51

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik stond (helaas) aan de kant, maat het viel mij op dat er weinig gestayerd werd. (voorzover dat kan met zoveel mensen in een relatief kleine ronde....)

Al met al een mooi evenement, mooi weer, en een profi uitstraling.
Klein puntje van kritiek: veel fietsers werden verrast door de 'chicane' om de Deventerweg / Rijksstraatweg, net voor Wilp, te kruisen.
Volgend jaar misschien een waarschuwingsbord, met REMMEN erbij?

Verder lijkt me een compliment voorde organisatie op z'n plaats!

52

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Fijn dat het een mooie wedstrijd was (werd er gezwommen in wetsuits? en hoe was het parcours op Bussloo?)
Ik lag grieperig op de bank grrr. Scighera, jammer dat je moest uitstappen, ik sluit me wel aan bij de vorige schrijvers, betere energieverdeling (in een andere hartslagmodus) voorkomt misselijkheid

53

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

@Scighera,

Jammer van je opgave gisteren in Deventer.

Ik ben echter wel van mening dat het nu tijd is om jezelf eens een spiegel voor te houden. In alle wedstrijdverslagen die ik van je heb gelezen is er wel weer een oorzaak te vinden waarom de prestatie achter blijft.

Zolang jij nog steeds blijft denken dat de triathlon uit 1 onderdeel bestaat (fietsten) zul je geconfronteerd blijven worden met opgaves en tegenvallende resultaten. Met het aantal trainingsuren dat jij beschikbaar hebt moet het mogelijk zijn om veel beter te presteren. Daarnaast zijn je doelstellingen niet realistisch (kijk zelf maar eens wat je her en der opschrijft en wat ervan uitgekomen is).

Ook voor jou zal het seizoen er bijna opzitten en kun je de balans opmaken. Ik sluit mij aan bij de opmerking van Bernard: zoek een trainer en ik ben ervan overtuigd dat je volgend jaar onder twee uur zal duiken.

54

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik vraag me af of het doorkomt bij Scighera.
Alle opmerkingen en adviezen ten spijt, valt het kwartje nog steeds niet.
Voor elke wedstrijd heerlijk getraind en tijdens de wedstrijd valt het dan wederom tegen.

Ik vraag me of Scighera wel wil luisteren, naar mensen die er heel misschien iets meer van afweten

55 Laatst bewerkt door Remko (17-09-07 17:27:20)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Tri-a schreef:

zoek een trainer en ik ben ervan overtuigd dat je volgend jaar onder twee uur zal duiken.

Ik weet niet of je gelijk op een bepaalde tijd moet focussen. Je bent en blijft afhankelijk van de (weers)omstandigheden, soort parcours ed. Zeker mentaal gezien kan het je opbreken als je doelstellingen te ambitieus blijken te zijn. De focus op de opbouw van de wedstrijd leggen kan ook een doelstelling zijn. De tijd is dan in eerste instantie niet/minder belangrijk, maar dat komt dan vanzelf wel.

56

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Hmm, Mijn zwemtijd van een kleine 42 minuten valt me nog mee, met al dat geklooi met mijn zwembril en de eerste 1000m in schoolslag om dat ik anders water in de bril kreeg. Heb in de eerste 500m 10x stilgehouden om bril te verstellen (zonder resultaat). Uiteindelijk na 1000m weer met de bodem onder mijn voeten het glas op sterkte er rechts uitgehaald zodat het wel goed ging. Met andere woorden even terug naar de opticien  smile

@Cor
Ik reed 2u34 (ja, eerste wissel was een kleine 5 minuten omdat ik toch besloot een kledingwissel te maken, niet handig als je zeiknat bent),. Ik heb geen plasstops gemaakt dus dat betekent dat ik een 35,3 km/h heb
gereden, niet extreem snel dus, en ook beduidend rustiger gefiets dan bijna voluit wat ik normaal in een 1/4 doe (zoals Holten). Ik kwam qua benen en qua energie ook fris aan. Had ook voldoende gegeten en gedronken (ook weer niet teveel)

Dus daar kan de oorzaak denk ik niet aan liggen. Ik heb het op een ¼ ook te vaak. Maar in trainingen weer niet (ook niet bij koppeltrainingen fietsen-lopen en lopen-zwemmen-lopen). Die problemen met oprispingen heeft me te vaak het finishen gekost (vorig jaar ook in Deventer en in Horst(wel gefinished, maar met twee keer kotsen tijdens de 2e run en een hoop gewandel). In Holten dit jaar ook last van gehad, maar toen me er toch door heen kunnen zetten en kunnen finishen in een redelijke tijd. Ik vermoed dat het eerder met wedstrijdspanning te maken heeft dan met intensiteit, anders zou ik het in bepaalde trainingen ook moeten hebben.

@Bernard
Idd, zelf de remmen controleren was idd vreemd, ook dat ze alleen controleerden of de helm een harde schaal had, en niet of deze ook vast genoeg op het hoofd zat was weer eens wat anders.

Ik ga iig bij LAAC trainen op de baan, naar een trainer ben ik nog zoekende, moet ik nog even kijken hoe en wat.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

57

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera schreef:

@Bernard
Idd, zelf de remmen controleren was idd vreemd, ook dat ze alleen controleerden of de helm een harde schaal had, en niet of deze ook vast genoeg op het hoofd zat was weer eens wat anders.

Ik ga iig bij LAAC trainen op de baan, naar een trainer ben ik nog zoekende, moet ik nog even kijken hoe en wat.

Tegen mij zeiden ze het ook van de remmen. Maar ik had per ongeluk mijn rem open laten staan, nadat ik het voorwiel bij het Busseloo had omgedraaid, omdat mijn fietsteller het niet deed.

ps. Het is te hopen dat uitslagen van de OD ook snel bekend worden, want ben wel benieuwd naar de uitslag.

58

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Allemaal bedankt voor jullie op en aanmerkingen op dit forum, wij hebben geprobeerd goed naar de atleten te luisteren en alles wat we hoorden hebben wij meegenomen in onze organisatie. Jullie hebben dus allemaal een bijdrage geleverd.

De deelnemers hebben er voor gezorgd dat ons publiek en de vrijwilligers een geweldige dag hebben gehad.

Wij hebben gekozen voor een complete NTB jury op hun handelswijze hebben wij geen enkele invloed.
Het oversteken van de rijksstraatweg is ook voor ons het meest kritischepunt in het parcours, er stonden waarschuwingen op de weg, graag wil weten of de waarschuwingen en pijlen duidelijk waren.

Door een technischprobleem stond de verkeerde uitslag (OD) op de site, naar verwachting staat de juiste uitslag morgenvroeg op de site.

Tot slot nog een opmerking over de lengte van de ronde; wij hebben mogelijk een oplossing gevonden waardoor de ronde in lengte verdubbeld wordt, wij gaan daar over een paar weken met de gemeente praten in dat geval zal ook het kleine stukje fietspad uit het parcours verdwijnen.

Graag tot ziens op 9 december bij onze WinterTriathlon of anders volgend jaar 14 september

59

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

alles wat goed aangegeven, op 1 punt na. In de uitloop naar deventer heb je een soort van S bocht (linksaf een weg op en dan gelijk rechtsaf diezelfde weg weer af, vervolgens kom je op een fietsbad) Van te voren aangeven dat het om een S bocht gaat is wenselijk in dit geval, ik had het in ieder geval niet verwacht. Voor de rest was alles goed duidelijk!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

60

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Dat is het punt wat ik bedoel.
Ik weet zelf niet of er wat op de weg stond, maar ik geef alleen door wat ik van 4 bevriende triathleten heb gehoord. M'n maatje raakte zelfs van de weg.
Overigens vind ik wel lovenswaardig van de organisatie om hier op dit forum de 'discussie' aan te gaan. Niet de makkelijkste weg, maar wél één om er samen iets moois van te maken!
Hopelijk tot 9 December!

P.S. groeten aan wedstrijdleider Peter, hij moet binnenkort maar weer's met ons meezwemmen!

61

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera schreef:

alles wat goed aangegeven, op 1 punt na. In de uitloop naar deventer heb je een soort van S bocht (linksaf een weg op en dan gelijk rechtsaf diezelfde weg weer af, vervolgens kom je op een fietsbad) Van te voren aangeven dat het om een S bocht gaat is wenselijk in dit geval, ik had het in ieder geval niet verwacht. Voor de rest was alles goed duidelijk!

Volgens mij is dat juist de rijksstraatweg waar deventertriathlon het over heeft tongue


deventertriathlon schreef:

Het oversteken van de rijksstraatweg is ook voor ons het meest kritischepunt in het parcours, er stonden waarschuwingen op de weg, graag wil weten of de waarschuwingen en pijlen duidelijk waren.

De waarschuwing op de grond is mij op die locatie ook ontgaan. Ik schatte het in als een ruime bocht naar links en kwam dus helemaal verkeerd uit.

Met de op de grond geschilderde pijlen had ik geen problemen.

62 Laatst bewerkt door Cor (17-09-07 21:41:57)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera schreef:

alles wat goed aangegeven, op 1 punt na. In de uitloop naar deventer heb je een soort van S bocht (linksaf een weg op en dan gelijk rechtsaf diezelfde weg weer af, vervolgens kom je op een fietsbad) Van te voren aangeven dat het om een S bocht gaat is wenselijk in dit geval, ik had het in ieder geval niet verwacht. Voor de rest was alles goed duidelijk!

Dat was inderdaad een hele listige bocht. Vooral omdat we daar voordewind naartoe reden. Zeker de moeite waard om te benadrukken in de wedstrijdbriefing, documentatie en waarschuwing bij de bocht zelf.

63

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Oké, we nemen het mee in de evaluatie

64

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

top, voor de rest was het allemaal goed geregeld. alleen die ene bocht, tempo lag er hoog met windkracht 5 in de rug, in combinatie met gebrek aan overzicht is dat toch een risicobocht. Voor de rest: goed tot zeer goed, en aanzienlijk beter dan vorig jaar.

Oh ja, het is dat wij gelukkig wc papier in de auto hadden, want er was geen wc papier aanwezig in de chemische toiletten (afgezien van de lucht die er hing, haha), maar dit is wel een iets waar toch wel wat puntjes op te scoren valt. Voor  de rest: voldoen parkeergelegenheid, inschrijvingsbalie werkte snel en soepel, dus helemaal goed.

Electronisch rondenbord werkte in het begin niet goed, hij gaf de athleten te snel weer op het bord, dus je was al weer weg eer je bij het bord zelf kwam, dit werd gelukkig wel na 3 ronden opgelost.

@Concorde
Wel een goede manier om feedback te krijgen op een wedstrijd smile

Voor mij ging het net goed, wel even een schrikreactie maar kon op tijd het stuur omgooien.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

65 Laatst bewerkt door le Coq (17-09-07 22:50:41)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Zet er gewoon een vent neer met een fluitje. Net als in de koers. Ik ben vorig jaar ook in zo'n onverwachte chicane uit de bocht gevlogen. (in achtervolging op Evert, altijd gevaarlijk ;) )

Was er dit jaar jammergenoeg niet bij. Had liever het seizoen op het podium afgesloten ipv in bed :(

Wel weer een mooie overwinning voor Eddy. Die is heeft wel een straf seizoen gedraaid. Samen met Vasseur en Jerzy toch wel de mannen van dit seizoen.

66

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

De uitslagen van de OD zijn nu ook bekend en met de 12e plek ben ik toch best tevreden.

Met het zwemmen kon ik de 2e groep net niet volgen en kwam 30-35 seconden later als 9e het water uit, terwijl het groepje achter mij op een minuut lag. Een slechte 1e wissel zorgde ervoor dat ik in het aanloop gedeelte niemand meer voor mij zag fietsen en ook achter mij was niemand te bekennen. Ik had besloten om behoudend te fietsen om te zien of ik dan uiteindelijk een voor mij sterke looptijd kon neerzetten.

Uiteindelijk als 10e de wisselzone in en ervoor gewaakt dat ik niet te snel met het lopen begon. Uiteindelijk wel lekker gelopen, maar ik had op het einde nog teveel over. Het lukte niet om mijn looptempo te verhogen, maar daarnaast had ik wel het idee dat ik het tempo dat ik liep nog  1 a 2 ronden extra vol had kunnen houden.

Terugkijkend op dit seizoen kan ik toch wel concluderen dat ik mij sterk verbeterd heb. Gemiddeld was ik ten opzichte van mijn eerste twee seizoen ca. 10 minuten sneller op een kwart triathlon. Voor een groot deel te danken aan het feit dat ik in het najaar van 2006 maar eens met wat serieuzere looptrianingen ben begonnen ipv zo nu en dan een duurloopje met weinig variatie. smile