1

Onderwerp: Triatlon Spijkenisse 8 september 2007

Het is alweer een weekje geleden maar door een PC crash kon ik het niet eerder aan jullie kwijt. Als er iemand voor volgend jaar op zoek is naar een goed georganiseerde kwart of OD triatlon dan is de Politie Triatlon in Spijkenisse zeker een aanrader. Na Kamperland en Zoutelande werd het mijn 3e triatlon en tevens mijn eerste over de kwart afstand.

Het zwemmen in het afwateringskanaal was heerlijk (mooi helder water alleen een beetje koud in het begin). Omdat het zwemmen nog steeds mijn slechtste onderdeel is zat ik bij de wissel in het achterveld (gelukkig niet als laatste dus ik ga vooruit big_smile). Het fietsen ging gewoon lekker en er werd voor zover ik kon beoordelen nagenoeg niet gestayerd. Een mooie grote ronde van ruim 40 km langs de Bernisse met goede seingevers langs de route is natuurlijk altijd prettig. Tijdens het fietsen kon ik aardig wat medesporters inhalen en dat geeft toch steeds weer voldoening. De wissel naar het lopen koste me wat extra tijd omdat ik mijn rechter hiel even moest intapen. Een paar dagen voor de wedstrijd was ik zo onverstandig om zonder sokken te gaan trainen met 2 open hielen tot gevolg. Van te voren had ik alles flink afgeplakt maar bij het zwemmen was de tape aan mijn rechterhiel eraf gegaan. Eenmaal op pad duurde het ongeveer een kleine kilometer voor ik lekker in mijn tempo kwam. Daarna ging mijn inhaalrace weer lekker door en had ik voldoende tijd en energie om bij de vele verzorgingsposten wat water, isostar, komkommer of sinasappel te nuttigen. Het loopparkoers bleek toch iets langer dan 10 km te zijn en ik was blij dat ik de finishvlag zag. Een tijd van 2.46.00 precies voor mijn eerste kwart triatlon na 3 maanden trainen is een resultaat waar ik zeer tevreden mee kan zijn. Na afloop heb ik me nog even lekker laten masseren door de aanwezige vrijwilligers en mede daardoor heb ik e.e.a. goed verteerd. De volgende dag in elk geval geen spierpijn gehad en al weer lekker kunnen trainen. Ik probeer binnenkort wat foto's op http://drs5je.hyves.nl te zetten.

Voor mij was het een zeer geslaagde dag en ik kijk al weer uit naar mijn volgende triatlons in het komende seizoen. Nu doe ik nog mee aan de Open NK Duatlon in Oss op 8 oktober a.s. en daarna begint de training voor de marathon van Rotterdam op 13 april 2008. Dit is één van mijn twee hoofddoelen voor 2008 naast de halve ironman van Antwerpen in augustus.

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

2 Laatst bewerkt door josdh (17-09-07 09:55:09)

Re: Triatlon Spijkenisse 8 september 2007

Hoi Mike, gefeliciteerd met je eerste finish op de kwart. Ik heb zelf meegedaan aan de OD en wilde mijn PR verbeteren maar dat is helaas niet gelukt. Het fietsparkoers was 2km langer en ook het loopparkoers was zo rond de 10.5 km. In een moment van onoplettendheid reed ik ook bijna de Bernisse in. Het fietsparkoers was idd schitterend. Helaas waren er weer tri-atleten die het nodig vonden om de stayeren hmm Ik sprak een atleet die 30 km lang iets aan zijn wiel had plakken en toen de motor kwam ging het er vlak voor rijden waardoor hij de stop and go penalty kreeg. Het loopparkoers was in het begin saai door het industrieterrein en een woonwijk. Later gingen we over de boulevard en door het park van Spijkenisse. Dat was wel mooi. Er misten jammer genoeg kilometerbordjes waardoor ik geen idee had hoever het nog was tot aan de finish. Bij een heen-en-weer parkoers heb je beter inzicht in de afstanden. Verder hadden ze misschien het gras kunnen opruimen in het parc fermee. Mijn vrouw was niet blij met al dat gras in de was smile Verder was het een goed georganiseerde triatlon.

By the Way Mike, doe je niet mee aan Molenschot op 30 september? Ikzelf doe niet mee in Oss ivm "haaswerk" in de Zeeuwse kustmarathon.

3

Re: Triatlon Spijkenisse 8 september 2007

@Jos:
Molenschot was qua afstand wat gunstiger voor mij geweest maar helaas zit ik dat weekend in de middag. Het weekend van 6/7 oktober heb ik een vrij weekend en pak ik waarschijnlijk op zaterdag nog de Appelloop (5-8-16km) in Axel mee als voorbereiding op de Duathlon van zondag.

Als er trouwens iemand zin heeft in een looptraining in het gezellige Zeeuws Vlaamse land of aan de kust dan zijn er op de site van de Stichting Sport Promotie Zeeuws-Vlaanderen een heleboel trimlopen voorhanden voor de komende maanden.

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."