zwemmen. Lopen is dan iets te belastend.

Maar eh......echt een week niets gedaan?

11

Re: Hel van Kasterlee

oei oei een week niks gedaan.en dat in het midden in de winter. Serieuze ramp.

12

Re: Hel van Kasterlee

Ronnyke.........snap je hint hoor  tongue  Tis niet dat ik een week rust afkeur hoor, zekers niet, maar "niets doen omdat je verkouden bent" (dus wel wat had willen doen lees ik dan) gaat er bij mij niet in

13

Re: Hel van Kasterlee

Week bijna niets gedaan, wel heel, heeeeeeel rustig aan iets gedaan.  wink

Ik had er de eerste dagen ook wat koorts bij. Zat tussen ziek en zwaar verkouden in. Ik doe zonder koorts meestal gewoon heel rustig aan.

Ik heb na Almere niet veel lange duurlopen gedaan. Voor 1 december moest je je inschrijven voor Kasterlee, en onderdeel van mijn afweging om wel of niet te starten was hoeveel lange duurlopen ik nog gedaan zou kunnen krijgen. Als je er dan twee weken uit bent wordt het niet veel. Als ik 6 weken goed getraind had voor begin december was twee weken wat minder natuurlijk niet zo'n probleem. Achteraf was mijn beslissing om niet mee te doen goed geweest. Met 45km lopen op één dag, en tussendoor 5 uur op een fiets in de kou ploeteren door de drek, was ik waarschijnlijk wel in de problemen gekomen. Als dat ding nou zo makkelijk was een ironman had ik misschien nog wel mee willen doen.  tongue

14

Re: Hel van Kasterlee

Als je al niet gezond bent kun je jezelf beter verzorgen in de winter want als je (onschuldige) verkoudheid in iets serieuzer verandert sta je verder van huis. Maar dat is slechts de raad van een ouwe mens,toen ik jong was wilde ik dit ook niet geloven :-)

15

Re: Hel van Kasterlee

ronnyke schreef:

Als je al niet gezond bent kun je jezelf beter verzorgen in de winter want als je (onschuldige) verkoudheid in iets serieuzer verandert sta je verder van huis. Maar dat is slechts de raad van een ouwe mens,toen ik jong was wilde ik dit ook niet geloven :-)

Verkoudheden zijn echt een last. Op het werk zijn er steevast veel collega's die overlopen van de werknijverheid en dan ook telkenmale blijven naar het werk komen en doen wat ze normaal doen qua sport e.d. Gevolg is meestal dat de verkoudheid vele malen langer blijft aanslepen, ze mensen aansteken en in het slechtste geval worden ze nog zieker en krijgen ze koorts. Terwijl enkele dagen platte rust de meeste verkoudheden direct de kop indrukt. Ook ik ben dus (in tegenstelling tot vroeger) van de overtuiging dat een simpele verkoudheid training wel in de weg staat.

16

Re: Hel van Kasterlee

Er zit nog wat tussen trainen en platte rust.

Bij koorts en flinke infecties doe ik helemaal niets behalve op de bank of in bed liggen. Dan ben je er volgens mij, precies wat Dimitri schreef, altijd het snelst vanaf.

Bij gewone verkoudheid vind ik een wandelingetje of een klein stukje fietsen op het binnenblad of even rustig zwemmen vaak wel helpen. En het helpt zeker om makkelijker de training weer op te pakken als zo gauw je weer 100% fit bent. Echt trainen verergert de boel juist volgens mij.

17

Re: Hel van Kasterlee

thijs schreef:

Er zit nog wat tussen trainen en platte rust.


Bij gewone verkoudheid vind ik een wandelingetje of een klein stukje fietsen op het binnenblad of even rustig zwemmen vaak wel helpen. En het helpt zeker om makkelijker de training weer op te pakken als zo gauw je weer 100% fit bent. Echt trainen verergert de boel juist volgens mij.

Daar moet ik je 100% in gelijk geven en vaak is dit voor mij toch wel een pijnpunt   big_smile

18

Re: Hel van Kasterlee

@Thijs
Jammer dat je er niet bij kunt zijn! Dit jaar wordt de temperatuur beter dan tijdens de triathlons waar we samen gestart zijn, wat voor een winterduathlon redelijk uniek is  smile

Voor degene die wel starten, heel veel succes en tot a.s. zondag!!

Wat zijn jullie nr's? Ik heb startnr. 57.
Ik zie jullie wel voorbijvliegen tijdens het fietsen, want ik ga niet zo hard met mijn 26-er. Parcours zou er nog steeds redelijk bij moeten liggen. Wordt mijn tweede HvK, en ik hoop deze keer wat eerder binnen te komen danin 2011. Als er niet te veel regen bij komt moet dit goed te doen zijn. In ieder geval geen bevroren vingers/tenen/ogen deze editie en da's wel zo prettig.

19 Laatst bewerkt door Hoevenen Lion (21-12-13 22:52:53)

Re: Hel van Kasterlee

Ik heb startnummer 181.

Dit is mijn eerste hel. Ben echt benieuwd wat het gaat worden. Heb al heel wat zenuwen de laatste dagen. En de regen op het dakvenster hier helpt er nu niet aan. Het parcours zal er toch iets zwaarder gaan bijliggen dan iedereen had gedacht denk ik.

@ Thijs: Kan je de Hel van Kasterlee vergelijken met een ironman?

20

Re: Hel van Kasterlee

Hoevenen Lion schreef:

@ Thijs: Kan je de Hel van Kasterlee vergelijken met een ironman?

Ik heb alleen die editie volbracht waarbij fietsen tot 80km werd ingekort omdat we in een sneeuwstorm reden. Toen was de eerste loopproef op ijs, fietsen in een steeds dikker pak sneeuw en tweede keer lopen door 10 tot 20 cm verse sneeuw. Dat was best heftig maar dankzij ingekort fietsen wel 2u korter dan een ironman.

Later heb ik nog eens meegedaan aan die editie op ijs, toen was het fietsparcours levensgevaarlijk. Toen ben ik een paar keer hard onderuit gegaan, fiets kapot gevallen en er mee opgehouden.

In principe is Kasterlee zwaarder dan de gemiddelde ironman denk ik. De voorbereiding midden in de winter is het zeer zeker.

21 Laatst bewerkt door superhans (10-10-17 13:06:20)

Re: Hel van Kasterlee

Dit jaar doe ik weer mee. Het nieuwe parcours is nu een stuk technischer, en ook wat langer geworden. Zijn er nog meer forumleden die dit jaar mee doen? Ik wil de gezamenlijke training op 29 oktober ook meedoen

22

Re: Hel van Kasterlee

Ik doe dit jaar opnieuw mee. 29ste kan ik niet naar de verkenning.
ik hoop er de 3de of 10de december eens te geraken.